wat heb je nu ECHT nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door niekenie, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Die speen is vrij nutteloos vind ik, want hij is ook nog 's onbetrouwbaar ( arts zal altijd naar rectale temp vragen ) en het verschil tussen niets aan de hand en verhoging mogelijk koorts weet ik nog wel zonder thermometerspeen!

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Erg prettig om te lezen wat er zoal wel/niet nodig is!
    Ben zelf ook bezig met de uitzetlijst door te werken en hier en daar roept het toch wel wat ?? op..
    - Een dekentje voor in het ledikantje: lakentje + (fleece)dekentje of moet dit een dekbedje zijn??
    - Wij hebben een maxi cosi gekocht. De verkoper zei niets over de voetenzak/deken voor daarin. In hoeverre is dit wel/niet nodig??

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een dekbedje onder de 2 jaar wordt afgeraden. Een dekentje voor in een babybedje moet van natuurlijk materiaal zijn. Dus meestal katoen of wol. Fleece kan katoen-fleece zijn, maar bij bv de ikea is het gewoon synthetisch fleece en dus niet geschikt voor babybedjes. Dit ivm warmtestuwing.

Voetenzak MC is niet nodig, je kan ook een dekentje over de benen leggen 's winters. Zelf vond ik het wel fijn om een pasgeboren kindje lekker warm in te kunnen pakken, gewoon in de binnen-kleertjes in de voetenzak en mutsje op. Geen gedoe met jasjes. Voor een groter kind, vanaf ca een half jaar zou ik zelf geen voetenzak meer aanschaffen.

4. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Aah, heel erg bedankt! Met die fleece dekentjes bedoelde ik ook degene die bij de babyzaken te koop zijn. Wist niet waarvan ze gemaakt zijn haha! Maar die hebben we, dus zitten we goed.

De voetenzak moeten we nog even over nadenken. Het zou dan meer voor de handigheid zijn.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb nooit een voetenzak voor in de MC gehad... Gewoon een dikke trui/vestje of jas aan en een fleecedekentje (heel kleintje voor 2euro bij zeeman) gehaald voor als het kouder was. Maar wij hebben de MC alleen in de auto in gebruik en deden hem niet op het onderstel van de kinderwagen of mee op de fiets dus dan was zo'n dekentje voldoende.

6. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Ja, dat is onze insteek ook. Vandaar dat we zo'n zak waarschijnlijk niet aan gaan schaffen maar idd een klein dekentje en goed aankleden.

7. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    een voetenzak is niet nodig, dekentje werkt ook prima, hebben wij ook gedaan met onze dochter.. voor nu wel een voetenzak gekocht.

8. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    wij hebben die voetenzak er wel bij gekregen (overgenomen mc) en dat ding is echt heel dik, idee van dikke gevoerde winterjas.. wij hebben hem dus ook niet gebruikt, maar kan me voorstellen dat het wel lekker is in de strenge winter voor een heel klein popje..

9. suusvdw

suusvdw Actief lid

25 jun 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Wij hebben de voetenzak van de maxicosi juist altijd gebruikt.
    Hij is lekker warm waardoor de kindjes er vaak ook zonder jasje in kunnen. Dat scheelt weer een moeilijk jasje aandoen.
    Ze liggen er heerlijk warm in.

We hebben heel veel gebruik gemaakt van de hydrofiele luiers. Hier drogen we nu nog steeds onze meisjes mee af. Ideale dingen zijn dit.

Spuugdoekjes lagen hier ook dagelijks meerdere van in de was.

Omslagrompers zijn inderdaad in het begin het fijnste.

10. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik vond de voetenzak wel ideaal, geen gepruts met jasjes en vestjes helemaal als ze zo klein zijn, en in de auto klapte ik m gewoon open, als de auto warm was.

11. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Misschien een beetje afhankelijk van je kindje maar wat wij hier absoluut niet kunnen missen, slabbertjes..! Wij hebben dan wel een spuugertje dus misschien is het bij kindjes die niet spugen niet nodig. Zonder slabber kan ik haar denk ik na iedere voeding andere kleertjes aantrekken (moet wel zeggen dat het nu wel beter gaat als in het begin). Hier dus een stuk of 25 zeeman slabbertjes ;) Zijn stretch met een gat om het hoofdje doorheen te doen dus geen gedoe met klittenband of touwtjes.

12. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Mee eens! Hier ook héééél veel gebruikt. Ik vond zo'n kleintje in een jasje of dik vest zó zielig! Dan was het echt zo'n michelin-poppetje haha! En ze kon dr armpjes amper bewegen in zo'n dik vest. Ik heb tegenwoordig nog steeds geen jasje of dik vest, als het koud is doe ik de omslag doen (snoozebaby heb ik) weer in de maxicosi of de voetenzak van baby's only in de kinderwagen en dan ligt ze weer lekker warm :)

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Maar zo'n omslagdoek of Lodger of hoe heet zoiets. Is dat ook echt handig? Volgens de verkoper in de winkel idealer dan een gewoon omslagdekentje. Maar ja die wil natuurlijk verkopen ;)

Deel Deze Pagina