Blote voeten is niet zozeer ivm blaasontsteking maar wel wanneer je een knip of keizersnedewond hebt. Wij lopen hier dan nooit met schoenen binnen maar in veel huishoudens is dit wel het geval. En dan vooral met bezoek enzo en je loopt daar rond met je.blote voeten en gaan daarna weer in bed liggen verspreid je van alles in je bed wat niet slim is met hechtingen ed.
Ik liep ook op slippers vanwege de hygiene (keizersnede)! Kraamzorg mopperde ook als ik het even niet deed, wel op een zorgzame manier hoor ! - handcreme, ik waste veel mijn handen en door ziekenhuis opname waren ze heel erg uitgedroogd. - oordopjes in je ziekenhuis tas - ik viel soms bijna in slaap tijdens de nachtvoedingen/kolven dus mijn kraamzorg gaf de top om wat chocolade of een koekje te eten om wakker te blijven. - klein keukentrapje was heel fijn ivm uit verhoogd bed stappen met keizersnede wond
Ik zou nog een extra pak kraamverband aanschaffen, ik haalde het niet met dat ene pak wat in het pakket zat. Donkere handdoeken! Als je gedoucht hebt dan is het heel vervelend om al je lichte handdoeken onder het bloed te zien.
Een bidon om te spoelen na het plassen, kun je beter mee mikken dan een maatbeker. Het is ook erg afhankelijk van hoe je bevalling is, ik zat de tweede dag gewoon in mn joggingbroek en eigen shirtje/vestje op de bank, helemaal niet in mn pyjama gezeten. De pads van de Etos eigen merk zijn fijn!
Curanol tabletten en crème tegen aambeien . De tabletten zijn ook goed voor doorbloeding van uh...eigenlijk de hele onderkant haha. Er is al veel gezegd, maar mss dit nog.....cd met ontspanningsoefeningen, thermoskan voor water op je nachtkastje, nachtsnack, donkere handdoek om op te liggen in bed (beter dan die plakzeiltjes)....
Een witte kool in de koelkast. Als je stuwing krijg kun je de bladeren in je bh stoppen, dat helpt echt heel goed tegen de spanning en warmte van de stuwing. En veel paracetamol. De eerste dagen leefde ik op dubbele doses paracetamol, vanwege de heftige naweeën. Een klein gietertje of kannetje voor bij het toilet is ook handig. Dan kun je makkelijk jezelf afspoelen tijdens en na het plassen (plassen is een beetje pijnlijk in het begin).
Kraamverband u de zeker handig en zoals eerder geschreven vitamine d en k. En van die pietjes neusdruppels. Ze worden vaak verkouden /moeten veel niezen en daardoor kunnen ze lastig drinken. Een druppeltje zoutoplossing kan wonderen doen (eigen ervaring tenminste)
Kraamverband heb ik veeeel meer gebruikt dan in het pakket zat, vast door de knip en scheur. Maar het lijkt me overbodig om op voorhand zoveel in te slaan, wie weet heb je het helemaal niet nodig. Vriendlief kan toch wel even naar de supermarkt/drogist mocht het nodig zijn? En.. over onderbroeken gesproken. Ik droeg ook altijd strings, maar na de bevalling heb ik een ruime tijd in boxershorts van mijn vriend gelopen. Niet charmant natuurlijk, maar die net-zo-charmante kraamverbanden pasten er wel prima in. Vitamine D is sowieso handig inderdaad. En mocht je geen borstvoeding gaan geven is vitamine K handig. Verder heb ik een klapstoel voor onder de douche gebruikt, omdat ik nog wat wiebelig was onder de douche. Zon ik in ieder geval niet onder uit gaan.
Krukje of klapstoel die onder de douche past is idd wel handig! Klapstoel past bij ons denk ik net niet dus ik kijk even naar een krukje.
Naast extra kraamverband ook veel maandverband in huis halen! Bloedverlies wordt wel minder maar kan lang aanhouden, en je weet vooraf niet wanneer je weer mobiel bent. Ik heb 7wk bloedverlies gehad, om de 4 a 6u verschonen, en door de zware bevalling kon ik de eerste 2wk zelf niet naar de winkel lopen.