Wat heb jij gestemd vandaag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 6 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat heb je gestemd?

1. Voor

2. Tegen

3. Niet gestemd.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier ben ik het geheel mee eens, was voor mij ook de reden dat ik niet gestemd heb. Dit is een beslissing die in mijn ogen prima genomen kan worden door onze volksvertegenwoordigers die wij hierom gekozen hebben. En natuurlijk kun je het niet met alle beslissingen eens zijn, maar zij zitten daar omdat wij ze hebben gekozen. In mijn ogen is dit referendum die nu op deze manier tot stand is gekomen niet nodig en wordt nu in mijn ogen voor een groot deel gebruikt als proteststem. Zonde van het geld dit referendum vind ik. Had ik wel gaan stemmen had het een voor geworden, in lijn met onze volksvertegenwoordigers. Maar omdat ik dit referendum idd zo onnodig vind, vind ik een lage opkomst hierin belangrijker dan het resultaat, vandaar mijn keuze om ook weg te blijven.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

3. Heartbead

Heartbead Niet meer actief

Ben ik eigenlijk helemaal met je eens. Ik snap ook niet waarom ik ben gaan stemmen want een democratie is het hier toch niet,letterlijk en figuurlijk niet. :x

4. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar gaat het helemaal niet om. Het een onzinnige thema om een referendum over te houden. 99 procent die nee stemt is tegen de regering en ja stemmers zijn stemmers die Oekraine steunen in moeilijke tijden. En weet je wat het boeit me gewoon niet.

5. Dit. Wij hebben ook niet gestemd, heeft toch geen zin en in een situatie als deze vind ik het behoorlijk onzinnig om alleen maar te stemmen omdat je dat recht nu eenmaal hebt.

6. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Niet gestemd.. Geen tijd gehad om me er in te verdiepen

7. tuc

tuc Niet meer actief

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

9. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik heb niet gestemd, omdat ik me onvoldoende heb ingelezen om een keus te maken.

10. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik heb tegen gestemd.

Ondanks dat ik niet volledig wist van hoe of wat heb ik toch een hoop sites gelezen met "waarom ja of nee" etc. en op basis daarvan voor tegen gekozen.
    Persoonlijk vind ik stemmen een beetje een plicht. We mogen blij zijn dat we het recht hebben om te stemmen, er zijn genoeg landen waar dit niet mag of kan. Laten we er dan ook gebruik van maken.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Daar gaat het dus wel om...dat is het nou juist....

12. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

ik heb voor gestemd om econimische redenen,

13. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43
    Ik heb helemaal niet gestemd

14. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik heb niet gestemd. Vind een referendum hierover onzin en onnodig veel geld kosten.
    We hebben onze regering democratisch gekozen en dat betekent dat zij beslissingen maken die het volk vertegenwoordigen. Wil niet zeggen dat ik het overal mee eens ben, maar dat is omdat mijn partij niet bij de grootste partijen hoort.

De uitslag maakt toch niks uit, dus puur geldverspillerij. Ze veranderen misschien wat zinnetjes en gaan dan alsnog akkoord.

Het merendeel van de nee stemmers die ik heb gehoord (en dan bedoel ik niet hier op het forum maar in mijn omgeving) hebben alleen nee gestemd omdat ze boos zijn op de regering en omdat ze tegen Europa zijn. Ze hebben totaal geen idee wat er inhoudelijk in het akkoord staat. Dan schiet het referendum toch totaal zijn doel voorbij.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ben indd voor de sp ;) en ook voor de pvv trouwens. Ze hebben veel punten gemeen alleen brengt sp het netjes en vind ik sommige punten van pvv weer over de grens gaan. Daarom dus sp

Ik heb nee gestemt samen met heel veel mensen die ik ken. En ja ik stem altijd en verdiep me er ook in. Heb nee gestemt omdat ik het nu niet het juiste moment vind.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nadat ik een interview met rutte had gehoord. Heb ik niet gestemd. De uitslag doet er niet toe dat Is allang aangegeven het Is puur voor de sier dat dit referendum gehouden Is.

17. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat denk ik inderdaad ook. Nu hebben heel veel mensen een andere vraag beantwoord dan er gesteld werd, en dat vormt gewoon geen goed advies voor de regering. Als je bijvoorbeeld tegen stemt vanwege de vormgeving van de EU, vanwege een plofkip of vanwege een fictief lidmaatschap van Oekraine van de EU, dan laat je hooguit weten dat je boos bent zonder verstand te hebben van politiek. Daar kan geen enkele beslissing mee genomen worden. Het is of Mark vraagt of hij zijn blauwe stropdas aan moet trekken en vervolgens het advies krijgt zijn bruine schoenen aan het goede doel te doneren. Leuk, maar hij weet nog steeds niets over zijn blauwe stropdas.

Ik heb voor gestemd, en wel vanwege de inhoud van het verdrag. Als de regering een clausule voorstelt om eventuele zorgen bij de bevolking weg te nemen en het verdrag vervolgens alsnog ondertekent denk ik dat dit een goede beslissing is.

18. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik had mijn man gemachtigd en die heeft 2x tegen gestemd.
    En ook wij stemmen SP of PVV

19. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik begrijp niet waarom mensen tegen het verdrag stemmen.
    Het is goed voor de handel, dit soort verdragen hebben we bijvoorbeeld ook met een land als Chili.
    Het zegt verder weinig over Europa, Oekraïne komt ook niet bij Europa.
    Is het een principekwestie van velen omdat zij zich blijkbaar niet gehoord voelen?
    Beseffen deze mensen zich dan ook dat dit onzinnige referendum ons gewoon 40 miljoen euro!!! kost?

20. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik heb mij ingelezen in het verdrag en heb voor gestemd.
    Maar eigenlijk vind ik dit geen materie voor een referendum.

Deel Deze Pagina