Naar aanleiding van de discussie over de kinderbijslag, de overige beslissingen van het kabinet en de diversiteit op dit forum ben ik ontzettend nieuwsgierig of jullie gestemd hebben met de verkiezingen, op welke partij en waarom. Ook vraag ik me af of er mensen zijn die spijt hebben van hun keuze. Ik heb zelf VVD gestemd. 1. omdat ik het liberalisme de politieke stroming die het beste bij mijn ideeen past vind. (al vergeet de VVD wel eens dat het een liberale partij is) 2. Economisch gezien leek me dit de beste keuze voor Nederland. Zowel voor de concurrentiepositie van ons land als voor de inwoners.
Heey, Ik heb ook op vvd gestemd onder meer de redenen die jij noemt, en wat een commentaar heb ik gehad, Vooral v/d mensen die pvda stemmen, het enige wat ik er op kan zeggen is: gelukkig heeft ieder een andere mening en indiscussie gaan over de partij keuze lijkt me dan ook niet veel zin hebben. Ik hoop dat dit topic leuk blijft, (laten we elkaar keuzes respecteren!) Want politiek vind ik altijd we een 'leuk' onderwerp. Wat vind men van de al bekende plannen voor volgend jaar?
Laten we een discussie idd maar een beetje proberen te vermijden. Iedereen heeft een eigen mening, vandaar dat er in NL zoveel partijen zijn. De al uitgelekte plannen van het kabinet vertellen mij alleen maar dat ik de juiste keuze heb gemaakt toen ik ging stemmen. Ik denk dat dat mijn mening goed weergeeft.
dat denk ik ook.. ben benieuwd hoe het afloopt met de benzine prijzen e.d. de vvd was het er niet mee eens!
Ik heb het CDA gestemd, omdat hun ministers het meest betrouwbaar overkwamen ze waaiden niet met elke windvlaag mee. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent (ik dan hé ik spreek voor mezelf) en weet je deels wat je kan verwachten, want je krijgt altijd een coalitie dus sommigen dingen moeten wijken of worden aangepast, wat niet altijd slecht is trouwens. Ik wilde absoluut de SP niet in de regering dus ergens was het ook een tactische stem, want de CDA wilde perse niet met de SP regeren.
Zal trouwens even toelichten waarom ik de SP liever niet zie regeren. Ze zijn mij te sociaal, wij als werkende mensen (ons gezin bedoel ik dan) moeten dan veel meer gaan betalen voor de minima, prachtig dat die mensen geholpen worden maar liever niet alleen over de rug van 2-verdieners. Ik wilde ook graag de hypotheek aftrek behouden (de allerrijkste hoeft voor mij niet maar de normale mens moet dit gewoon kunnen behouden) en de enige die dat perse wilde behouden was het CDA. Ik ben van mening dat als je de hypotheek aftrek afschaft voor de normaal verdienend burger, dat Nederland een faillissement rijker is en iedereen in de financiële problemen komt. En waarom wel huursubsidie maar geen hypotheek aftrek? Beide gaat toch prima zo....