Even telefonisch contact gehad met de huisarts, eigenlijk voor mijn slaapproblemen(die ik al langdurig heb..) maar ze had met veel instanties enz gebeld maar tot nu toe is er niets wat je mag gebruiken. verder kan ik emesafene proberen voor de misselijkheid en braken. Ik heb deze week nog een afspraak met haar om nog wat dingen verder uit te zoeken.
Ja, ik ben ook echt bang om nog een keer zwanger te worden. Ik wilde altijd heel graag 2 kindjes en nog steeds, maar die eerste weken, ik vond het echt een hel. Zeker met een klein kindje erbij zou t echt niet kunnen. Ik kon niet eens meer voor mezelf zorgen, laat staan voor een kleintje erbij. Maar daar nog vanaf gezien, ik weet niet of ik de hel nog een keer doordurf. Ik voel me ook nog steeds iedere dag ziek hoor, heel veel klachten, maar nu is het wel vol te houden. Ben enorm blij dat het geen hel meer is, maar een roze wolk is t zeker niet en gaat t ook niet meer worden! Ze zeggen wel dat iedere zwangerschap anders is, maar toch lees ik ook heel vaak dat t bij een tweede zwaarder is en dat je vaak nog misselijker bent, als je t in een eerdere zwangerschap zo heftig hebt gehad. Maar ik zie wel over een paar jaar. Ik weet dan iig beter waar ik aan begin! Sam, ik ben blij dat jij weer een stuk opgeknapt bent, want overgeven tot bloedens toe lijkt me echt helemaal verschrikkelijk! Gelukkig gaat alles zo goed met ons meisje, die heeft totaal geen last van mama's ongemakken en trappelt rustig rond daarbinnen.
@Maka & Sam: wat jullie schrijven heb ik ook. Voelde me zo vervelend, kon echt niets meer en dat voor minstens 25 weken. Ben in die tijd ook 3 keer opgenomen. Ben nu echt bang om weer zwanger te raken! En als ik nu moet overgeven omdat ik ziek ben, krijg ik weer dat gevoel van toen. Dat het nooit meer ophoudt....
Ik heb emesafene. 1 pilletje per dag. Er staat in de bijsluiter s avonds innemen en dan helpt het tot en met de volgende ochtend. Ikben niet alleen s morgens misselijk dus ik neem het s morgens rond 6 uur in. Ik ben dan meestal wel weer wakker om te plassen hahaha. Dit is de 2e dag en volgens mij werkt het bij mij echt. Ik ben nauwelijks misselijk. Heerlijk dit gevoel. Even je niet zo ontzettend ziek voelen. en het kan geen kwaad voor de baby. Nog belangrijker.
ik gisteravond voor t eerst gebruikt maar ben er nog niet minder misselijk door, ik hoopte op de bijwerking van sufheid maar die was er ook niet echt. ik kon de zetpil ook met moeite binnenhouden daaro... Vanavond weer een nieuwe kans. Fijn dat het bij jouwel werkt!
Ik vind het ook echt sneu voor jullie dat het niet werkt voor jullie. Lees ook dat er veel geprobeerd is! Ik hoop dat jullie wat vinden wat wel werkt. Lees ook dat er iemand er tegenop zit om nog een tweede te krijgen. Kan ik me heel goed voorstellen. Als ik me nog steeds zo ziek had gevoeld kan ik het me goed voorstellen. Sterkte ermee!