Ik snap dat heel goed. Ik vind namelijk überhaupt niet dat het Nederlandse volk hier over moet stemmen. We hebben toch niet voor niets een democratie, waar we vertegenwoordigers kiezen, die wél verstand van zaken hebben? Of in elk geval alle tijd en moeite kunnen steken in het verdiepen in de relevante onderwerpen... Als die flapdrol van GeenPeil niet om een referendum had gevraagd, hadden we sowieso niet gestemd. En terecht, want het gros van het volk heeft er de ballen verstand van en ze stemmen volgens de partij of personen, die het hardst schreeuwen. Met name populistische uitspraken doen het goed met zieltjes winnen. En ondertussen hebben de meeste mensen geen benul van wat er nou precies speelt. Bijzaken worden opgeblazen en het lijkt of het daarom draait. Maar wat er nou écht gevraagd wordt, dat weten de meesten niet. Als je het een willekeurig persoon vraagt, dan krijg je als antwoord een van de veelgeuite leuzen, maar niet de mening van die persoon zelf, die gebaseerd is op enige inhoudelijke kennis. Ik ben blij dat er zoveel mensen niet zijn gaan stemmen. Ik vind het jammer dat zoveel mensen, die er eigenlijk te weinig van snappen, toch hebben gestemd. Maakt mij dan nog niet eens uit of het voor of tegen was, want voor hetzelfde geld hebben ze in het stemhokje een muntje opgegooid. Echt nutteloos. Geld- en tijdsverspilling.