Wespen... hoe staat het er mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Jaarlijkse irritatie, wespen! Hoe is het bij jullie; al wespen gesignaleerd? En ivm de vakantie; op welke toeristische plekken / attractieparken etc zijn veel (of juist geen) wespen? Rotbeesten...

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bij ons is er vorige week een nest weggehaald. Het is elk jaar raak. Verder ben ik er nog niet zoveel tegen gekomen moet ik zeggen.

3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik vind het meevallen tot nu toe, had veel erger verwacht ivm het warme weer.

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb meer last van muggen.

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wespen valt inderdaad mee. Maar volgens mij is dat altijd in augustus en september het ergste.
    Muggen daarentegen vallen mij al in de ochtend aan op de bank. Gek word ik van die krengen. Hele kleintjes en vliegen supersnel, dus krijg ze nauwelijks te pakken.

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    De eerste wespen al gezien. Vliegen rond en zitten vooral bij de watertafel (felgekleurde buizen e.d.)
    Was eentje die bleef terug komen, die is niet meer mede dankzij de vliegenmepper.

Muggen vallen op zich nog mee, zal door de droogte komen.

Weet niet of het nog steeds zo is maar in de Efteling waren in augustus altijd veel wespen. Hoe mooi het weer ook is, ik eet dan liever binnen.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier zitten veel horrenaren in de buurt.

1 nest in onze tuin al kapot gemaakt, maar er moet er nog minstens 1 zijn want gisteren vlogen ze weer in huis.

Mn man is dr al door geprikt, zat zon ding in een hoes ergens van en toen hij die pakte prikte dat ding m. Ik ben als de dood dat ze mn zoon prikken.

Verder qua parken nog niks opgemerkt.

8. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier valt het nu nog mee. Ik zie ze wel, maar zo af en toe. Vorige week in irrland ook nauwelijks gezien.

9. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
  10. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja klopt, we wachten af.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.742
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb juist het idee dat er bij ons veel minder wespen zijn. Ik zie je topictitel en ik denk “verrek, ik heb nog amper een wesp gezien dit jaar”.
    Ik zie buiten wel hele zwermen muggen dansen, maar tot op heden binnen weinig last van *klopt af*
    Ik zag juist vorige week een ander artikel dat er in snel tempo verl minder insecten komen. Daar kon ik me veel meer in vinden;)

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zie ze wel meer dan voorgaande jaren. Op de watertafel van dl (om te drinken), in de buxus (??) en in losse plantenbakken om nestmateriaal te verzamelen. Ergens in de buurt maken ze dus een nest. Meteen maar een wespinator besteld (te laat, maargoed).

13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij hebben tot nu toe alleen hier en daar een verdwaalde wesp gezien. Tijdje terug vloog er wel een koningin rond maar die heeft mijn man toen dood geslagen. Zat ook niet veel leven in. Hopelijk valt het op de camping ook mee met de wespen als we er straks voor de hele zomervakantie heen gaan.

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Heb er nog geen 1 gezien dit jaar.
    Wel ontzettend veel vliegen

15. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier al een nest laten verwijderen. Zowel thuis 1 als op onze camping. Hebben wij nog nooit gehad en nu 2.

En die muggen om gek van te worden zoveel

16. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier echt sporadisch een keer een wesp gezien. Wel gruwelijk veel vliegen, bromvliegen, fruitvliegjes (allemadl in huis ook! Bloedirritant!). En de standaard prikkertjes. Maar die laatsten leggen het af tegen mijn elektrische mepper. :p

Wat er hier in de omgeving wél een plaag lijkt te zijn, zijn de dazen. Echt met zwemen tegelijk hangen ze overal rond ineens...

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ja hier ook heel veel vliegen! En muggen!

Wespen valt tot nu toe mee, maar die schijnen eind juli te komen....

Dochter is toevallig van de week geprikt door een wesp... de eerste en laatste dir ik tot nu toe heb gezien

18. Jottie

Jottie Fanatiek lid

17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Hier net de verdelger gehad. Hoop dat ze nu weg blijven :confused:

19. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik ben allergisch voor die krengen, en doodsbang ook nog.
    Gelukkig nog weinig gezien! *ff afkloppen*..

Vroeger eens geprikt en ik werd zo dik als een ballon. Toen heeft de ha gezegd dat als ik geprikt word, direct naar t ziekenhuis te rijden.
    Iemand een idee of de allergie ook over kan gaan of juist erger kan worden? Ik heb elk jaar schrik dat ik gestoken word en geen idee of ik dan naar het ziekenhuis oid moet.. of dat dus nog geldt. Liefst zou ik just to be safe een prikpen bij hebben:roflmao:

20. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Ik vond het echt meevallen, maar gister in de dierentuin kwam er eentje bij me en die was ook echt agressief. Vloog steeds in (onder) m'n haar en zelfs in m'n shirt, echt walgelijke beesten vind ik het!

Deel Deze Pagina