Jee Missymaaike je hebt er een heel verhaal van gemaakt. En ik gaf in mijn bericht al aan dat er heel wat mensen tegen zijn. En wil hier ook geen discussie over losmaken, want dat is namelijk oneindig. Onderzoeken zijn er niet overuit en wat firefly zegt heb ik inderdaad ook gelezen. Dus de onderzoeken spreken elkaar ook tegen. Waarom vragen hee veel mensen dan zou je het risico lopen en toch drinken? Ik maak me om eerlijk te zijn niet zo druk over die dingen tenzij het echt keihard is bewezen. Ik maak me niet erover, denk dat bv stress nog een erger effect zou hebben. Zolang de onderzoeken zich tegenspreken maak ik mij niet druk, zolang je het niet overmatig gebruikt. En het is ook niet dat ik overmatig drink , gemiddeld 1 glaasje per maand. 6 glaasjes in totaal. Er zijn ook bv veel medicijnen die tegenspreken. Dan staat er op de bijsluiter. Effecten zijn niet bekend, bespreek het met je huisarts. De ene huisarts mag je het dan wel gebruiken en de ander raad het af. Bv neusspray voor verkoudheid. Maar goed nogmaals ik wil geen discussie beginnen want daar komen we toch niet uit
ik weet niet waar ze dat gelezen heeft , maar de nieuwste onderzoeken die uitgebracht zijn beschrijven ze tegenwoordig dat een glas alchol al schadelijke gevolgen kan hebben voor het kindje .... er is laatst ook een doc op tv geweest waar in de gevolgen van drinken tijdens een zwangerschap naar voren komen . gewoon niet doen.....
Ik zei niet dat ik me druk maakte? Het is alleen niet zo dat je alles kan nuttigen voor je 6 weken bent omdat je dan nog geen bloedband hebt met je kind. Ziektes komen niet gelijk de eerste dag gelijk tot uiting. En ik heb echt wel genoten, anders had ik geen Biltong gegeten..
Bij ons was de zwangerschap geheel onverwachts.. En heb dus op vakantie alcohol gedronken en was hier heel angstig over! De geruststelling van de vk was dat in zon vroeg stadium je nog geen bloedband met het kindje hebt en het kindje daar dan ook niks van mee krijgt was toen 4/5 weken zwanger! pas na de 20 weken echo heb ik dat helemaal achter me kunnen laten.. Stel je voor dat het toch wel wat had gedaan ik zou het vreselijk vinden ondanks dat wij hier totaal niet op voorbereid waren! Vanaf het moment dat ik de test in mn handen had geen druppel alcohol meer aangeraakt!
Licht alcohol gebruik is hier zelfs 1/2 glazen per week en matig is 3/5 glazen. Ik drink 1 per maand. Dit zijn de onderzoeken Wetenschap 24 - Zwanger met een drupje alcohol âBeetje alcohol tijdens zwangerschap kan geen kwaad’ | Gezondheid
Heb inderdaad ook verschillende documantaires gezien erover maar dat ging over vrouwen die alcoholist waren en meer dan 6 glazen per dag dronken. Niet echt te vergelijken. Ook de onderzoeken praten vanaf 2/3 glazen per week of zelf meer. Over minder glazen word ingeënt onderzoek gesproken
Ik ben ook van mening dat het allemaal wat overtrokken is. Las laatst dat je niet meer dan 2 stuks fruit mocht eten....tjah. Ik eet ook biefstuk (well done), leverworst, salami en vis. Bij de andere 2 ook gedaan. Ik wil zelf niet zo gestresst zijn om alles wat je wel of niet mag eten. Je snapt zelf ook wel dat bepaalde dingen niet handig zijn, maar om nou gelijk alle alarmbellen te rinkelen bij een hap brie....
ik heb van me tante gehoord is wel 40 jaar gelee toen ze zwanger was dat ze elke dag een haring at en niet 1 maar 2 en ze heeft een gezonde dochter gekregen.... ik lucht tog haas niks wat je eigelijk niet mag eten behalve de file oooh wat mis ik die zeg... maar bij mij eerste kindje toen ik bevallen was kwamen ze gelijk aan met 10 bolletjes en 3 pakjes file en ik zat er heerlijk van te smullen mmmmmhhh ken nu al niet meer wachten hahaha
Haring mag ook gewoon, sterker nog het wordt aangeraden veel vette vis te eten in je laatste drie maanden.
