kleren gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik weet niet goed waar ik het neer moet zetten dus dan maar hier.

vandaag hebben we vrienden van ons gezien heel leuk en gezellig.
    maar toen ze weg waren was ik zo geschrokken!

hun zoontje loopt in zomer kleding en ook nog eens in te kleine kleding.
    ik weet dat hun het slecht hebben financieel vanwege dat hun bijde bij het zelfde bedrijf werkte en deze 2 maanden terug plotseling de lonen niet deed betalen. etc etc
    nu moeten ze wachten op de uitspraak en dus ook op hun geld.
    maar hun kleine vent heeft dus groeisprong gehad en heeft maat 80 over geslagen. ze hebben wel wat kleertjes maat 86 maar helemaal niet veel.(wie verwacht dat een baby van 9 maanden in maat 86 zit.)

ik heb ze wat kleding mee gegeven van fynn maarja die heeft het zelf ook nodig;)

wie o wie heeft tips waar ik kleding op kan halen voor hun zodat ik dit naar hun toe kan brengen. ze hebben geen internet etc want ja als je 2 maanden niets kan betalen dan sta je tegen de muur.

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Misschien dat je via MP gratis kleertjes kunt vinden......? Anders misschien een topic openen in 2e hands?? En dit zal natuurlijk ook wel helpen :p (hoop ik tenminste), vind het ook wel zielig voor zo'n klein mannetje... :(

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Wat een vervelende situatie, zeg! Misschien dat er hier meiden zijn die nog wat kleding in die maat hebben liggen? En anders misschien eens op marktplaats kijken of een oproepje plaatsen?

4. toefje

toefje Niet meer actief

ik heb alleen een 3 shirtjes maat 92.:(

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Is er geen faillisement aangevraagd, zowel dan neemt het uwv de betalingsverplichting over. Zo niet dan kan het personeel dit ook gaan doen.
    Anders is er altijd nog een broodnooduitkering te verkrijgen bij de gemeente.

Volgens mij zijn dr al meerdere topics gesloten die voor het verzamelen van goederen waren;)

6. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik kan wel ff voor je kijken, heb toenertijd heel veel kinderkleding gekregen, kan je zo ophalen in Arnhem.

edit:He, balen, mn man heeft het pas allemaal weggedaan :(
    sorry!

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Misschien dat je deze site ook ff in de gaten kunt houden voor ze; Gratis op te Halen

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

het falliessement in deze week aan gevraagd maar omdat de baas van het bedrijf spporloos is en deze geld zat heeft is het blijkbaar lastig.

de gemeente wil helpen maar staat nog met de rug tegen de muur om een of andere rede

9. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe goede vrienden het van je zijn en hoe ruim je zelf zit, maar volgens mij kom je bij Zeeman of Wibra met een euro of 30 al echt een heel eind. Twee broeken en drie shirts ofzo. Dan moeten ze wat vaker wassen misschien, maar dan zit ie wel weer lekker warm. Dan ben je een stuk sneller klaar dan als je allemaal inzamelingen gaat doen.

Wat ook een idee is, is dat je rompers met lange mouwen koopt. Als je daar een zomershirt met korte mouwen overheen aandoet kan het voor de herfst ook nog wel.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

zou ik heel graag doen hoor geld uit geven voor hun maar zelf hebben we net een financieele tegenslag gehad van 4000 euro dus heel breed zitten we deze maand ook niet hellaas.

en vaker wassen is geen probleem maar ze hebben een kwijlende spugerd dus die kleren zijn echt heel vaak vies en kwijl droogt van maar spuug niet

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als het zo is dan dat ze je zeggen neemt het uwv het over, zie deze folder.

http://www.uwv.nl/werkgevers/Images/WW110%2000961%2003-10.pdf

Vaak weten mensen alleen dat ze geen geld meer krijgen, hun baas verdwenen is en dat ze in een faillisement zitten.

