Haha Jan modaal. Vind ik hier ook heel opvallend hoor. Ik ken bijna alleen maar Jan Modaal mensen in mijn real life maar hier ben je dan toch in de minderheid Bijzonder opvallend.
Nou idd, hier zitten alleen maar mensen die 2500 per maand sparen, voor alle kinderen 150 pm, 1000 aan boodschappen doen per maand, 1000 aan overigen en beiden een auto hebben…. shoot me Dit is overigens geen misgunnen he! Geweldig als je dat allemaal kan doen…. maar of het echt realiteit is….
Nee hoor en toen ik hier net kwam kijken ( zo'n 10 jaar terug) hadden we vooral allemaal perfecte opvoeders. Is op het moment minder of ik lees niet in de topics mee. Was een tijd dat om de haverklap geadviseerd werd veilig thuis in te schakelen of als iemand was uitgevallen was tegen een kind dan zou niemand dat ooit doen.
Ik ben Jan Modaal! Krijg je als je in de zorg werkt. Daar zal je nooit meer verdienen dan modaal. Tenzij de schaarse hoge functies. Ik heb een aardige functie, zou in een commercieel bedrijf meer dan het dubbele verdienen. Maar ambieer ik totaal niet. Mijn man verdient meer dan Jan Modaal. Is dat niet vaak hier? Dat inkomens samen gemeten worden? Dan ben je toch al gauw geen Jan Modaal meer. Als je twee Jan Modaaltjes samen hebt heb je het ook heel goed toch? Maar ik vind het ook opvallen ja!
Niemand schreeuwt eens, niemand word boos, allemaal engelen geduld en zeggen, dat mag niet hè schatje
Ik vind het juist heerlijk om hier af en toe te lezen dat 't opvoeden ook niet zo lekker loopt Dat heb ik op fb en instagram bijvoorbeeld wel minder.
Ik ben van mening als je 2 Jan modaaltjes heb, dat je het idd gewoon heel goed hebt… Ik denk dat er heeeeeel veel mensen zijn die dat niet eens redden… modaal is nl 2932 pm…. En dan vakantiegeld 1x pj ik denk dat de meeste huishoudens een partner hebben die parttime werkt en dus geen modaal verdienen…
Dat weet ik nog wel ja Ik heb het idee dat men toch wat losser wordt hier, iets.. niet veel, maar wel iets
Dat je je oven(plaat) kunt schoonmaken met ammonia. Dat je het kleedje op de bank wat vaker dan 1 keer in het half jaar zou moeten wassen
Hahahaha oh ja het kleedje!! Of je handdoek 2x gebruiken. Kan écht niet. Dan ben je een superviespeuk!!!!
Ja joh ik weet nog wel dat ik allemaal moeders over me heen kreeg want ik gaf mijn baby flessen die groter waren dan 180ml. Nouuuuu.. dat was echt kindermishandeling hoor. Ik moest mijn baby maar gewoon vaker kleinere beetjes voeden. Dat dat mijn kind geen voldoening gaf kwam omdat ik zijn maagje had opgerekt door de grote flessen. Ik heb daar toen om gehuild, ik vond het zó erg (en ik zat al middenin een pnd, ik voelde me al een waardeloze moeder) Ik ben toen naar de kinderarts geweest om te vragen of dat echt kon!… spoiler: dat kan niet
Hoe fijn het is om dingen te delen met iemand die ervaringsdeskundige zijn. Dan voelt het niet of je faalt omdat je kind gewoon anders denkt en doet dan een gemiddeld kind. Recepten uit proberen van andere. Dat je 2 keer denkt voor dat je op de knop plaats reactie klikt. Dat ik na jaren nog steeds geen namen kan onthouden. En vast nog wel meer.