Wat heb jij met je trouwjurk gedaan?

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 27 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Kwa planning was ik al veel te laat om een jurk uit te zoeken en dus heb ik gekozen voor iets wat ik vaker kan dragen. Maar het blijft natuurlijk wel wit.

Nog 2 maanden moet het nu in de kast hangen en wachten tot ik het aan trek.

2. Niet meer actief

Hoezo was je te laat?
    Wij zijn binnen 2 maanden getrouwd.
    Wij zijn echte pietleuten, dus alles moet perfect to in de puntjes.

Nu moet ik zeggen alles wat wij wilden was ook nog te doen, dus we hadden wel een beetje geluk.

En mijn jurk hing ook in de goede maat. Anders gaat er toch gauw al 3 maanden overheen eer je jurk binnen is.

Wanneer ga jij trouwen Muppie ( heb geen zin om te rekenen)

3. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Te laat met een jurk uitkiezen????:confused:
    Ik heb mijn jurk ook pas 2/3 maanden voor ons trouwen uitgezocht. En omdat ik zwanger was moest deze ook nog versteld worden.
    Geen probleem met uitzoeken van de jurk dus...kon alleen geen buitenlands merk kiezen ivm levertijd.

4. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

ik zelf ben op 29 september 2003 getrouwd en de jurk heb ik nog steeds. Ook de jurk van mijn henna avond. De henna jurk is gewassen maar de trouwjurk moet ik nog steeds naar de stomerij brengen maar verkopen NEVER!!

Kan ik echt niet. Je draagt het maar een keer maar toch ben er eg gehecht aan.

5. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    ik bedoelde 't ook niet verkeerd meiden, daarom heb ik eronder gezet; "maar dat is ieder voor zich"! ik persoonlijk hecht dus geen waarde aan 'n jurk, daarom zou ie voor mij voor jan l*l in de kast gehangen hebben! ;)
    Ook zou ik 'm niet gepast meer hebben, omdat ik 30 weken zwanger was toen wij trouwden. Mijn hub vroeg me eind juni en half sept. zijn we getrouwd!

6. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik ben vorig jaar mei getrouwd. De (donkerrode) rok, bloes en sluier heb ik in India gekocht. Zijde met goud, weegt ongeveer 5 kilo. Ik doe hem echt niet weg. Ik hoop dat later mijn dochter (als ik er nog een mag krijgen :) ) hem aan wilt en zo niet dan draag ik hem zelf wel op haar huwelijk. Het is een jurk die nooit uit de mode gaat, klassiek model. Ik had hem ook 2 maanden voor het huwelijk gekocht.

7. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Een mooie laken voor een kinderkamer?
    Spreitje?
    onderkant als bekleding voor een dekenkist?

8. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik ga 1 augustus trouwen. En daarbij heb ik liever ook iets wat ik vaker kan dragen dan iets wat je maar 1x draagt.

9. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Verkopen: NOOIT!!!
    Ik wilde zelf ook geen 2de handje, dus waarom zou iemand die van mij wel willen??? Geen idee. Ik doe hem iig. niet weg. NOOIT!

10. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Die van mij hangt ook gestoomd en wel in de hoes mooi te wezen. Ik vind voor beide keuzes wel wat te zeggen; Nu hangt ie er idd voor jan met de korte achternaam, maar van de andere kant haalt de jurk weer alle herinneringen boven als ik 'm zie. Dat doen foto's ook wel, maar goed.
    Ben er dus na een jaar nog steeds niet uit of ik het wel "aankan"om hem weg te doen hahahaha. Dus tot die tijd blijft ie mooi hangen hoor ;)

11. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Mijn jurk ligt op zolder in de hoes. Ik doe er nu niks mee maar als ik nog eens een groot feest heb dat kan ik de onderdelen nog los dragen.
    Ik heb een lossen top en rok en een sleep die met drukkers aan de rok gemaakt kan worden. Verder is íe niet wit maar honongkleurig du eigenlijk kan ik het wel leuk combineren met iets anders.

