Goh, hier is je krijgt op je donder eerder "je krijgt een schop tegen je kont". Dus ik zou zeggen: pijn in je kont.
In je billen, achterste, reet, etc...geef het beestje maar een naam, maar dat is waar ze donder mee bedoelen
Is niet echt een specifiek lichaamsdeel. Hier hebben we vooral pijn in ons donder bij een griep bijvoorbeeld.
Je flikker, je sodemieter... al die termen. Er wordt geen specifiek lichaamsdeel mee bedoeld, maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat er in elk geval de romp bedoeld wordt: je zegt niet pijn in m'n donder als je last hebt van je hoofd of je ledematen.
In sommige delen van brabant is een kikkervisje een donderkopje of een konthamer voor mij is je donder dus je achterwerk
Donder is voor mij je achterwerk. Je flikker/sodemieter verwijzen daar ook naar, denk ik, gezien de origine/betekenis van die woorden.
Billen. Mijn vader zei vroeger altijd '' Je krijgt echt op je donder als je door gaat '' tja en dan ga je als puber wel eens door en kreeg toch echt een pets tegen mijn reet hoor