Wat heb jij geleerd van ZP?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gizzie1983, 27 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Het bestaan van BB-cream, superspul
    Allerlei handige baby/kinderspullen
    Maar vooral de realisatie hoe ongelofelijk verschillend mensen toch zijn. In meningen, gedrag, smaak, manier van interpreteren. Dat wist ik natuurlijk wel, maar het was meer 'papieren werkelijkheid'. Natuurlijk zitten er mijn eigen kringen ook veel verschillende mensen, maar blijkbaar werken een hoop zaken toch ook een beetje regio of familiegebonden, want ik lees hier af en toe zaken die voor mij zo vreemd zijn. De eerste keer bijvoorbeeld dat ik las dat hele volksstammen baby's buiten te slapen leggen, in alle jaargetijden! Schokkend vond ik dat :D Maar wel heel leuk en interessant.

2. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

+

Daarnaast niet te vergeten de vele paranormaal begaafden met hun steevaste antwoord " komt echt helemaal goed/ komt allemaal goed" in een topic waarin iemand schrijft iets heel naars mee te hebben gemaakt/ (zeer waarschijnlijk )te gaan meemaken.

3. tuc

tuc Niet meer actief

#43 tuc, 30 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2016
    Dat mijn kinderen zo ongeveer de enige zijn die niet hoogbegaafd zijn of een ontwikkelingsvoorsprong hebben....dat percentage hoogbegaafden in NL wordt door dit forum echt opgekrikt.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Daar gaat mijn toetsenbord! 😂😂

5. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    :d:d:d:d

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Hetzelfde geld voor de betrouwbaarheid van de anticonceptiepil. De kans op zwangerschap is 0,3% per jaar, maar het percentage hier ligt veel hoger.
    Ik vraag me af hoe dat toch kan ..... :cool:

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Mwah, met 8000 actieve leden en gemiddeld 1,5 kind per lid (volledig uit de lucht gegrepen hoeveelheid, dat geef ik toe) zou het hier toch om 240 kinderen moeten gaan. Dat aantal wordt volgens mij bij lange na niet gehaald.

8. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    0,3 procent bij correct gebruik. Ik lees regelmatig dat vrouwen wat slordig zijn geweest met innemen. Lees jij hier echt over 25 vrouwen per jaar die zwanger worden door de pil heen? Terwijl ze hem op tijd hebben ingenomen en niet ziek zijn geweest? Dat zou dan wel veel zijn, ja.

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    On topic: ik heb geleerd dat het echt zo is: onbekend maakt onbemind. Of liever het tegenovergestelde: van mensen die je al een warm hart toedraagt, pik je veel meer. Het is me een paar keer gebeurd dat iemand haar nickname had veranderd en ik dat niet direct in de gaten had. Onder die andere nickname was ik het dan ineens veel minder vaak met haar eens:$. Leuke sociologische observatie.

10. tuc

tuc Niet meer actief

#50 tuc, 30 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2016

Wha ja dat is er ook zo 1. Heb ik laatst al een opmerking over gemaakt...zoveel ongeplande zwangerschappen hier;)

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ook opvallend ja. :D

12. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Heel eerlijk..... het eerste wat bij mij binnen schoot was hoeveel domme & naïeve mensen hierop het forum zitten. Er komen regelmatig topics voorbij met zulke rare vragen, en dan vraag ik me af of mensen gewoon niet meer verstandig/redelijk kunnen nadenken.

Of googlen, er worden veel topics geopend met vragen die je binnen 1 seconde op google beantwoord krijgt.

Maar ook: hoeveel mensen er 'vast' zitten in een relatie waarin ze niet gelukkig zijn. En dat ze blijven omdat ze hun leven niet durven om te gooien.

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat soort zaken lijken mij juist logisch op dergelijke fora. Excessen vallen veel meer op en zullen ook veel besproken worden t.o.v. een normale gang van zaken (juist omdat het niet normaal loopt). Zo zijn er bijv. ook in verhouding volgens mij heel veel vrouwen die moeilijk zwanger worden, kinderen met ontwikkelingsproblematiek, erg jonge moeders, of kijk eens naar hoeveel drielingen er hier de afgelopen paar jaar alleen al geboren zijn.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Excessen klinkt wel erg negatief trouwens. Ik bedoel dat niet zo..

15. tuc

tuc Niet meer actief

Dat zal ook een reden zijn, maar zeker wat betreft schoolprestaties gaat het wel om "leuke" excessen. Open een topic over slimme kinderen of voorsprong en het halve forum meldt zich aan. Ik heb het een keer geprobeerd over dyscalculie/dyslexie of kinderen die RT in het algemeen nodig hebben en daar kwam amper reactie op.
    Aangezien wij een heel gemiddelde school hebben met gemiddeld zo'n 1 a 2 kinderen per klas voor de plusklas en 3 a 4 voor de RT vind ik dat toch gek;)

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dat is zeker zo hoor Tuc! Ik heb dat topic dan zeker ook gemist? Aangezien wij ook te maken hebben gehad met een RT begeleiding vanwege dyslexie ;) Of is het al van langer terug?

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ja is van een jaartje geleden ongeveer. Toen wij er begin groep 3 al achterkwamen dat er hier wat extra hulp nodig zou zijn ivm vermoeden dyscalculie.

Deel Deze Pagina