Hallo allemaal, Mijn opa en oma wonen nu op bijna een uur rijden bij ons vandaan. Helaas hebben zij in hun directe omgeving niemand om op terug te vallen en nu zij ouder worden, vind ik het zelf een fijn idee om ze dicht bij me in de buurt te hebben, zodat ik wat meer voor ze kan doen. Ze wonen nog zelfstandig en dit willen ze graag - voorlopig - zo houden. Inmiddels hebben zij zich ingeschreven voor een woning op slechts enkele minuten bij ons vandaan. Ik heb aangeboden om uit te zoeken wat een verhuizing ze gaat kosten. We willen zoveel mogelijk low budget doen. Kosten voor de aankleding hebben we al begroot, maar ik heb eigenlijk niet veel verstand van alle kosten die verder bij een verhuizing komen kijken. Mijn opa appte mij vanmorgen bijvoorbeeld met de vraag wat het af- en aansluiten van internet en telefonie kost (kpn) ze verhuizen naar een regio met een ander netnummer, zijn er dan kosten verbonden aan het aanvragen van een nieuw telefoonnummer? En hoe zit dat met energie en water? Kost het af- en aansluiten hiervan ze iets? Nog meer dingen waar we rekening mee moeten houden? Verhuizen van de meubels, verven, behangen, vloer leggen etc kunnen we in onze familie allemaal zelf. Bedankt alvast voor het meedenken. Ik hoop heel erg ze redelijk snel bij me in de buurt te hebben.
Wat lief dat je je zo om je grootouders bekommert. Gebeurt helaas lang niet altijd.. Heb je de site van het nibud al geraadpleegd? Daar staat vaak veel nuttige informatie op.
Normaal gesproken kost afsluiten niets, houd wel rekening met het feit dat er wel direct een eindafrekening van het oude huis en niet pas bijv in mei (als de jaarafrekening standaard in mei gebeurt) Bij de meeste bedrijven worden voor internet en telefonie volgens mij wel vaak aansluitkosten berekent... maar daar kunnen opa en oma zich nu ook al vast in verdiepen ( of jullie) wat voor hen de goedkoopste/beste aanbieder gaat zijn. Alvast bananendozen/appeldozen gaan verzamelen bijv via de plaatselijke supermarkt/groenteboer... dan kunnen ze evt alvast dingen inpakken cq uitzoeken.
Een verhuizing bij KPN is altijd gratis. Ook een nieuw netnummer kost niets. Zelfs met een niet verhuizing maar heel nieuwe aansluiting/contract zijn iig nu geen aansluitkosten. Wel even op tijd melden.. Het leveren van de diensten op een ander adres kost gemiddeld zon 3-4 weken
Wat ik altijd als leidraad houd is 1 maand dubbele vaste lasten. Dan sta je ook niet voor verrassingen. Wil je een beetje rustig verhuizen is zo'n maand erg handig! Echter betaal je dan dus de huur Gwl, verzekeringen een maand dubbel. Tevens geld voor verf of eventueel vloer. De kosten voor een verhuizing bedragen hier dus met verf+vloer en dubbele lasten 2000 ik heb hier dan ook het transport bij (huur van een grote bus/vrachtwaggel).
2000 euro? Wow dat heb je knap gedaan. Ik heb het voorlopig op 3000 gezet, maar mijn opa gelooft niet dat het hiervoor mogelijk is. Ze hebben nu 1500 gespaard (hiervoor dan, ze hebben voor andere uitgaven een aparte spaarrekening) en ik wil er zelf 1000 bijleggen, zodat het sparen wat sneller gaat. Wat was je kwijt voor de huur van een verhuiswagen/grote bus?
Je betaald hier 75 voor een grote bus, voor een dag. Ik heb geen grote dingen die niet uit elkaar kunnen, dus met 2x rijden was alles over. Dat lukt echt in 1 dag! Ik had er wel voor gezorgd dat alles uit elkaar was en klaar stond, hoefde alleen nog mee. Wel heb je borg natuurlijk. Maar als je op Let en geen ongelukken veroorzaakt krijg je dit weer terug. De huur, gwl, verzekeringen komen hier op 1000. Afhankelijk van wat er in het nieuwe huis ligt of je over kan nemen, komt er nog vloer en verf bij. Ik heb mijn vloer in kampen besteld (zoek maar op Google, wat laminaat betreft zijn zij echt heel goedkoop) en kostte me voor de hele benedenverdieping 500 incl bezorging, ondervloer en plinten. Boven lag nog goede laminaat en mocht ik hebben. De verf heb ik gekregen maar kostte 300. De bus 75. Kom je dus op Dubbele lasten 1000 Vloer 500 Verf 300 Bus 75 Totaal: 1875. De rest van de spullen heb ik nog moeten kopen natuurlijk, maar dat hebben je opa en oma al dus tel ik niet mee. Hooguit de gordijnen en roedes. Edit: voor die bus heb je wel iemand nodig met het benodigde rijbewijs! Met alleen B mag je hier niet in rijden. Ik vond het echter veiliger en fijner dan met aanhangwagen. Dat had miss ook wel gepast, maar het regende steeds haha. Een vriend van me was chauffeur
Hier heeft het ons 80 euro gekost. Enkel en alleen de grote verhuisbus van de Autoradam die we hadden gehuurd.. Geen dubbele lasten. Nuon opgezegd online en aangesloten op de dag van het inleveren van de oude sleutel en het ophalen van de nieuwe. Alle verzekeringen gingen gewoon over etc. Huur stopte gewoon op de dag van de sleuteloverdracht etc. Dus hier geen dubbele kosten of wat dan ook. We hadden zelfs iets heel slims gedaan, vond ik. De huur van een bus was 80 euro per dag. Dan kon je hem in 08:30 ophalen en moest hij om 18:00 terug zijn. Maar, in de voorwaarden stond dat de verhuiswagen per 24 uur gerekend werd. Ik heb dus gebeld dat ik de bus om18:00 uur op wilde halen de dag ervoor omdat ik anders geen 24 uur heb.... Wij hebben de bus dus vrijdag om 18:00 uur opgehaald en toen al een deel verhuisd ( twee huizen) en om 23 uur gestopt, bus geparkeerd en de dag erna om 07:00 uur al begonnen. We hadden dus 7 uur langer de tijd om te verhuizen voor hetzelfde huurbedrag 😁😁 Bus was een enorme verlengde Crafter. Kon je gewoon met je B rijbewijs in want deze woog bij lange na niet meer dan 3500 kg. Geloof iets van 2200 kg rijklaar. En hier past echt HEEL veel in. Ook had hij een laadklep, ideaal dus.