Wat heb jij perongeluk of bewust gedaan tijdens je zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dee-tje, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Jee
    Missymaaike je hebt er een heel verhaal van gemaakt.

En ik gaf in mijn bericht al aan dat er heel wat mensen tegen zijn. En wil hier ook geen discussie over losmaken, want dat is namelijk oneindig.

Onderzoeken zijn er niet overuit en wat firefly zegt heb ik inderdaad ook gelezen. Dus de onderzoeken spreken elkaar ook tegen.
    Waarom vragen hee veel mensen dan zou je het risico lopen en toch drinken? Ik maak me om eerlijk te zijn niet zo druk over die dingen tenzij het echt keihard is bewezen. Ik maak me niet erover, denk dat bv stress nog een erger effect zou hebben. Zolang de onderzoeken zich tegenspreken maak ik mij niet druk, zolang je het niet overmatig gebruikt. En het is ook niet dat ik overmatig drink , gemiddeld 1 glaasje per maand. 6 glaasjes in totaal.

Er zijn ook bv veel medicijnen die tegenspreken. Dan staat er op de bijsluiter. Effecten zijn niet bekend, bespreek het met je huisarts.
    De ene huisarts mag je het dan wel gebruiken en de ander raad het af. Bv neusspray voor verkoudheid.

Maar goed nogmaals ik wil geen discussie beginnen want daar komen we toch niet uit

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik weet niet waar ze dat gelezen heeft , maar de nieuwste onderzoeken die uitgebracht zijn beschrijven ze tegenwoordig dat een glas alchol al schadelijke gevolgen kan hebben voor het kindje .... er is laatst ook een doc op tv geweest waar in de gevolgen van drinken tijdens een zwangerschap naar voren komen .

gewoon niet doen.....

3. Chai

Chai Niet meer actief

Ik zei niet dat ik me druk maakte?
    Het is alleen niet zo dat je alles kan nuttigen voor je 6 weken bent omdat je dan nog geen bloedband hebt met je kind.
    Ziektes komen niet gelijk de eerste dag gelijk tot uiting.
    En ik heb echt wel genoten, anders had ik geen Biltong gegeten..;)

4. Olaa

Olaa Lid

23 sep 2011
    81
    0
    0
    In een winkel werken
    Overijssel
    Bij ons was de zwangerschap geheel onverwachts.. En heb dus op vakantie alcohol gedronken en was hier heel angstig over! De geruststelling van de vk was dat in zon vroeg stadium je nog geen bloedband met het kindje hebt en het kindje daar dan ook niks van mee krijgt was toen 4/5 weken zwanger!

pas na de 20 weken echo heb ik dat helemaal achter me kunnen laten.. Stel je voor dat het toch wel wat had gedaan ik zou het vreselijk vinden ondanks dat wij hier totaal niet op voorbereid waren! :)

Vanaf het moment dat ik de test in mn handen had geen druppel alcohol meer aangeraakt!

5. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Licht alcohol gebruik is hier zelfs 1/2 glazen per week en matig is 3/5 glazen. Ik drink 1 per maand. Dit zijn de onderzoeken

Wetenschap 24 - Zwanger met een drupje alcohol

‘Beetje alcohol tijdens zwangerschap kan geen kwaad’ | Gezondheid

6. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Heb inderdaad ook verschillende documantaires gezien erover maar dat ging over vrouwen die alcoholist waren en meer dan 6 glazen per dag dronken. Niet echt te vergelijken.

Ook de onderzoeken praten vanaf 2/3 glazen per week of zelf meer. Over minder glazen word ingeënt onderzoek gesproken

7. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Salami mag gewoon (gevraagd aan de verloskundige)

8. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ik ben ook van mening dat het allemaal wat overtrokken is.
    Las laatst dat je niet meer dan 2 stuks fruit mocht eten....tjah.
    Ik eet ook biefstuk (well done), leverworst, salami en vis.

Bij de andere 2 ook gedaan. Ik wil zelf niet zo gestresst zijn om alles wat je wel of niet mag eten. Je snapt zelf ook wel dat bepaalde dingen niet handig zijn, maar om nou gelijk alle alarmbellen te rinkelen bij een hap brie....

9. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb van me tante gehoord is wel 40 jaar gelee toen ze zwanger was dat ze elke dag een haring at en niet 1 maar 2 en ze heeft een gezonde dochter gekregen....

ik lucht tog haas niks wat je eigelijk niet mag eten behalve de file oooh wat mis ik die zeg... maar bij mij eerste kindje toen ik bevallen was kwamen ze gelijk aan met 10 bolletjes en 3 pakjes file en ik zat er heerlijk van te smullen mmmmmhhh ken nu al niet meer wachten hahaha

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    bullshit... salami mag je gewoon hebben. Is bewerkt product.

11. MamaAniek

MamaAniek Actief lid

1 jan 2012
    420
    0
    16
    NULL
    Haring mag ook gewoon, sterker nog het wordt aangeraden veel vette vis te eten in je laatste drie maanden.