het meest gandbare is dat het uwv al bij het bedrijf is geweest, aangezien dr al een faillisment is aangevraagd, dr is dan ook gesproken met de werknemers en samen met hun is de uitkering aangevraagd.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze hebben nog niet gesproken dat is volgende week pas. kan het ook verkeerd hebben begrepen hoor.maar hun hebben als collegas de handen in een geslagen om hun baas falliet te laten verklaren. en volgende week dinsdag moeten ze naar een ontmoetings middag voor alle collagas en daar word dan het een en ander besproken.

maar als hun een uitkering gaan krijgen hoe gata het dan.
    want hij had vast contract en zei 6 maanden contract omdat zei net was veranderd van baas

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Het uwv neemt in 1ste instantie de achterstanden van loon, vakantiegeld etc over bij een faillisement, daarna zal dr een ww uitkering worden aangevraagd als er geen doorstart plaatsvind. De ww is afhankelijk van hun arbeidsverleden.

Voor hun is het nu ff flink lastig omdat er nu geen inkomen is, maar je mag dr van uit gaan dat zo snel de instanties zich dr mee bemoeien dit in een redelijk termijn wordt opgelost.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik snap ook niet waarom er zolang gewacht is! 2 maanden als ze zitten nu bijna aan het eind van de derde maand.
    maarja ze zaten al anders verkope we ons huis maa. maarja das ook geen oplossing.

15. Blaak

Blaak Niet meer actief

Maatje 86, die heb ik net allemaal van mijn zoontje al weggedaan .. Hij heeft nu maat 98/104. Wel jammer anders had ik de zak graag meegegeven! Ik woon ook in Gelderland (Arnhem). Ik zal voor de zekerheid nog eens kijken of ik wat over heb nog wat te klein is..

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Mensen nemen vaak een te afwachtende houding aan.

Normaal gesproken heb je wel een buffertje lijkt mij om het een paar maand vol te houden met de vaste lasten, helemaal als dr 2 inkomens zijn.
    Daar komt bij dat je toch altijd wel een warmere broek, shirt met lange mouw of een vest hebt liggen voor de kids...helemaal met zo'n zomer als die we gehad hebben, maar goed dat is weer volledig off topic ;)

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze hebben ook wel kleertjes maar als jou zoontje in 3 weken tijd van maat 74 naar maat 86 gaat daar kun je niet tegen kopen.

ze hebben geen buffer gehad omdat ze net verhuist waren naar dit huis om dat ze maar een klein appertementje hadden en met een kleintje werd het krap

en ja ze hebben 2 inkomens maar zoveel is het niet hoor in totaal hebben ze 1900 euro netto te besteden.

en voorlopig terug gaaf was nog niet geregeld dus ook daar moeten ze op wachten

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Niet iedereen is in die situatie om zo'n buffertje te hebben.
    Sommige mensen verdienen met zn tweeen net genoeg om de vaste lasten te betalen en dan een klein beetje over te houden. Dan hoeft er maar iets te gebeuren en zit je in de penarie.

En ik hoor regelmatig dat voordat het UWV alles geregeld heeft en de eerste uitbetaling gedaan hebt je al een hele tijd verder bent. Tja, je zal dr maar van moeten eten enzo.

@TS: ik heb pasgeleden een enorme zak met kleding gekregen van een vriendin van mijn zus van haar zoontje. Zij dacht dat het misschien wel leuk zou zijn voor mijn zoontje. Maar goed, haar zoon is al 9 jaar en het is niet mijn smaak, maar ik kan wel eens kijken wat er tussenzit.

19. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik wil ook wel even kijken of ik nog wat heb. Waar woon je in gelderland dan kan mijn man het misschien even afgeven.

20. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Amfy, dan hebben ze dubbel pech dat nu alles tegelijk bij ze komt.

Romy, nee dat blijkt.

Wat betreft het uwv... ik weet niet of dit voor een faillisement ook geld, maar bij de ww zijn ze verplicht om na 4 weken vanaf de 1ste ww dag uit te betalen, als ze de berekening nog niet rond hebben dan moeten ze een voorschot uitbetalen, zijn ze niet blij mee want dat is voor hun alleen maar extra werk, maar daar heb je wettelijk recht op.

Deel Deze Pagina