Dit gaat.over loslaten. Wrs op emotioneel gebied. Waar houd je je teveel aan vast, wat eigenlijk geen nut meer heeft in je leven? En door loslaten kan je ruimte maken voor iets nieuws mss gaat dit over je baan..
Ben je als kind een keer zoek geweest in een winkel bijv.. of een keer achtergelaten ergens wat heel naar was? Het is een bepaalde eenzaamheid.. als zo"n droom steeds terugkeert, zit er wel iets dat gezien wil worden.
Das een interessante. Ik ben net begonnen met een nieuwe baan en nu al een stuk relaxter dan voorheen. De werkdruk lag in m’n vorige baan te hoog om het te kunnen combineren met 4 kids. En dat maakte me heel onrustig en gestresst. Ben benieuwd hoe ik me over een tijdje voel. Ik ben minder gaan werken (al sinds de 3e er is en sinds nummer 4 nog iets minder). Dat schept lekker ruimte in mijn hoofd.
Hier vannacht de (heel vaak!) terugkomende droom over mijn crush van vroeger, toen ik een jaar of 18/19 was. Paar keer heel gezellig gehad met elkaar en altijd een zwak voor hem gehouden. Gister liedje van Suzan en Freek - iemand van vroeger vaak geluisterd en vannacht weer een droom dat er bepaalde spanning was tussen ons.. Die droom heb ik echt bijna elke week wel een keer.
Zo ver ik weet niet. Heb wel een vrij levendige fantasie, al sinds heel klein. Ik droom vaak, veel, heel levendig en kan ze goed onthouden. Er zijn een aantal dromen die af en toe terug komen. Heb er ook een dat ik moet ontsnappen uit een onderwater gevangenis. Ik gok dat die komt uit een scène van de fatamorga van de Efteling, die ik eigenlijk net te spannend vond toen
Heb vannacht 2x gedroomd 1e dat ik in een ziekenhuis werkte en we moesten de ok schoonmaken want er zou iemand geopereerd worden die dag, maar er was 1 collega die mij aan het pesten was en de heletijd water liep te gooien en beetje liep te sarren en toen was ik het zat en heb ik de zwabber gepakt en haar met de zwabber op dr billen gemept, en daarna beide heel erg gelachen. In de 2e droom ging ik een fietstocht maken en kwam allemaal langs mooie plekken en had ergens lekker gegeten en toen zag ik een auto en daar zat mijn zoontje in met nog een kindje ernaast die ik verder niet kende maar dat bleek mijn 2e kindje te zijn en toen was ik de auto in gestapt zijn we gaan rijden en kwamen we nog een kindje tegen die verdwaald was en geen ouders had en toen heb ik die geadopteerd
Dat ik met mijn man en dochter op vakantie was, prachtige omgeving geen idee waar. Was mooi weer, prachtig blauw water met bergen op de achtergrond en er zwom een vogelbekdier langs
Een 2 dromen zijn altijd een terugkomend. Of ik moet school nog afronden of de rem in de auto doet het niet. Dat laatste is altijd doodeng.
Dat mijn zus was overleden Leek echt levensecht. Ik heb 2 dromen die regelmatig terugkomen: dat al mijn tanden er een voor een uitvallen. En dat we mijn vader moeten opgraven; en ik zie dan ook echt in detail hoe vergaan hij is
Oh die heb ik ook af en toe. Niet met het tandvlees erbij, maar wel dat al m'n tanden loslaten. Vreselijk!
Ik ben in 2011 afgestudeerd, dus de hoop al opgegeven dat het ooit overgaat. Daarna nog een andere studie gedaan, maar het gaat altijd over die eerste studie. Ik bedenk dan altijd in m'n dromen dat ik mijn studiebegeleider een mailtje moet sturen om uitleg, maar dat ik m'n mailbox (van de opleinding), dus eigenlijk niet meer durf te openen na al die jaren.
Ik droomde vannacht dat een vriendin die ook vk is ging bevallen en dat de bevalling al een week duurde. Ik was erbij samen met nog een bevriende vk en we waren in het ziekenhuis. Naarmate het langer duurde waren we wel steeds meer aan het overleggen: hoe lang kunnen we nog afwachten? Wanneer is er interventie nodig. Maar die vriendin en haar baby waren nog in goede conditie en ze wilde zelf graag zo doorgaan. En toen ineens (zoals dat gaat in dromen) was ik degene die aan het bevallen was. Ik besloot toen om mezelf te toucheren (voelen naar ontsluiting) en ik voelde heel duidelijk 2cm, maar wel met een super diep ingedaald hoofdje. Toen was ik ervan overtuigd dat het niet lang meer zou duren en vervolgens werd ik wakker. Ik weet wel waar dit vandaan komt. Afgelopen week met een vriendin (geen vk) over onze bevallingen gehad en net een masterclass gevolgd over niet vorderende baringen. Overigens heel grappig om in mijn droom mezelf te toucheren, dat deed ik bij mijn bevallingen ook en ik weet nog exact hoe dat aanvoelde.
