Baby Kleertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vvlinder, 4 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Hallo,

Dit is misschien een stomme vraag,

Maar welke maat heeft een baby die pas geboren is?

Greetzz

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Moeilijke vraag:vaak maat 50, maar een flinke of lange baby past dat niet en gaat meteen op maat 56 over. En je hebt ook nog maat 50/56 gecombineerd.

En het hangt ook erg van het merk af. Zeeman valt groot terwijl noppies klein/smal valt. Hema kun je niets van zeggen verschilt heel veel.

3. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ok dank je wel, ja is ook eignenlijk moeilijk om te zeggen

4. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    ik heb 2 setjes van maatje 50 en 2 setjes in maatje 56 gekocht

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Ja, inderdaad moeilijk te zeggen, hangt zowel af van de baby als het merk kleertjes. Wij hadden hier een ukkie in het begin, daar zat maat 50 nog ruim bij, maar ik ken ook kindjes die dus bijna gelijk in maat 56 zaten. Ik zou er gewoon voor zorgen dat je in allebei de maatjes iets hebt. Misschien een paar setjes maat 50, en daar dan eventueel als het nodig is gewoon nog wat van bij kopen (mijn man is in de kraamweek ook flink aan het shoppen geweest :))

6. Linana

Linana Niet meer actief

Ik dacht zelf dat ik maar weinig nodig zou hebben in maat 50, ik had dus ook maar 2 setjes gekocht. Bleek dat ik uiteindelijk bij kon kopen, want hij heeft nog best een tijdje in maat 50 gezeten.
    Pas na 1,5 maand kwam maat 56 uit de kast.

Het is echt baby-afhankelijk, want het zoontje van mijn schoonzusje zat binnen no time in maat 56 (2 weken)

7. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ok thanx allemaal!

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als je het gewoon leuk vindt om nu al iets te kopen dan zou ik gewoon iets kopen in maat 50, veel baby`s passen het wel (eventjes). Of je koopt iets in maat 56, een grote baby past het meteen en een kleintje groeit er vanzelf in (al is het dan niet geschikt als 1ste pakje voor je kindje).

9. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    ja dat kan ik idd wel doen ja

10. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik heb idd ook al heel wat gekocht ,
    heb nu 1 pakje in 50 de rest eigenlijk 56 of 50/56
    is dus wel handig om nog wat van 50 te halen??

11. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zou eerst eens alles op elkaar leggen om te zien hoe het valt! Ene maat 56 is niet de andere. Misschien heb je veel kleertjes maat 50/56 en 56 die klein vallen of is je kindje groot. Je kunt ook altijd nog papa of een oma laten shoppen als je te weinig blijkt te hebben. Hier 2 kleintjes die wel lang in maat 50 zaten, maar veel kindjes zijn er weer snel uit.

Deel Deze Pagina