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Heel veel is overtrokken, en ik zie hier op 't forum af en toe dingen voorbij komen dat ik iets heb van, wtf? Hoe kom je daar nou bij?
    Zo heb ik hier al eens gelezen dat appeltaart niet mocht ivm de kaneel (ja, kaneel is in grote hoeveelheden schadelijk, maar dat zijn hoeveelheden wat je nooit binnen krijgt op een dag, ook al eet je een hele appeltaart op).
    Pesto zou zogenaamd ook niet meer mogen?

Nouwja, ik houd hier verder geen rekening met m'n eetgewoonten. Rauw vlees eet ik sowieso nooit, vis ook eigenlijk nooit. Alcohol drink ik niet, dus al die dingen mis ik niet eens.

13. schorpioentje80

22 apr 2010
    50
    0
    0
    fulltime moeder
    Drenthe
    Ik kwam pas na 5wk achter dat ik zwanger was voor die tijd at ik van alles zoals biefstuk (rose) filet american en ook nog een glazen wijn noem maar op. Ben er toen meteen mee gestopt en gelukkig heeft dat mijn zwangerschap niet beinvloed.

14. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik had altijd gehoord dat rauwe vis niet mag... en ja das ook 40 jaar gelee ik eet zelf geen haring eet liever paling hahah

15. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Kaas:

Hollandse kaas (uit winkel)----------------Wel
    Hollandse kaas van de boer (rauwe melk)--- Niet
    Brie (van gepasteuriseerde melk)-----------Wel
    Camembert (idem als brie)------------------Wel
    Feta---------------------------------------Wel
    Roomkaas-----------------------------------Wel
    Schimmelkaas-------------------------------Wel
    Kaas met vermelding “Au lait cru”----------Niet
    Mozzarella uit supermarktverpakking ------- Wel

Vleeswaren:

Filet Americain---------------------------Niet
    Leverkaas---------------------------------Max 1 boterham pd
    Berliner-----------------------------------Max 1 boterham pd
    Lever-------------------------------------Niet
    Bloedworst--------------------------------Niet
    Rookworst---------------------------------Wel (maar pas op zout!)
    Fricandeau--------------------------------Wel
    Rosbief-----------------------------------Niet

Vis:

Gerookte zalm-----------------------------Niet
    Zalm uit blik-----------------------------Wel
    Verse zalm--------------------------------Wel
    Garnalen----------------------------------Wel
    Krab--------------------------------------Wel
    Kreeft------------------------------------Wel
    Schol-------------------------------------Wel
    Makreel-----------------------------------Wel
    Haring------------------------------------Wel
    Kabeljauw---------------------------------Wel
    Tonijn------------------------------------Wel

Let bij de vis alleen wel op dat het niet vacuümverpakt is geweest of is.
    Gerookte makreel mag dan vaak ook niet.

MAAR MIJN TIP IS AAN IEDEREEN, RAAK NIET GELIJK IN DE STRES ALS JE WEL EENS IETS HEBT GEGETEN OF GEDRONKEN. WANT ZE HEBBEN HET HIER VAAK OVER BACTERIËN DIE OP DAT MOMENT TOEVALLIG IN HET PRODUCT AANWEZIG MOET ZIJN EN DAN MOET JOUW LICHAAM IMUUNSYSTEEM HET OOK OG EENS DOORLATEN. DE KANS IS HEEL KLEIN ALS JE EEN KEER IETS HEBT GEGETEN. DE KANS WORDT UITERAARD WEL GROTER ALS JE HET REGELMATIG NEEMT.

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    @ Hansje123; Handig lijstje :cool: Thanks!

17. eef80

eef80 Niet meer actief

#57 eef80, 15 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2012
    Mag dat niet????!! Dat eet ik bij het leven!!

o ja, ben ook dol op kaneelbrokken en drop. Wist ik veel toen ik twee weken terug hoorde dat dat niet goed is! ik zondig nog in kleinere mate.

18. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Van een ziekenhuissite gehaald, dus niet zelf in elkaar gezet en betrouwbaar

19. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Jawel hoor. Mag gewoon heerlijk op wit tijgerbrood, hihi

Ging geloof ik om verse worst in italie, maar de worst die we hier in nl hebben mag je gewoon eten. Dat geldt ook voor kazen. In Nederland is 80 % van de kazen ook de Franse gewoon te eten.
    Maar in Frankrijk is het juist andersom. Daar Moetje echt opletten. Ik kan het weten want ik waszwanger van de eerste toen ik in Parijs woonde en ben daar ook bevallen

20. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik heb tijdens m'n eerste zwangerschap met 30 weken heel bewust een keer gezondigd door een glas wijn te drinken en een sigaret te roken. Daar is het bij gebleven, maar ik had er toen zoooo'n zin in...

Nu tot 5 weken gedronken en gerookt hoewel ik echt wel vermoedde dat ik zwanger was. Daarna resoluut gestopt en tot op heden hou ik dat vol!
    Wel tijdens deze zwangerschap 1 keer een toetje gegeten waar alcohol in zat. Ik zag de verpakking pas toen ik het al op had. Kon me er eigenlijk niet heel druk over maken!

Misschien pak ik met deze zwangerschap ook aan het einde wel een glaasje wijn. Het zal wel meevallen allemaal...!

Deel Deze Pagina