Wat heb jij met de trap gedaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Dankjewel, ik ga het op mijn lijstje zetten :)

jvsd92 vindt dit leuk.
  2. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Jazeker. Inderdaad een enorme rotklus maar wel zelf. Dagenlang geschuurd en daarna gebeitst en gelakt. Rotklus maar wel te doen

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.037
    113
    Overijssel
    Oke, had al bedacht dat ik er wel lang over mag doen ;) Door die kitlijm zie ik inderdaad zo tegenop dat ik van ellende er maar niet eens aan begin. Wil er ook echt geen tapijt meer op.
    Mijn vader die schilder is roept ook al dat ik er niet aan moet beginnen;)

4. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Ik had het geluk van een gebroken duim. Werkte op een afdeling met geweldadige cliënten dus mocht niet werken met die hand in het gips. Linkerduim gebroken en zat thuis. Dus kon heel gemakkelijk met rechts uuuuuuuren schuren door teveel vrije tijd en niks anders nuttigs met maar 1 werkende hand.

Theezeefje vindt dit leuk.
  5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Ja, wij dus. Met de multitool (van de Lidl) alle tapijtresten en lijmresten er afgehaald. De trap beneden was een soort leverbruin met halve maantjes en de trap naar zolder was bekleed met rode vloerbedekking. Geen gezicht. Verder alles wit geverfd wat aan hout nog wel zichtbaar bleef.
    Beneden dus zelf met eiken panelen en witte stootborden bekleed en naar zolder laten doen met vloerbedekking.

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, in mijn eerste huis. Ook daar zat er vloerbedekking op die van die fijne lijmresten na liet. Ik heb dit met een plamuurmes en lijmverwijderaar van Alabastine heel goed er af gekregen. Je gooit dit er op, even inlaten trekken en je schraapt het zo weg. In mijn herinnering was dit ook geen klus van dagen. Daarna nog wel schuren voor het gladde effect, maar dit is dan nog peanuts.

7. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Heel mooi, heb m’n man overgehaald om dit ook te gaan doen. Hebben nu toevallig een paar dagen samen vrij om alvast de trap kaal te maken. Even een rotklus om de lijmresten te verwijderen maar het is voor een goed doel.

jvsd92 vindt dit leuk.
  8. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Oh wat tof! Het is even een werkje maar het resultaat is zo mooi! Onze trappen zaten ook helemaal onder de bende. Was al ruim 50 jaar niets meer aan gedaan. :|

9. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Oh dat is wel heel lang. Er zitten hier nu van die overzettreden op in het grijs(en dat laat een enorme lijmlaag achter), en schrootjes tegen de wand met daarboven behang. Alles gaat eraf. Gelukkig zijn de treden wel intact, dus op wat gaatjes vullen valt dat gedeelte wel mee.
    Man is zo bezig met de lijmlaag wegbranden dat hij meteen de verflaag die eronder zit ook maar meeneemt.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mooi! Zijdeglans?

jvsd92 vindt dit leuk.
  11. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Nee mat! Het is speciale traplak die is volgens mij alleen maar in het mat door dat er een minuscuul korreltje in zit waardoor je niet glijd op de trap. Voel en zie je overigens niets van. Ook niet met schoonmaken.

12. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Oh dat is ideaal. Dan hoef je niet alles extreem te schuren. Dat was hier dus wel het geval. :o: De horror.

TotalBella vindt dit leuk.
  13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    O mooi zeg! Komen er niet snel krassen op? Ik vind matte lak altijd sneller krassen dan zijde of hoogglans. Al vind ik hoogglans op een trap spuuglelijk.

14. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Neee het is echt goede verf. Eerst een speciale primer gebruikt van Sigma, ook op kleur alvast laten mengen, 2 lagen. En daarna afgelakt met de speciale traplak van Sigma. Op de muren zit ook verf van Sigma die schoon te maken is. Wel zo handig langs de trap met handjes enz.

Tijger4 vindt dit leuk.
  15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.499
    10.408
    113
    Ik weet niet of poes dezelfde mening heeft:roflmao:

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    De trap zoals hij was en hoe hij nu is.
    Er had 50 haar vloerbedekking op gelegen.
    Geverfd met speciale traplak, zodat het niet glad is.
    Je ziet er veel op, maar niet waar je loopt. Wij hebben ook nooit schoenen aan binnen.

Deel Deze Pagina