meiden ik heb even rekenwonders nodig. ik weet inmiddels 3 dagen dat ik zwanger ben! mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 21 mei. mijn eisprong weet ik door tempereaturen en ovulatietesten dat deze 16 juni was. hoelang ben ik nou zwanger? de verloskundige gaat uit van de eerste dag van de laatste menstruatie. moet ik dit gewoon aanhouden? krijg ik dus 3 weken kado?
Yep, Er wordt altijd van de eerste dag van de laatste menstruatie uitgegaan, die weet je als vrouw wel de eisprong niet. Jij wel natuurlijk omdat je het bijgehouden hebt, maar ik heb het altijd op goed geluk gedaan en weet dus niet wanneer mijn ei springt, maar wel wanneer mijn laatste menstruatie was. Proficiat je bent bijna 4 weken dan
hahaha oke. pff gaat best snel dan. heb net de verloskundige gebeld en heb 17 juli al mijn eerste afspraak! hoop zo dat we een hartje kunnen zien!
Bij je eisprong was je 2 weken zwanger, je zit nu op 13 DPO, dus je bent morgen 4 weken! Dat uitgaan van de eerste dag laatste menstruatie geldt eigenlijk alleen als je een keurige cyclus van 28 dagen hebt, met een eisprong op dag 14. Maar gezien je eisprong pas op dag 27 was, zou je er op deze manier vanuit gaan dat je 2 weken langer zwanger bent dan je bent op basis van je eisprong..
dat dacht ik dus ook. nou wacht de echo wel af. zou ik dan de 17 juli dan wat kunnen zien, in de trant van een kloppend hartje?
met saz eens, je kunt niet van de eerste dag van je laatste menstruatie uitgaan als je geen cyclus van 28 dagen hebt. De vorige zwangerschap ben ik na 80 dagen zwanger geraakt, zou wat zijn als ik die mee mocht tellen 17 juli, das over 3 weken he, dan ben je dus 7 weken. In principe zou er wel een hartje te zien moeten zijn. Maar pin mij er niet op vast, bij mij de laatste 2 keer bij 6,3 en 6,4
jullie hebben gelijk, maar meestal wordt toch gerekend zoals ik het deed? Bij de eerste echo krijg je dan een exactere datum, maar de gyn kijk dan niet op een paar dagen meer of minder (meer dan 1 week verschilonderzoeken ze hier pas)