Ik heb een Isis Iq uno (electrisch) waarmee ik ook goed met de hand kan kolven. Waarom ben je specifiek op zoek naar een handkolf? Waar wil je hem voor gebruiken (voor welke momenten)?
Het moet een makkelijk kolfje zijn, vandaar.. Maar mocht je iets anders adviseren: alle tips zijn welkom! Ik wil hem gebruiken om na de voeding nog wat af te kolven, voor een voorraadje. En om m'n productie weer wat op te hogen.
Ik vind de Isis IQ Uno een erg makkelijke kolf. Op de electrische stand onthoud hij je kolfritme (ideaal) en op de handstand kan ik er ook prima mee kolven. Ik gebruik hem wel erg vaak (werk 4 dagen in de week) maar maar voor 1 borst en daardoor voldoet hij eigenlijk prima.
Thanks! Ik lees wel over die kolf dat hij erg veel lawaai maakt, topzwaar is en veel stukjes heeft om af te wassen. Wat vind jij daarvan? En heeft iemand ervaring met de Isis handkolf van Avent?
Je zegt dat je je productie wilt ophogen maar ik zie dat je in een ander topic schrijft dat je kindje KV krijgt. Mag ik vragen waarom je hem dan niet vaker aanlegt ipv KV te geven? Over een handkolf kan ik je niet helpen...
Ik geef nu nog maar 1 BV, alleen 's avonds. En eigenlijk is het niet eens een voeding meer te noemen, alleen een 'snackje'. Hij sabbelt wel wat, maar het gaat nergens over. Ik wil heel graag weer dat die voeding een goede voeding wordt en eigenlijk wil ik 's morgens ook nog een voeding geven. Aanleggen heeft niet zoveel zin, merk ik. Kan er gewoon nog geen afstand van doen en wil graag dat hij ook nog BV binnen krijgt. Daarom wil ik het proberen met behulp van een kolfje misschien wat op te krikken.
Handkolf van Avent is super...... Hoop dat je het opgekrikt krijgt en je nog even verder kunt genieten van bv
Hoi, De avent kolf heb ik ook gebruikt, erg positief over. moet wel zeggen dat ik er 6 maanden, 3 keer per dag (op het werk) mee gekolfd heb, mt de hand, omdat ik te eigenwijs was om een elektrische aan te schaffen maar heb daar wel bijna een RSI arm aan over gehouden.... Als je meer gaat kolven zu ik wel kiezen voor een elektrische (doe ik de volgende keer ook!) Succes en hoop ook dat het allemaal lukt! x
Ik heb bij mijn dochter de handkolf van Avent aangeschaft en na de geboorte van mijn zoon de elektrische een poosje geleend van een vriendin. Ik heb dus kunnen vergelijken. Opzich werkt de handkolf best ok, als ik een aantal uur niet gevoed had en hem dan op mijn flink volle borsten zette, kwam er best behoorlijk wat uit. Maar als ik het vlak na een voeding deed, kwam er bijna niets.... De elektrische wekte een flinke toeschietreflex op, en kreeg er ook veel makkelijker, meer uit. Wat betreft geluid, ik vind hem (de elektrische dus) juist erg stil! Als ik het vergelijk met de dubbele elektrische van Medela die ik nu heb....! En topzwaar? Nee, voelt gewoon lekker in de hand. Qua aantal delen om af te wassen, vind ik ook erg meevallen. Ik was er altijd zo klaar mee. Succes! Zou wel fijn zijn als je de bv weer wat kan opkrikken!
Waarom heb je afgebouwd naar deze voedingen dan? Lawaai vind ik wel meevallen. Hij ligt lekker in de hand (en op de rand van mijn bureau) en die stukjes valt wel mee. Vier in totaal: het flesje, de kolf zelf, een klein membraan en een wat groter membraan. Veel minder kan niet denk ik?! De handkolf is het zelfde als de electrische, alleen dan zonder de motor. Voldoet ook prima, maar aangezien ik veel kolf ga ik dat echt niet met de hand doen (ik gebruik hem wel eens als ik voor mijn werk onderweg in de auto ben bijvoorbeeld).
Ik heb zelf de handkolf van Medela, vind het een heel fijn ding, verder geen ervaring met andere kolven.
@ Woezel: Haha, kan me voorstellen dat een elektrische dan beter is ja.. Thanks! @ Pindaatje: Jij ook bedankt voor het delen van je ervaring! @ Kruimel: Ik ben ruim een maand geleden begonnen met wat afbouwen, omdat ik weer moet beginnen aan mijn studie. Kolven tijdens werktijden is niet handig, maar een ochtend- en avondvoeding zou best nog kunnen en vind ik ook fijn. Echter is mijn productie zodanig gekelderd met het afbouwen, dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat je met een combinatie nog prima een tijdje overweg kon. Maar het is heel erg hard achteruit gegaan bij mij.. Het zou ook best een zuigverwarring kunnen zijn bij de kleine, hij drinkt gewoon niet goed meer bij me. @ tetta: Dank je!