Dit doe je ermee! Flanellen luiers zijn een soort hydrofielen maar dan dikker. Ik zweer erbij maar heb dan ook een spuger/kwijlerd eerste klas!
Dan ga ik zo lief zijn om even aan te vullen/ te strepen! Bij deze de uitzetlijst van mijn kraamzorg organisatie; Babykleertjes: - 6 overslaghempjes/rompertjes in maat 50-56 en 62/68 - 6 truitjes en broekjes of boxpakjes in maat 50/56 en 62/68 - 1 jasjes, 2 mutsjes Ik heb echt veel meer *Rompers zou ik vier korte mouw en vier lange mouw halen(nu in de aanbieding bij de hema, in zo'n bak voor vijf euro). *Twee voetloze boxpakjes(H&M heeft heeeeeele leuke! Hangen bij de pyamas) en vier a vijf setjes met broekje/shirtje. Bedje: - wieg of ledikantje - stevig matras (6-10 cm dik) - 1 molton of moltonhoes als matrasbescherming - 2 hoeslakentjes - 3 flanellen luiers - 2 bovenlakentjes - 2 dekentjes (wol of katoen) Hier ben ik van het volgende principe uit gegaan. Een setje in de kast, een in de was en een op bed. Gelukkig maar anders was ik zwaar te kort gekomen. Ik heb dus drie dekentjes, waarvan één wollen, dire lakens, drie hoeslakens, drie moltons en vier flanellen luiers(was een grootverpakking). Ik heb twee mooie setjes en een "kruidvat" setje echt als reserve! Overige babyartikelen: - commode - aankleedkussen (twee, een boven en een beneden) - aankleedkussenhoes (drie) - badje met standaard - luieremmer met deksel nooit gebruikt, luiers gaan gewoon in de pedaalemmer beneden en aan het einde van de dag in de grijze. - 2 omslagdoeken of badcapes - 12 hydrofiel luiers (uuhm hier een hele la vol hydro's.. Spugertje. Om mee te beginnen zou ik je toch echt een stuk of 20 doeken aanraden hoor. Mocht je ze echt weinig gebruiken wat ik me niet voor kan stellen, zijn het geweldige doeken voor vanalles en nogwat. Poetsen, theedoeken, in de badkamer over de wasbak om even snel mee af te nemen, in de auto voor het raam als het beslaat in de winter etc.etc.) - 6 hydrofiel washandjes - 1 digitale thermometer (geen oor) - 1 pak wegwerpluiers (dit is ook echt genoeg, hier een mannetje wat overal rood van wordt behalve de pampers en pampers sensitive doekjes.. Je krijgt in die dozen wat pampers en kan gratis een pak afhalen bij de kruidvat, dan zit je wel even goed!) - babyzeep, babyzalf en baby-badolie (ik zou voor dermocare gaan, gewoon een flesje zeepvrije douchegel halen dat is ook prima voor de haartjes aan het begin. Als het goed gaat kan je bijhalen. Babyzalf, probeerverpakkingen sudo zitten in de dozen en kan je van harte aanbevelen om een tube bepanthen te halen, is veel zachter. Badolie is niet nodig) - tube vaseline - haarborstel en kammetje - 2 metalen kruiken en 2 kruikenzakken - 10 spuugdoekjes (hier gebruik ik hydro's voor..) - 1 pak billendoekjes (zie luiers, een is echt genoeg of anders een van pampers en een van een ander merk bijvoorbeeld..) Bij borstvoeding - 1 pak zoogcompressen (natusan is fijn) - voedings-bh(onzin, je weet je maat echt nog niet. Een meegroei bh is prima en als je je cupmaat weet kan je dit halen) - Ook hier heb ik hydro's gebruikt. In een lekker strak hemdje een driedubbel gevouwen hydrofieldoek in mijn shirt snachts, helpt tegen het doorlekken en slapen met die koffiepads in een shirt/bh is echt tien keer niks. Bij flesvoeding: - 2 flesjes (in de blije doos en felicitasdoos zitten flesjes met een brede hals, ik kan je aanraden om er één klein difrax flesje bij te halen. Kindjes die moeilijk drinken uit de brede hals drinken hier vaak lekkerder uit) - 2 spenen (je krijgt een bibi-dental en een difrax combi in de dozen geloof ik, kan je dit ook aanraden mochten ze er niet inzitten, wil de een niet vinden ze de ander vaak lekker) - 1 flessenrager - voeding, in overleg met verloskundige (Je kan voor een duur merk gaan maar bijvoorbeeld kruidvat eigen merk is ook prima. Let wel even op, als je met een merk begint moet je dit echt een poos vasthouden, klooien met voeding zorgt voor heel veel krampjes en dat is zo zielig) Enenenenen een groot pak keukenrol!!! Die gebruik je ook overal voor, vooral in de kraamweek! Mijn kraamhulp heeft er wel 8 rollen doorheen gejast whahaha
Ik leg ze hier tussen het matras en het hoeslaken, als een extra laagje. Is wat warmer en vangt eventuele ongelukjes wat beter op. (Hier een aerosleep, dus geen molton; flanellen luier ligt alleen onder het lijfje, niet onder het hoofd.) Verder heb ik er ook eentje zo in de reiswieg liggen (dus tussen hoes en matrasje).
