Wat wij enorm handig vonden (al is ons pleegje groter dan een pasgeboren babietje), zijn die pakjes met de knoopjes/drukkertjes aan de voorkant. Dat scheelt enorm met draaien zeker als je nog niet zo handig bent. Sudocreme zweer ik ook bij! Net als een pot (goedkope) vaseline bij een schrale huid. Ook ben ik dol op Neutral badolie. Dan wordt je kind niet zo glibberig als met al die andere merken en toch is het goed vettend.
Het topic dat hier al genoemd werd is echt een aanrader, ik heb tijdens mn zwangerschap alle pagina's doorgelezen en heb daar veel handige tips gelezen! Dat heeft me echt veel geld bespaard. Het is veel leeswerk maar echt de moeite waard! Ik heb de lijst van babydump er even bij gepakt. Jeetje wat staat daar veel op wat in mijn ogen nergens voor nodig is! Wat ik niet heb en ook niet mis: Tummytub, waskom, luieremmer (ik gebruik van die luierzakjes; knoop erin en dan hoppa de vuilnisbak in, een luieremmer vind ik zo'n vies idee), wattenpot, luiermand, zeepdoos, luierspelden, navelbandjes, magnetronsterillisator, flesverwarmer, flanellen luiers, voedingskussen, commode en overslaghemdjes. Ik zou nog geen kleding in maat 62, traphek en babystoel kopen, dat kan later altijd nog. Zelfde geldt voor slaapzakjes. 4 flessen is wel heel veel, ik had er 1tje van Avent die in een babydoos zat en nu ik overgestapt ben op fv heb ik er nog 2 van Difrax bij gekocht (eerst 1, die beviel goed waarna ik er nog 1 gekocht heb) en 1 van de Hema. Je weet nooit welke fles jou en je baby zal bevallen dus ik zou er zeker nog geen 4 kopen. En al helemaal niet 4 van hetzelfde merk. Ik gebruik voornamelijk de verzorgingsproducten uit de babydozen. In het ziekenhuis kreeg ik ook nog een hoop Natusan producten waarmee ik voorlopig heel lang kan doen. Ik ben blij dat ik niet teveel cremetjes enzo heb gekocht. Wel heb ik erg veel hydrofiele luiers (stuk of 20) en spuugdoekjes (12!) en dat is ook echt wel nodig; de wasmachine draait overuren en die dingen blijven maar vies worden! Ook hydrofiele washandjes vind ik erg fijn om even snel gezichtje, handjes en billetjes schoon te maken. Ik heb er 6 en dat is vooralsnog voldoende. Ik heb de eerste 2 weken wel 2 kruiken gebruikt, nu nog 1 om het bedje even voor te verwarmen 's avonds. Het is dan ook een koude winter, bij een zomerkindje heb je misschien helemaal geen kruiken nodig. Wat ik nog bijgekocht heb is waskussenhoezen want die gebruik ik ook in de wandelwagenbak die nu dienst doet als bedje. Het grote ledikant vond ik nl wel erg groot voor zo'n klein hummeltje. Ik had er 2 (hoezen) maar vind het toch handiger om er 3 of 4 te hebben. Voor het waskussen zijn ze eigenlijk wel een beetje onzin; die worden zo vaak vies (onze kleine man plast het liefst tijdens het verschonen...) dat ik er meestal een hydrofiel en/of handdoek op heb liggen omdat de hoezen in de was zitten. Ook heb ik rompertjes bijgekocht, want die worden ook vaak onder geplast, soms moet ik wel 3 keer op een dag een schone romper aantrekken. Ik gebruik het liefst badstof rompertjes zonder mouwen, de katoenen rompertjes vind ik zo dun en lange mouwen vind ik onhandig. Eigenlijk is het beste advies nog: koop niet teveel. Alles wat je nodig hebt kun je later altijd nog (laten) kopen. Maar ja da's makkelijk gezegd, de babywinkels doen er alles aan om je zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen en dan is er nog de invloed van de zwangerschapshormonen... Succes!
Bedankt voor de vele zinvolle reacties. Daar kan ik wel wat mee. Ik ga zeker niet teveel verzorgende producten kopen, je weet idd niet of je kleintje tegen een bepaald merk kan. Dat geldt idd ook voor flesjes en spenen enz. Ik lees overal dat je geen navelbandjes hoeft te kopen, maar hoe verzorgen ze dat nu dan? Als er nog meer tips zijn, hoor ik het graag. En als ik over een specifiek produkt nog vragen heb dan vraag ik het wel. Ik denk dingen als traphekje en babystoel, zijn dingen die je later kunt kopen van eventuele cadeaubonnen die je krijgt van de kraamvisite, toch?
hier gewoon de eerste 2 dagen gewoon een gaasje uit t kraampakket eromheen En daarna niks meer op t stompje
Geen: Navelbandjes (idd) Volledige bad-set..(heb veel meer aan de tummy tub gehad dat is zo genieten voor ze! Dean is 1x in z'n gewone badje gegaan en toen ie te groot was vd Tummy ging hij in ons gewone bad) Zo'n plastic ligstoeltje voor in bad, ...is keihard! Flannelen luiers, Molton lakens, teveel Aerosleep-lakentjes gekocht (met van die gaatjes/liggen nog nieuw ingepakt) Wattenstaafjes Magentron sterilisator (paste er niet eens in) Teveel flessen....tig verschillende grootste onzin! Veel gehad aan: Fles opwarmer (idd ivm Borstvoeding mag niet in magnetron) Hydrofiele luiers, gebruik ze idd overal voor! Zachte spuugdoekjes, die gewone worden zo ruw al gebruik ik wasverzachter...ligt aan de badstof/stof Mirre
Heel handig: - Voedingskussen - Aerosleep (al zijn de meningen daarover vedeeld) - veel hydrofiele luiers - heel veel spuugdoekjes - wipstoel - rompers met lange mouwen Niet nodig gehad: - 2 kruiken (1 is genoeg) - 2 delig wasteiltje - zeepdoosje - badzitje - flanelen luiers - navelbandjes - magnetron sterelisator - bedzeiltjes - luierspelden, flessenverwarmer - badlakens (als hij in bad geweest is kleed ik hem meteen aan, en naar het zwembad neem ik een badjasje mee)