Nee niet gestemd. Bij nader inzien hoop ik dat het referendum gewoon ongeldig wordt verklaard (vanwege te lage opkomst) en de politiek zelf beslist. Heb namelijk t idee dat bijna iedereen van de stemmers Nee zegt gewoon als haat aan het kabinet ipv dat ze verstand hebben van de situatie
Ik heb niet gestemd. Ten eerste omdat ik pas 17:00 thuis was en ten tweede omdat het toch geen hol uitmaakt wat je stemt want er word toch niet naar het volk gevraagd. En misschien is het al benoemd maar van morgen was Rutte op de radio, er werd toen aan hem gevraagd of ze echt NEE door zouden voeren als straks blijkt dat de meerderheid NEE heeft gestemd, nou aan zijn twijfelende haperende antwoord wist ik al genoeg, het is allang besloten dat het een JA word. Dus zonde van mijn tijd om te gaan stemmen.
Ik vind het een lastige keuze. Uiteindelijk voor gestemd. Een collega heeft blanco gestemd. Ze wilde haar stem niet verloren laten gaan maar wist niet genoeg om erover te oordelen. Andere collega heeft tegen gestemd en ziet meer in enkel een handelsverdrag
Ben wel gaan stemmen, omdat dat echt een kleine moeite was, het stembureau is naast het kdv van mijn kindjes, en je kunt hier nog tot 21 uur langsgaan, dus tijd genoeg. Mijn stem was voor het verdrag. Afgelopen weekend heb ik er meer over gelezen en dit was wat voor mij goed voelt. Ik hoop dat de meerderheid die stemt voor stemt en dat de kies drempel ook wel gehaald wordt! Ben benieuwd!
Ik heb zojuist blanco gestemd. Ik ben niet pertinent voor of tegen het associatieverdrag, het heeft plus- en minpunten. Vandaar deze afweging. Ik heb heel lang getwijfeld of ik überhaupt zou gaan, vind het referendum op zich volstrekt onzinnig en echt zonde van het geld. Het is gewoon een promotie-activiteit van geenstijl en daar baal ik echt van.
Ik ben niet gaan stemmen. Ik wilde tegen stemmen maar ik wist niet precies waar ik dan tegen stemde. Ik heb mij er niet in verdiept, ook echt geen tijd voor gehad en daarom besloten toch niet te stemmen. Daarnaast geloof ik niet dat onze stem er toe doet. Al is de uitkomst dat 70% tegen zou hebben gestemd dan kunnen ze dit nog steeds doorvoeren en ik twijfel er niet aan dat dat ook gaat gebeuren.
Ik heb niet gestemd, kon niet kiezen. Vond het lastig, voor en tegen hadden beiden wat. Verder vind ik referenda in het algemeen niet zo nodig, dat hoeft voor mij niet. Ik vind het voldoende om eens in de zoveel tijd een partij te kiezen.
Weet je wat ze eigenlijk zouden moeten invoeren? Een nieuw vak op het voortgezet onderwijs..... voor elk niveau: Staatsinrichting....dan snappen mensen hoe de politiek werkt en is het een minder ver van mijn bed show.
Ik heb uiteindelijk besloten om niet te stemmen. Heel kort gezegd omdat ik me er echt in heb verdiept maar er de ballen niet van snap en principieel gewoon niet wil stemmen voor of tegen iets waar ik helemaal niets van begrijp.