Ik gebruikte de flanellen luier als handdoek als Tycho in bad geweest was. Nam net iets meer vocht op en vond het warmer en zachter aanvoelen als een hydrofiel luier. Toen het kouder werd draaide ik een half uur voor het douchen de verwarming in de badkamer wat hoger en legde er een flanellen luier op en als Tycho dan uit zn bad kwam had hij een heerlijk warme zachte doek over zn lijfje heen. Volgens mij vond hij het ontzettend lekker want hij werd altijd heerlijk slaperig en zat me vol tevredenheid aan te kijken als ik dat deed. Ik heb deze flanellennluiers in eerste instantie geleend van schoonmama die ze nog had van mijn vriend en zijn broer. Maar toen ik dus merkte dat het mij en tycho dus beviel heb ik gauw extra gekocht. X
hydrofiele luierdoeken zijn super handig... hier ook al een hele voorraad... een tip deze doeken niet strijken! want dan nemen ze minder goed vocht op...
@kwabbernoot ,vind t echt super jammer dat we in België zo weinig krijgen ,wij krijgen de kleur-dozen reeks met massa's foldertjes en een paar staaltjes via kind en gezin en daar stopt t dan ook maar wij krijgen wel meer echo's dus mag niet zeuren
Wahhaah geweldig! Je mag best zeuren hoor Maar geen fam oid in NL? Iedereen kan die dozen aanvragen op jou naam, moeten ze even hun adres invullen bij je naam dan heb jij ze ook. Heb je niemand die even de KVluiers en de dozen voor je wil aanvragen en ophalen?
Ik heb mezelf na de geboorte van mn dochter echt gigantisch geïrriteerd aan alle reclame, alle proefmonstertjes van koemelkproducten in de bus en alles. Dat ik nu zo blij ben geen blije doos aan te vragen! Voor dat ene flesje hoef je 't toch niet te doen? Als je FV wilt geven, dan kan je ook gewoon een klein avent flesje kopen en een difrax bijvoorbeeld. Ik vind 't die dozen echt niet waard hoor, al die reclame en tijdschriften met foute adviezen die je dan krijgt!
heb wel een paar vrienden in nederland waar k s bij kan polsen ,maar weet niet of die hun vriendin er blij mee gaat zijn lol
Ik raad je omslagrompers aan.. ik had er 4 en heb alleen deze gebruikt, de andere 10 rompers (met lange mouw bijv.) eigenlijk niet. Ook merk ik dat ik het mooier vind om witte rompers onder kleding te hebben. Veel rompers zijn bedrukt met allerlei bloemetjes en dergelijke en veel kleurtjes. Ik vind het minder mooi als je de romper dan ziet onder de kleding van de baby. Soms vloekt dat. Ik vind wit dan mooier staan. (heb ook veel overslag shirtjes vandaar) Baby´s vinden iets over hun hoofd aantrekken vaan vreselijk, daarom is overslag ook ideaal. Ik wil niks anders meer.. Hydrofiele luiers heb ik ook veel in gebruik. Overal waar ze maar ligt, ligt er een onder haar. Op het aankleedkussen, op het verschoningsmatje, in de box, in haar wiegje en in haar ledikant, in de wipstoel etc. Ik verschoon die in haar bed iedere dag omdat ze er wel eens wat uit wil gooien. Met het badderen gebruik ik er 2. Flanellen luiers gebruik ik alleen als molton in de kinderwagen. Zal het ook eens proberen als droogdoek na het badderen. Ben benieuwd. Ik heb natusan badspullen gekocht, dat is hypo allergeen. Zwitsal durfde ik ook niet aan, ik heb billendoekjes van Huggies waar geen parfum en alcohol in zit (pak bij action kost 1,00 ipv 4,00 bij etos oid). Qua pampers had ik 1 pak new born maat 1. Heb denk ik uiteindelijk een stuk of 4 van die pakken gebruikt. Zit nu al in 2. Heb daarvan baby dry gekocht, die vind ik wat prettiger dan de new born. Mutsjes zou ik niet teveel van kopen, ik had er een stuk of 5 maar ze heeft alleen de dagen in het zkh er een opgehad. 2 is dus meer dan genoeg. Ik heb voor de babywas neutral wasmiddel en wasverzachter gehaald ook ivm het risico op allergische reactie op parfum. Spuugdoekjes gebruik ik veel, iedere dag een schone en beneden een andere dan boven. Ik heb eigenlijk het meeste in het wit, dan kan ik alles in dezelfde was draaien. Ohja ik weet niet meer wanneer je baby wordt geboren maar een parasolletje op de kinderwagen is enorm handig voor als de zon schijnt! (die kan natuurlijk ook in het najaar nog flink schijnen) Een goede thermometer. Had er een gehaad bij de e/tos maar die gaf alleen rond 34 graden aan. Ik heb er een bij de hema gekocht en die was wel goed.
