wie heeft er ervaring met draagdoeken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Alita, 10 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ik wil toch erg graag een draagdoek kopen voor mijn dochtertje straks...
    Maar welke? Ik ben chronisch rugpatient dus het moet geen pijn gaan doen...en dat verhaal van het stikken van dat babietje toen:)welke is nou goed, en is het niet ingewikkeld om te knopen?

Bedant alvast voor je hulp.....

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    van baby's die stikken ging niet over doeken. Dat ging meer over van die hangzakken zoals mini monkey enz

Als je een doek goed knoopt (nee niet moeilijk wel even oefenen) dan kun je hem zo knopenj dat ie voor jou goed zit. Hoog laag, strak, enz. Al doende wordt je er beter in en gaat de doek steeds beter zitten.

Zelf heb ik de voorkeur voor geweven doeken.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier ook voorkeur voor geweven doeken zoals didymos, girasol of hoppediz.. of voor de zomer calin blue.

knopen is even handigheid in krijgen, maar dan kan je lekker symetrisch je kleintje vervoeren zonder dat je rug overbelast wordt.
    er zijn veel mama's met rugklachten die graag dragen.

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Je kunt ook even kijken op een draagdoekforum. Daar zijn veel mensen die er echt veel vanaf weten. Dragen en Voeden bijv.

Verder ben ik het eens met een geweven draagdoek. Daar heb je langer wat aan dan een rekbare draagdoek en die kun je ook vanaf het begin al gebruiken.
    Leuk hoor, je kindje dragen.

5. Alita

Alita Niet meer actief

ah oke dus die monkey en lodger raden jullie niet aan?

Maar dat knopen kun je alleen?

6. Maia

Maia Niet meer actief

ja hoor, je krijgt een hele beschrijving erbij hoe je moet knopen. Het is even oefenen voor je doorhebt hoe hij voor jou lekker strak zit, maar dan is het ook wel heel simpel.

7. Alita

Alita Niet meer actief

ahhhh.....
    Nog meer ervaringen?

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik heb een rekbare doek en kreeg er al snel heel veel last van mijn rug van. Ik vind het maar een onding...en verschrikkelijk warm ook nog.

9. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb een (niet rekbare) draagdoek van geboortewinkel.nl (Lifetree BabyCuddle draagdoek). Ik heb geen ervaring met andere draagdoeken, maar ik vind m erg fijn. Ik kan m'n dochter er in meerdere posities inzetten, de ene keer naar mij toe, andere keer kan ze zelf de wereld inkijken. 't Is in het begin even zoeken naar de juiste manier van aantrekken (strak of los) maar als je het door hebt, is het erg fijn. Je hebt je baby dicht bij je en je handen vrij.

Er zit een uitgebreide beschrijving bij hoe te knopen (erg simpel eigenlijk) en ja, een draagdoek is warm maar dat is logisch als je een warm lijfje tegen je aan hebt wat omwikkeld is door doek. Hou daar wel rekening mee, kleed je baby niet te warm als ie in de draagdoek zit.

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    ik vond het helemaal niks, ben zo onhandig enzo. Had toen een babybjorn gekocht en was helemaal blij.
    Op de jonge gezinnen beurs heb ik een draagdoek om laten knopen (met isa erin) en ik was helemaal verkocht! veel minder last van mijn rug en isabella zit er heel natuurlijk in!
    En het knopen? zelfs ik kan het!
    Ik ben helemaal om! Ik heb de doek gekocht toen isabella 1+ was en heb er nog plezier van gehad.
    Maar dadelijk met de baby ga ik helemaal los!

11. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Mijn zoon kreeg het bloedheet in de draagdoek en zakte steeds scheef.
    Wij hebben ook de Lodger gehad maar daar kon ik maar tien minuten mee lopen.
    De babybjorn vond mijn vriend erg lekker zitten maar ik kreeg er al snel last van.
    Voor mij dus geen draagdoeken meer...

12. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als je kindje scheef zakt is het een teken dat ie er toch niet helemaal goed inzat.

Dat warme ja dat had mn dochter ook met bepaalde knopen, maar met een dunnere doek en andere knopen goed op te lossen. Alleen midden zomer enz draag ik ook niet! Dat is mezelf ook veel te warm

13. Alita

Alita Niet meer actief

Ja dochter zal in september geboren worden en ik zal dus een jas dragen? Welke is dan het fijnste?
    Ik wil m meer gebruiken omdat we al een dochter hebben en ik zo met hun twee kan gan wandelen enz....en ik vindt het zo super uitzien!!

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wij hebben eerst de babybjorn gebruikt maar ik vond het ding maar niets. Ben toen overgestapt op een draagdoek en dat draagt echt vele malen fijner! Maar manlief blijft toch bij de babybjorn dus speciaal voor hem hebben we het ding nog in huis ;)

Wanneer het echt warm was buiten, droeg ik trouwens ook niet. Maar ik heb een speciale zomerdoek en je kunt inderdaad op een bepaalde manier knopen zodat er niet te veel doek om je kindje heen zit. Met echt hele koude winterdagen heb ik trouwens ook niet gedragen, maar vooral omdat ik mijn zoontje toen ook te zwaar vond worden. Tijdens milde dagen volstaat het trouwens prima om de doek goed om je kindje heen te knopen, hem of haar een mutsje op te doen (en iets warms over de voeten/benen) en hem of haar eventueel een vest aan te trekken. Je eigen jas kun je dan een beetje om hem of haar heen slaan.

