Wat heb je nou eigenlijk nodig voor de Wii?

Discussie in 'De lounge' gestart door MariekeV, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik wil al een tijdje de Wii fit aanschaffen en ik ben o.a. op tweedehands websites aan het kijken maar ik zie door de bomen het bos ff niet meer.. wat heb je nu nodig naast b.v. het spel Wii fit en de de balanceboard? De consoles? Krijg je die bij het spel of moet je ze apart kopen? Heb je er een of twee nodig? Nog aparte kabeltjes?

Ja ik ben een enorme spel noob.. Speel alleen maar Wow op de pc nu! :p

2. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Je hebt de Wii zelf nodig (DAT is dus de console), de balance board en het spel zit daar als het goed is bij (bij de balance board).
    Controler (dat is wat jij bedoelt met console denk ik :p) zit al 1tje bij de Wii zelf samen met een nunchuck.

En n tv is ook handig ;) :p

(pff en stroom....moest ik erbij zetten van mn uber melige mannetje...)

Oja en kabeltjes etc heb je niet nodig verder. Nouja bij de standaard Wii zit een balkje wat je bewegingen opvangt en daar zit dan n kabeltje aan. Verder alleen om de wii op de tv aan te sluiten.
    Nja ok en n kabeltje aan je nunchuck, maar die zitten dus al overal bij.

En het is ENORM leuk! (net nog gedaan ;) )

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.091
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je hebt in ieder geval nodig:
    * Wii
    - één controler + 'nunchuck' wordt meegeleverd
    - alle nodige kabeltjes zitten er bij
    - je krijgt één spel
    * Wii fit spel
    - hier zit het balanceboard bij

Daarnaast zou ik adviseren om ook accu's te kopen voor de controler & het balanceboard. Je hoeft dan niet met batterijen te werken. Als je een accu koopt, zit daar meestal geloof ik ook wel een lader bij.
    En ik denk dat je op den duur ook wel een tweede controler wilt. Het is bij de meeste spelletjes toch wel leuk om het samen met iemand anders te doen.

4. Female

Female Niet meer actief

Op zich niks mis met tweedehands, maar bedenk je wel dat als er iets kapot is/ of gaat je nergens garantie op hebt...

Als je voor de wii fit gaat is het ook makkelijk om een matje te hebben waarop je spieroefeningen e.d. op de grond kunt doen. ;)

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

En als je tweedehands gaat kopen moet je er ook rekening mee houden dat je misschien niet alles mee geleverd krijgt wat ze in de winkel wel mee leveren.. het kan natuurlijk zijn dat ze bv alleen de wii verkopen zonder een spel oid ...

Maar als je het in de winkel koopt dan krijg je er 1 controller bij, ikzelf zou er dan nog voor kiezen om er eentje extra te kiezen omdat je dan met ze tweetjes kan spelen en dus niet iedere keer die controler moet afgeven ;)

En hou er wel rekening mee dat het onwijs verslavend is hahahaha .. Die kleine uk van mij is nu 2,5 en zit dus al samen met zijn vader te mario karten hahahahahah

6. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    ik zou even wachten want de wii gaat met de prijs flink naar beneden tenminste als je hem nieuw wilt kopen

7. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ah superbedankt voor de reacties dames! 8)

Inderdaad Wilma, bedacht me dat later maar hier in Zweden noemen ze de controler van een videospel console maar dat is niet Nederlands, sorry! :D

Ik heb op websites zoals de Zweedse markplaats zitten kijken maar ik ben niet zo onder de indruk, vaak onvolledige pakketen voor nog veel geld. Wel een website gevonden van een bedrijf die zelf tweedehands spellen opkoopt en doorverkoopt en die heeft een Wii pakket met:

1st Wii Remote (Original)
    - 1st Wii Nunchuk (Original)
    - 1st Wii Sports (Original)
    - 1st Wii Sensorbar (Original)
    - 1st Wii Komposit (Original)
    - 1st Wii Vertikalställ (Original) (verticaal stelling? Iets om hem in te zetten neem ik aan)
    - Strömadapter (Wii Power Supply [RVL-002])
    - Användarmanual (handleiding)

Plus 6 maanden garantie... Lijkt me me best een aardig basispakket.

Tweede remote lijkt me inderdaad ook handig. Heb je daar dan ook meteen een tweede nunchuk voor nodig?

8. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ik zou iets meer uitgeven en het orgineel kopen. Maar dat is mijn advies. wij zaten ook te kijken aar een 2e hands maar ben blij dat we nieuwe hebben gekocht!

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Koop je ook guitar hero Marieke? Is leuk voor de man. En voor jou als je hem keihard verslaat. ;)

Wij hebben zelf een controler er los bijgekocht en hij gaat wel op oplaadbare batterijen. We hebben er dus een oplader bijgekocht en dat is superhandig. En die rubbere dingen om de controlers heen zorgen ervoor dat het allemaal nog echter voelt (alsof ik over condooms loop te ijlen). Weet ff niet meer hoe die heten.

Nunchuk is alleen voor bepaalde spelletjes. Je krijgt bijvoorbeeld hier bij Wii Sports ook boksen erbij. Als je dan tegen elkaar wilt, heb je een 2e nunchuk nodig. wij vonden het zelf een beetje onzin om die gelijk aan te schaffen.

Ik heb mijn Wii ook tweedehands maar dan 1 die nog in de verpakking zat. Die gozer had hem bij het openen van een spaarrekning gehad en zodoende kon ik het complete startpakket voor 180 euro kopen. Dus echt gloednieuw. Misschien kan je ook een beetje naar zo'n deal uitkijken. Helaas geen garantie via de winkel, dat dan weer wel.

Deel Deze Pagina