Dat snap ik ook wel hoor , maar je wordt soms inderdaad helemaal doorgedraaid van alle tegenstrijdige dingen die er gezegd worden. Kijk maar bijvoorbeeld naar de slaaphouding. En alle richtlijnen veranderen ook steeds, lijkt me voor jullie ook moeilijk om bij te houden en mee om te gaan. Maarre, no hard feelings hier!
@Tantan..ik snap niet zo goed hoe je het vergezocht kan vindenom een zeiltje neer te leggen zodat het water daar onder kan lopen...vind het juist een super logische oplossing... Ben het wel met je eens dat sommige dingen niet altijd even duidelijk zijn...maar dit vond ik juist heel duidelijk! Over dekbedovertrekjes heb ik trouwens nog nooit iets gehoord...dat is nu echt voor het eerst (van Linda) zoals jij dat omschrijft lijkt me dat ook makkelijk! niet dat hij nu onder zn deken ligt...maar goed...(hij ligt nu in een slaapzakje...hij dwaalt anders heel zn bed door) Maar ja...elk jaar is het weer anders wat wel en niet goed is enzo. Mn moeder vertelde dat ze bij alledrie haar kinderen hele andere dingen moest doen... Bij mn zus en mij moest ze bijv. met 4 maanden liga geven met sinaasappelsap en geprakte banaan...maar mn broertje mocht helemaal geen liga want dat zou heel erg slecht zijn...
Heb even snel terug gelezen, omdat ik begon te twijfelen aan mezelf. Maar ik bedoelde met dat vergezocht dat er elke keer weer andere richtlijnen zijn. En ik doelde dan op de slaaphouding (dus hoe een beeb neer leggen). Dan zeggen ze buik, dan weer zij, nu weer rug. Hetzelfde als met zwanger zijn, je mag tegenwoordig helemaal niks meer. De mensen die die regeltjes opstellen, die zoeken het soms ver. Niet over een moltonzeiltje, daar heb ik het niet over gehad. Ik gebruik ze zelf ook. Denk dat je het verkeerd gelezen hebt
oops....heb je dan echt verkeerd begrepen...af en toe werken mn hersens niet optimaal! Hahaha! Het is idd echt raar dat het zo vaak veranderd...maar niet alleen dat...ik schrijf ook in het topic van de junimama's en als je daar leest wat er op verschillende cb's als advies gegeven wordt... de ene mag bijvoorbeeld absoluut geen 4 flessen geven met 180+6 maar moet meer kleinere flesjes geven...en de andere juist andersom... Ik kijk maar gewoon wat hier werkt...als ik vragen heb horen ze het wel! hetzelfde met het badje...wij gingen gewoon elke dag in bad...maar nu is het om de dag of zelfs maar 2 keer per week... Nou Finn gaat lekker elke dag...hij begint al te lachen als ik 's avonds zn kleertjes uit doe... maar goed...off topic...sorry! @TS...heb je je intake gesprek al gehad met de kraamzorg? anders zou ik daar op wachten en vragen wat zij doen...dan zit je iig niet met spullen die je niet gaat gebruiken...
Tantan ja wij worden er af en toe ook kriegel van dat ieder jaar weer richtlijnen veranderen. Maar ach ik pas me gewoon weer aan. Als onderzoeken hebben uitgewezen dat iets veiliger is moeten wij daarmee werken. Alleen soms is het jammer dat niet iedere kraamverzorgster zich aan de richtlijnen houd. Zo komt er een hoop onrust. Op mijn werk ben ik profesioneel maar thuis heb ik mijn dochtertje uiteindelijk ook in een zijligkussen gelegen omdat ze een enorme voorkeurshouding had, dit is natuurlijk tegen alle adviezen in. Op het cb zeiden ze ook je weet de richtlijnen he. Ja die weet ik het word geadviseerd het niet te gebruiken maar ik doe het wel
Wow iedereen bedankt voor alle reacties, uitleg en tips. Hoewel me zeker het een en ander duidelijk is geworden, moet ik ook wel zeggen dat ik het nog steeds niet helemaal snap. Komt door al die verschillende adviezen, de een zegt je moet juist dit.. en de ander zegt weer je moet juist niet dat... Zie dat ik niet de enige ben die daarmee worstelt Maar heb hier zeker wel veel aan gehad hoor!
ik was van de week bij prenatal en daar werd mij verteld dat die molton bed zeiltjes niet meer gebruikt worden dus had alleen 1 molton lakens nodig en voor de rest een dekentje en lakentje onder het hoofdje kan je dan een hydrofiel luier leggen