Ik zou m nooit verkopen, teveel sentimentele waarde

12. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik doe hem niet weg omdat ik hoop hem ooit nog aan te kunnen hahaha. Ik ben nu nog 7 kg verwijderd van mijn trouwmaat. En het lijkt me geweldig als we 12 1/2 jaar getrouwd zijn om dan weer in mijn jurk tevoorschijn te komen.

Overigens kan ik er ook een rokje en een top van laten maken. Mijn jurk is ook van Rembo styling en ik zou hem zo al aan 1 vriendin kunnen verkopen. Maar nee dat kan ik nog niet.

Ik zou het wel leuk vinden als mijn kinderen later prinsesje ofzo met de jurk kunnen spelen.

13. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Leuk Lars in je dure jurk, hihihi!

Ik heb wel eens gehoord van iemand die zo'n houten pop (waar je kleding op kan maken zeg maar) in haar slaapkamer had staan met haar trouwjurk erover. Dat wil ik ooit gaan doen met de jurk die nu al bijna 2 jaar in een zak hangt.

De eerste maanden na mn trouwen trok ik m nog wel es aan, totdat ik m echt niet meer paste (was ik al zwanger). Na mn bevalling heb ik binnen n week mn trouwjruk gepast, hihi. Hij paste al snel weer (wel strak hoor), behalve bij mijn borsten. Omdat ik nog borstvoeding geef, zal het nu ook nog niks zijn.

Ik heb de sleep gebruikt als wiegensluier. Giulian heeft ongeveer een half jaar in die wieg gelegen.

Ik wilde de jurk gaan vermaken tot doopjurk, maar ik kan t niet over mn hart verkrijgen om erin te knippen.

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    is ook wel zonde maar je hou er wel een mooie herinnering aan zo
    een dierbaar iets :) (buuf ;))

ikzelf had een pakje (zwangerschaps wel te verstaan) en hangt op zolder kan er niet zo veel mee

maar wegdoen zal ik het nooit doen

15. Niet meer actief

Dus eigenlijk weet ik nog niet wat ik moet.
    Ik kan hem niet vermaken tot top, want daar is hij teveel trouw voor.

Een hemeltje vind ik ook wel mooi, maar om er in te gaan knippen vind ik ook zonde.

Dus alleen verkopen en laten hangen blijft over ( zucht)

Ik wacht gewoon nog meer reacties af. Ik vind het wel heel leuk om te lezen.
    Thanks meiden!

16. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    ik snapje je "buuf" niet, maar hee! hahaha, Aangenaam buuf!

17. Niet meer actief

Ik dacht al: die zitten in huizen naast elkaar te mailen.
    Ik zag dat al voor me.
    Ik ben nu ook wel benieuwd? ;)

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Bij mij hangt hij inderdaad op zolder in de zak..... echt jammer. Maar ja, ik heb hem van mijn ouders gekregen, beetje l*llig om hem dan te verkopen en het geld in eigen zak te steken! Wie weet komt hij ooit nog eens van pas, voor een verkleedpartij ofzo.
    Tip: een trouwjurk zonder baleinen e.d. kan heel goed in de wasmachine!! Dat heb ik ook gedaan, veel goedkoper dan de stomerij en hij ruikt tenminste echt fris. Je moet het wel durven :) .
    Groetjes, Anakin.

19. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    @ janne: op zo'n paspop-dinges-geval (hoe heet zoiets eigenlijk) in je slaapkamer? Moet je er wel de ruimte voor hebben, natuurlijk.
    Ik moet er de hometrainer en roeitrainer en een grote stoel voor weghalen, dus ik w8 er nog even mee.

20. Niet meer actief

Ik heb hem ook van mijn ouders, maar die zouden het heel leuk vinden als ik hem verkocht kreeg.

Mijn ouders zijn er heel nuchter onder hoor.
    Je kan dan wat leuks met dat geld doen. Ja bedoeling was om een kinderkamer te kopen, maar dan moet er eindelijk weleens een kind komen.

Deel Deze Pagina