Zwanger en besmetting krentebaard

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlekje, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hey meiden,

ik zou van de week bij een vriendin op visite gaan.
    Nu verteld ze me net dat bij haar zoontje krentebaard is uitgebroken.
    Ik weet wel dat de wondvocht besmettelijk kan zijn, maar is het ook gevaarlijk voor mijn ongeboren vrucht als ik ermee in aanraking kom of bij het ventje in de buurt kom?
    Weet wel dat ik alle kinderziektes gehad heb, en overal voor ingeënt ben, maar weet niet hoe dat zit met krentebaard.

Iemand hier ervaring mee?

2. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik zou het ff aan je vk vragen, ik weet niet hoe het met je ongeboren kindje zit..., voor jou is het wondvocht wel besmettelijk.

3. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Nee is niet erg. Mijn vriend had het ook 2 weken geleden (ookal is het een kinderziekte) en ik kreeg daardoor ook een plekje op mijn neus, maar was geen probleem voor de baby.

4. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Zolang de baby veilig in jou buik zit kan het geen kwaad. Wel als de kleine geboren word en er mee in aanraking komt.

Hier had mijn jongste broertje nml de waterpokken en ik liep op het eind van mijn zwangerschap.Ik heb dit toen nagevraagd aan de vk en zolang de kleine er nog niet was kon het geen kwaad , als ze geboren zou worden tijdens de besmettingsfase mocht mijn broertje totaal niet bij haar in de buurt komen of aanraken en iedereen die op dat moment contact had gehad met mijn broertje moest zijn of haar handen goed wassen.

Deel Deze Pagina