Ik ging met de auto naar een park om een rondje te kunnen hardlopen en eenmaal terug bij de auto was er een andere auto achteruit gaan inbakeren maar doorgeschoten en zo hop op mijn auto gereden maar er lag een stuk karton op mijn motorkap waardoor er dus maar minimale schade was en toen werd ik wakker omdat mijn zoon aan het huilen was in z'n slaap
Ik heb twee dingen gedroomd. In de eerste droom dacht ik eerst niet zwanger te zijn, en toen ineens voelde ik veel beweging in mijn buik, had ik een buik alsof ik 30 weken zwanger was, en voelde ik duidelijk een hoofdje tussen mijn handen. Dus toch wel zwanger. In de tweede droom was ik er al langere tijd van overtuigd dat ik méér dan 10 tenen had. Maar elke keer als ik telde kwam ik toch op 10 uit. Toch had ik steeds het gevoel dat ik verkeerd telde. Toen telde ik nog een keer, en jawel! Links 9 tenen en rechts 14! Had ik dus toch gelijk. 23 tenen!
Dat ik me smorgens om 08.00u moest melden voor de sectio, en deze pas om 19.30u werd uitgevoerd Dromen zijn bedrog toch?
Interessant Ik heb een tijdlang een terugkerende droom gehad waarin ik in een auto zat, die heel hard op een groep mensen of een betonnen muur afreed. En ik keihard remmen, maar de remmen werkten niet. Ik werd altijd vlak voor de klap wakker. Het zal je biet verbazen dat dat vlak voor en de eerste periode van mijn burn out was Afgelopen nacht was bizar en leuk. Ik was single, zat in de bus naast een leuke jongen (heel jong, net 18 of zo). Er broeide iets en na uitstappen zag ik ern briefje met zijn telefoonnummer in mijn tas. Toen ging ik een grap met hem uithalen. Whatsapp gestuurd met "hoi pap, dit is mijn nieuwe nummer" , in de hoop dat hij zou reageren met een vaag verhaal Maar dat deed hij niet. Daarna kwam ik hem tegen in een zwembad met veel glijbanen. Werd t toch nog gezlig. Maar ondank mijn hoop kwam het niet tot zoenen. Hij was te verlegen, en had issues met zijn vader, die hem te weinig liefde gaf. Deze droom zal ik maar niet proberen uit te leggen
Dat mijn zoon zijn gymkleding niet in zijn tas had gedaan en daarom alleen zijn gymschoenen bij zich had. Ik was niet van plan om ze nog te gaan brengen en werd door de juf gebeld dat ik naar school moest komen voor de kleding. Hierop volgde een hele discussie en toen kwam de juf ze zelf halen
Ben op zoek naar een stofzuiger voor mijn ouders en voor onszelf en dat gaat nu blijkbaar door tot in mijn dromen. Ik droom nu al twee nachten achter elkaar van stofzuigers. In beide dromen ben ik bij iemand aan het stofzuigen en die doen het heel slecht en hele droom draait dan om het probleem proberen op te lossen en de stofzuiger te repareren.
@Sophy volgens mij heb jij een beetje verstand van dromen, klopt dat? Wat betekend de droom (volgens mij hebben heel veel mensen die wel eens gedroomd) dat je ergens bent en ineens naakt bent / erachter komt dat je vergeten bent kleding aan te trekken?
Die heeft vooral te maken met bescherming. Goed beschermd zijn, of dus je onbeschermd voelen.. in letterlijke zin maar ook emotioneel. Dus iets moeilijk vinden, het gevoel hebben dat mensen achter je masker (van vrolijkheid waarachter je je verbergt) kijken, maar het kan ook heel banaal iets zijn wat je vandaag was vergeten en waarvoor je je schaamde, in de categorie wat zullen ze van me denken. Veel dromen gaan dus over wat je vandaag hebt meegemaakt, om de dingen van de dag te verwerken. Terugkerende dromen gaan vaak over iets uit de kindertijd, over iets dat we dieper begraven hebben en wat graag gezien wil worden. Maar wat ook kan gebeuren in het proces van therapie is dat er dromen komen om het proces te bespoedigen.. waardoor ik weet wat lichaam of emoties willen en we daar heel gericht op kunnen behandelen.. zeg maar "het is tijd om ..."