ohja baby-bad olie gebruik ik wel. doe een druppeltje in het bad. In het begin was haar huidje nogal droog en hierdoor werd het wel beter. ik zou ook minimaal 2 hoezen voor het aankleedkussen halen. het is me vaak gebeurd dat ze tijdens het verschonen gaat plassen, dan kan dat ding dus in de was.. dan heb je altijd een reserve. ik heb zelf maar 1 kruik gebruikt overigens..
Goedemorgen Dames! Ik lees even mee, alle tips zijn welkom! Heb al e.e.a. in huis (veel eigenlijk haha) maar ik vind het moeilijk inschatten hoeveel je van alles moet hebben en evt welke maten. Ik weet nog van mijn zoon (nu 13) dat ik destijds de overslagrompers erg handig vond, hij vond dingen over zijn hoofd vreselijk. Nu kan ik ze nergens vinden, waar verkopen ze die? Ik zie overal trouwens ook alleen maar boxpakjes mét voetjes, waar hebben ze leuke zonder? Ik heb ook ergens gelezen dat je zeker geen zeiltje in bed moet leggen? Is dat zo? Vind dan de tip voor een flanellen luier wel een goed idee overigens. Mijn zoon was destijds een klein manneke, en verzoop in zijn eerste pakje maat 50, ben toen nog maat 44 moeten gaan halen in de kraamtijd, koop nu voor de zekerheid wel 2 pakjes maat 44 want in je kraamweek naar Prenatal vond ik niet zo prettig Iemand ervaring met de thermometer speen? Lijkt me wel handig maar weet niet of het aan te raden is? Las hier overigens dat 2 flesjes genoeg is, ik heb er 6 nu, verschillende soorten. Als ik weet uit welke ze het liefste drinkt dan haal ik die soort bij. 6 flesjes is handig als je flesvoeding geeft, dan kun je ze klaarzetten voor de volgende voeding (snachts wel fijn ) En dan nog een vraagje... wat hebben jullie straks in de box aan speeltjes of muziekmobiel? Weet niet of ik daar al wat voor moet aanschaffen, of krijg je zulke dingen vaak cadeau? Groetjes Justb
hema heeft overslagrompers korte en lange mouw, en h en m heeft boxpakjes zonder voetjes. verder hier een rectale thermometer, is t nauwkeurigst. maat 44 is erg persoonlijk, hier geen kleine kindjes, maat 50 paste perfect.
Mijn dochter heeft nooit een speen gewilt, dus dan had ik ook nooit die speen thermometer erin gekregen. Ik zou kiezen voor zoeen hele simpele digitale voor in de bips...
Dit wilde k dus ook net zeggen... Las nog ergens over in de kraamweek naar de prenatal... Online kan je ook bestellen via prenatal of iemand (vader/moeder/vriend/ broer/zus/wiedanook) langs laten gaan kan misschien ook wel?
* Overslagrompers: Hema, prenatal. * Boxpakjes zonder voetjes: Ook hema, prenatal, h&m * Thermometerspeen: mn dochter tufte hem meteen uit, die wou maar 1 soort speen. * Maatje 44: Ik baar 8 a 9 ponders haha dus dat is heel persoonlijk, zou 't zelf niet op voorhand halen als je geen klein kind verwacht
thnks meiden! Prenatal en H&M kom ik zelden tot nooit, is nogal ver hier vandaan, maar zal er eens een dag voor uittrekken om daar eens rond te gaan neuzen. De thermometer speen is dus niet echt aan te raden? Dan maar een gewone aanschaffen