Ik heb dit op het VWO niet gehad (1994-2000) maar bij maatschappijleer werden dit soort onderwerpen wel besproken. On topic, niet gestemd, voelde me niet lekker vandaag en kan me de laatste tijd slecht concentreren waardoor ik me er niet toe aan heb kunnen zetten me in dit onderwerp te verdiepen en dus een goede mening te vormen.
Ik lees in het liveblog van de Volkskrant dat het nog niet zeker is of het gehaald is, de geschatte opkomst is 29% met een foutmarge van 3% en moet 30% zijn.
Geen moeite en tijd voor onzinnige dingen. Accoord is vandaag ingegaan, dus hele referendum is onzinnig en nutteloos.
Niet gestemd. Ik vind het echt onzin een referendum! We hebben toch een regering gekozen om dit soort besluiten voor ons te nemen. Daar zitten de mensen die er verstand van hebben het gros van het gewone volk heeft er de ballen verstamd van en loopt maar gewoon mee met wat de rest zegt.
Ja erg toch.... het lijkt mensen niet eens te storen dat wij als volk niks te zeggen hebben.... Ik vind het waardeloos
Ik heb niet gestemd, vergeten. Ik wilde wel, hoewel ik nog niet wet wat ik zou moeten stemmen. De voorlichting was beneden peil.
wij hebben tegen gestemd. ik denk ook dat er meer achter zit dan dat er gezegd wordt. ik ben dan wel een beetje anti europa/brussel maar daarom heb ik niet tegen gestemd. als de uitkomst nee is van het referendum en ze leggen het naast zich neer kunnen we de hoge piefen in den haag niet meer serieus nemen en dat weten ze daar ook wel.
Ik stem niet op één van deze partijen, maar ik heb wel bewust tegen gestemd. Al vind ik het wel een beetje een flut referendum, maar ik ben te netjes opgevoed om niet of blanco te gaan stemmen.