hoi meiden , ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik heb wat (oude) opvallende littekens staan. omdat ze zo opvallen krijg ik regelmatig de vraag hoe het komt terwijl sommige mensen het niet aangaat hoe ze daar komen. hebben jullie enig idee hoe ik deze minder kan laten opvallen. of helemaal weglaten halen ik heb namelijk geen idee liefs, jessy
Siliconepleisters. Kun je via de huisarts aan komen. Is wel een langdurig proces en als de littekens er al lang zitten (bij mij vanaf vlak na de geboorte) verdwijnen ze er niet helemaal mee. Wel worden ze vlakker en dat is optisch ook fijn. Ik heb ze gebruikt omdat het litteken erg trok, maar het is er dus ook mooier van geworden.
eerlijk gezegd verschilt het per persoon natuurlijk hoe je met littekens omgaat.. ik heb vroeger toen ik 2,5 jaar was heet water over me heen gehad en 1 borst heeft daardoor een flink litteken vanwege transplantatie huid, ook op mijn pols zit een litteken. in de zomer kan iedereen het zien, maar omdat ik het van mezelf geaccepteerd heb, maakt het me niet uit dat mensen het zien, misschien vanwege de plek dat ze het me minder snel durven te vragen? maar als ze vragen wat dat is dan antwoord ik dat het een brandwond is, vraagt iemand het die ik mag wil ik bij verder vragen nog wel meer vertellen. is het een persoon die eigelijk alleen maar info wil of iets te vertellen wil hebben aan anderen hou ik het daarbij, en bekijk de persoon tegenover me van top tot teen, en dan volgt zoiets als..maar goh spataderen hebben is toch ook wat he meid? ik hoop dat andere dames een goede tip voor je hebben als je het wilt verbergen waardoor je je beter voelt.
De kruidvat heeft een eigen merk littekencreme die bij mij voor oude en nieuwe littekens goed werkt! http://1.bp.blogspot.com/_2eWTHDK3HoA/TDI0VYPHqWI/AAAAAAAAAKI/j5dZzUqDoEw/s1600/littekencreme.jpg
Zorg dat ze niet in de zon komen, zeker het eerste jaar niet. dus als ze in je gezicht zitten dan factor 50 smeren. Geen zonnebank.
Ik heb ook littekens. Op jonge leeftijd waterpokken gehad en die zijn zo erg gaan ontsteken waardoor ik over me hele lijf lelijke littekens heb. Ik heb me er bij neergelegd en als andere zich daaraan storen jammer dan. eerlijk ik wist niet eens dat er cremes voor waren haha
Een goede creme kan ik je niet adviseren. Maar ik heb een groot litteken in mijn gezicht en op advies van de chirurg vooral heel veel masseren om het soepel te houden !
Camoufleren: dermablend (vichy, alleen bij apotheek te koop, krijg je alles mee weg gewerkt) Behandelen: of de dermatix sicliconenpleisters via de huisarts, of beginnen smeren met pcle creme.
Tnx dames Ik heb me er bij neer gelegd dat ze er zitten was ook z'n eigen schuld alleen als mensen weten hoe het komt behandelen ze me altijd gelijk anders en soms vreemd
Ik heb met biodermal litteken crème gesmeerd. Hielp erg goed hier. Nu zijn mijn littekens van 5 operaties, dus diep. Maar ze zijn er een stuk soepeler van geworden.
hier ook littekens door me eigen schuld nu jaren later word ik er nog steeds op aan gekeken. ik moet eerlijk zeggen mijn littekens komen uit 2005 tot 2007 en gezien de ernst ervan mag ik toch wel zeggen dat ze mooi zijn weggetrokken. ik heb ze aan de boven kant en aan de onderkant van mijn arm zitten. diegene die aan de boven kant zitten zijn super mooi met de zon mee getrokken. diegene die aan de onderkant zitten zijn ook een stuk minder maar die zie je nog wel goed. hier werkt vitamine e druppels slakkegel bio oil en zonlicht. ik moet wel uitkijken ik word snel bruin maar de littekens willen nog weleeens verbranden.
Ik heb ook erg veel littekens, beide armen en buik zitten volledig onder (je kan waarschijnlijk wel raden waardoor ), maar ik heb het geaccepteerd, en verberg het ook niet. Vroeger heb ik ook wel van die siliconepleisters geprobeerd, maar dat hielp niet veel eigenlijk. Als mensen er naar vragen, zeg ik gewoon "ach, dat is iets van vroeger", en lach het een beetje weg. Als je er zelf niet veel van maakt laten andere mensen het ook gewoon zijn voor wat het is.
wat jij zegt heb ik ook. ik merk ook dat als ik dit zo zeg dat sommige toch ook wel even de andere kant op kijken want ze merken toch wel dat ze een gevoelig onderwerp aansnijden. alleen heb ik wel gemerkt dat ik anderhalf jaar geleden toevallig bij de ehbo zat omdat mijn goede arm dik was geworden en die mischien gebroken was. de beste dokter keek erna en die zei mischien moet u eens hulp aanvragen. ik keek die beste vrouw aan en zei beste mevrouw ik weet niet maar als u goed gestudeert hebt kunt u ook zien dat dit littekens niet van gister of vorige maand zijn . op zo'n moment heb ik het er nog wel moeilijk mee want vind het al stom genoeg van mezelf.
Ik heb dat soort littekens op mijn onderbeen.. Niemand die ze ziet maar er zullen vast momenten komen dat ze wel duidelijk te zien zijn. Ook al zijn ze jaren oud, je blijft getekend voor het leven incl de vragen en oordelen die erbij horen...
hier idem dito. Ik heb mn littekens ook geaccepteerd maar als mensen vragen gaan stellen lach ik het vaak ook maar weg en zeg ik ook dat het iets van vroeger is. Helaas idd medische mensen stellen dan vragen alsof het gisteren gebeurd is ofzo. terwijl het bijna 20 jaar geleden gebeurd is..... Altijd vervelend om door zoiets raar aangekeken te moeten worden Maar goed, ook ik heb nog steeds niet de goede creme ervoor gevonden. Mijn littekens zijn allemaal wit maar sommigen best wel breed.
ik had hele erge littekens in m'n gezicht van klein af aan geen idee hoe ik er aan kwam ben toen gaan smeren met littekencreme van biodermal super spul !!