15. narcissus

narcissus Actief lid

29 jul 2009
    134
    0
    0
    Ik werk met kinderen
    Ergens in Nederland.
    Ik heb deze gekocht Draagdoek.nl - ByKay draagdoeken :: ByKay Antraciet / Grijs mêlee / Ster Appelgroen op de jonge gezinnen beurs. Het zit heerlijk! Geen last mijn rug en ons meisje vindt het ook heel lekker om erin te liggen/zitten! Heel natuurlijk ook om je kindje zo bij je te dragen.

En dat knopen? Joh, dat heb je zo onder de knie! Is echt niet moeilijk. En je kunt het prima alleen doen. Behalve als je haar op je rug wilt dragen, dan moet je partner wel even helpen.

16. Alita

Alita Niet meer actief

die is leuk Narcis!!
    @Yukl ja mijn vriend zal ook echt geen doek gaan dragen hahahaha...

17. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    BykaY zijn rekbare doeken; geen geweven.
    Hier na lang twijfelen of ik een knoopdoek zie zitten, gekozen voor een draagsysteem: de beco butterfly. Vanwege slechte berichten wilde ik perse geen; minimonkey - lodger - babybjorn en nog meer niet ergonomische draagdingen.
    Las in begin ook iemand die baby naar voren draagt; die houding is voor baby ook niet natuurlijk en wordt eigenlijk afgeraden.

In de beco kan de baby/ kind op je buik (alleen naar je toen, met als reden dat andersom dus niet goed is voor de houding en groei van je baby/ heupjes) en ook op de rug. Lotte vond het heerlijk en viel lekker in slaap.
    In de zomer ook warm maar ik denk iets luchtiger dan een draagdoek. Wij hebben hem juist in de zomervakantie veel gebruikt.
    Afgelopen winter eigenlijk niet, vond ik niet lekker warm voor haar en voor mezelf te veel gedoe in de kou ;)
    Vond de wandelwagen fijner.
    Dus was eigenlijk wel blij dat ik niet voor een draagdoek ben gegaan. Maar het kriebelt nog steeds, zeker nu met 2e op komst (zelfde reden als jij dus). Maar mijn verlof valt in de winter en ben er bang voor dat ik dan toch niet ga knopen. Heb dan ook geen jas voor erover...

Succes met kiezen!

Er was eerst ook een clubje draagdoekmama's, daar kun je ook eens vragen stellen als je wil.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja in de winter gebruik je een draagdoek dus niet zoveel?
    Want daarin val ik precies straks....en idd met je jas?
    Hmmmm ik weet het nog niet hoor...

19. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Ik zie het; we schelen niet zo veel zie ik (ik ben nu 22,5 week zwanger).

Maar over draagdoek dragen in de winter, daar zijn de meningen vast over verdeeld denk ik.
    Op de sites waar je veel draagdoeken kan kopen (slingo-mama, baby-bij, kast van maxe) kun je ook 'draagjassen' kopen. Voor de echte fanatieke dragers wellicht.
    Ik zag het niet zo zitten.
    Maar ik ga ook graag met de auto ergens heen (naar dorp, stad, park) en dan wandelen. Dan moet je dus in de kou in de auto (of buiten) de baby in de draagdoek knopen???
    Bij de draagzak deed ik dit niet, dat vond ik ook wat koud aan haar voetjes en beentjes. Dat is bij een doek natuurlijk wel anders.
    Ik vond het veel makkelijker om de bugaboo even uit te klappen.

Maarja, dat gaat straks met een kleintje van 17 maanden erbij niet meer. Ik heb een duowagen maar oud groot ding en ben benieuwd of hij in mijn auto past.
    Zie het tegen die tijd wel geloof ik. Oudste gaat dan toch ook 2 doordeweekse dagen weg (dagverblijf en oma) dus dan kan ik met 1 kindje op pad als ik wil.

Maar.... de doeken zijn wel erg mooi dus wie weet doe ik toch nog eens een aankoop.
    Je hebt trouwens ook doekenbieben waar je ze kan lenen, bijv. in Den Bosch (van baby bij). Zou je ook nog kunnen overwegen.

En ik zie dat op forum dragen en voeden de doeken 2dehands nog veel opleveren, ze "schrijven" weinig af. Dus als het niet bevalt is er vast wel een draagdoekmama die haar 'stash' wil uitbreiden (je staat er versteld van hoeveel draagdoeken sommige mama's hebben)

Doei!!

20. Alita

Alita Niet meer actief

Ja nee ik ga geen jas ervoor kopen....

Hier is dochter dan 2 jaar en ik vermoed dat ze da best op een meerijplankje kan staan, ze wilt nu al altijd lopen....
    Lenen hoeft voor mij niet dan koop ik m ook....

Hmm ja je hebt gelijk ik weet het nog niet....

Deel Deze Pagina