Wij hadden hoeslaken, laken, deken en een hydrofiel onder het hoofd. Hydrofiel al snel weggehaald want hij spuugde nooit. Toen hij zichzelf steeds onder de deken vandaan wurmde zijn we naar slaapzakjes overgegaan (dun in de zomer en dik in de winter) die zijn zo gehaald als het nodig is dus zou ik niet gelijk halen
Moltonzeiltjes kan je beter niet gebruiken, ademen niet, en veel babys liggen niet stil. Ik ben ze pas gaan gebruike met zindeljkheids training
Onze zoon sliep vanaf de 3de dag in een slaapzakje + lakentje en dekentje omdat hij zichzelf niet kon warmhouden ( en nog 2 kruiken erbij...)
Hier hebben we: Wieg: - 1 molton - 3 hoeslakens - 2 lakens - 1 mooie deken en 2 reserve voor als het koud/vies is Ledikant - 2 moltons - 4 hoeslakens (en een paar oudere 2ehands als reserve) - een duodeken - 2 dekbedovertrekken - hydrofielluiers En ik heb in diverse maten slaapzakken omdat ik die gekregen heb. Zelfs 1 waar ze na de geboorte gelijk in past!
Precies. Ik heb ze nu al in huis (gekregen), maar heb ze al 2 keer een nacht gebruikt (na het zoveelste langs-de-luier-plas-ongelukje op 1 dag)
Even uitgaande van bovenstaande: wat gebruik je dan om je matras te beschermen tegen een doorlekluier (geen idee of dat dit een bestaand woord is )???? Of valt dat allemaal wel mee, met die luiers?
Het is vooral hopen dat de kleertjes, hoeslaken en molton dan genoeg absorberen om de matras niet te ruïneren!
Voor het ledikant heb ik hier: 2 moltons 4 hoeslakens 3 lakens 3 dekens (maar 2 is ook genoeg) heel veel hydrofielen (maar die zijn overal handig voor) een stuk of 4 slaapzakken (2 zonder mouwen, 1 met afritsbare mouwen en een combisleeper voor als het heel erg koud is). Dit zijn wel grotere maten voor als ze wat ouder zijn en meer bewegen. Pas met een maand of 4/5 gaan gebruiken. Het is altijd verstandig om iets meer te hebben voor als je moet verschonen (denk aan spugen, maar ook diarree, doorlekken of snotverkouden zijn). De molton (zonder zeil!) zit als extra bescherming over de matras. Dat is wel aan te raden hoor ander heb je de matras (die niet in de was kan) onder de stinkvlekken. Dat krijg je bijna niet meer schoon. Een kleine baby doe je nog niet in een slaapzak. Maar als ze wat ouder zijn is het wel aan te raden.
Ik zou nog niet teveel dekens voor het ledikant halen als je de eerste tijd een wiegje gebruikt. Mijn dochter slaapt sinds ze 6 weken is in een slaapzak en.sinds die tijd heb ik geen lakens en dekens meer gebruikt. Ik heb drie splinternieuwe lakens en drie dekens in de kast liggen. Echt zonde van het geld dat ik die gekocht heb.