Heel veel is overtrokken, en ik zie hier op 't forum af en toe dingen voorbij komen dat ik iets heb van, wtf? Hoe kom je daar nou bij? Zo heb ik hier al eens gelezen dat appeltaart niet mocht ivm de kaneel (ja, kaneel is in grote hoeveelheden schadelijk, maar dat zijn hoeveelheden wat je nooit binnen krijgt op een dag, ook al eet je een hele appeltaart op). Pesto zou zogenaamd ook niet meer mogen? Nouwja, ik houd hier verder geen rekening met m'n eetgewoonten. Rauw vlees eet ik sowieso nooit, vis ook eigenlijk nooit. Alcohol drink ik niet, dus al die dingen mis ik niet eens.
Ik kwam pas na 5wk achter dat ik zwanger was voor die tijd at ik van alles zoals biefstuk (rose) filet american en ook nog een glazen wijn noem maar op. Ben er toen meteen mee gestopt en gelukkig heeft dat mijn zwangerschap niet beinvloed.
ik had altijd gehoord dat rauwe vis niet mag... en ja das ook 40 jaar gelee ik eet zelf geen haring eet liever paling hahah
Kaas: Hollandse kaas (uit winkel)----------------Wel Hollandse kaas van de boer (rauwe melk)--- Niet Brie (van gepasteuriseerde melk)-----------Wel Camembert (idem als brie)------------------Wel Feta---------------------------------------Wel Roomkaas-----------------------------------Wel Schimmelkaas-------------------------------Wel Kaas met vermelding Au lait cru----------Niet Mozzarella uit supermarktverpakking ------- Wel Vleeswaren: Filet Americain---------------------------Niet Leverkaas---------------------------------Max 1 boterham pd Berliner-----------------------------------Max 1 boterham pd Lever-------------------------------------Niet Bloedworst--------------------------------Niet Rookworst---------------------------------Wel (maar pas op zout!) Fricandeau--------------------------------Wel Rosbief-----------------------------------Niet Vis: Gerookte zalm-----------------------------Niet Zalm uit blik-----------------------------Wel Verse zalm--------------------------------Wel Garnalen----------------------------------Wel Krab--------------------------------------Wel Kreeft------------------------------------Wel Schol-------------------------------------Wel Makreel-----------------------------------Wel Haring------------------------------------Wel Kabeljauw---------------------------------Wel Tonijn------------------------------------Wel Let bij de vis alleen wel op dat het niet vacuümverpakt is geweest of is. Gerookte makreel mag dan vaak ook niet. MAAR MIJN TIP IS AAN IEDEREEN, RAAK NIET GELIJK IN DE STRES ALS JE WEL EENS IETS HEBT GEGETEN OF GEDRONKEN. WANT ZE HEBBEN HET HIER VAAK OVER BACTERIËN DIE OP DAT MOMENT TOEVALLIG IN HET PRODUCT AANWEZIG MOET ZIJN EN DAN MOET JOUW LICHAAM IMUUNSYSTEEM HET OOK OG EENS DOORLATEN. DE KANS IS HEEL KLEIN ALS JE EEN KEER IETS HEBT GEGETEN. DE KANS WORDT UITERAARD WEL GROTER ALS JE HET REGELMATIG NEEMT.
Mag dat niet????!! Dat eet ik bij het leven!! o ja, ben ook dol op kaneelbrokken en drop. Wist ik veel toen ik twee weken terug hoorde dat dat niet goed is! ik zondig nog in kleinere mate.
Jawel hoor. Mag gewoon heerlijk op wit tijgerbrood, hihi Ging geloof ik om verse worst in italie, maar de worst die we hier in nl hebben mag je gewoon eten. Dat geldt ook voor kazen. In Nederland is 80 % van de kazen ook de Franse gewoon te eten. Maar in Frankrijk is het juist andersom. Daar Moetje echt opletten. Ik kan het weten want ik waszwanger van de eerste toen ik in Parijs woonde en ben daar ook bevallen
Ik heb tijdens m'n eerste zwangerschap met 30 weken heel bewust een keer gezondigd door een glas wijn te drinken en een sigaret te roken. Daar is het bij gebleven, maar ik had er toen zoooo'n zin in... Nu tot 5 weken gedronken en gerookt hoewel ik echt wel vermoedde dat ik zwanger was. Daarna resoluut gestopt en tot op heden hou ik dat vol! Wel tijdens deze zwangerschap 1 keer een toetje gegeten waar alcohol in zat. Ik zag de verpakking pas toen ik het al op had. Kon me er eigenlijk niet heel druk over maken! Misschien pak ik met deze zwangerschap ook aan het einde wel een glaasje wijn. Het zal wel meevallen allemaal...!