Hmm ja klinkt goed. Op werkdagen maak ik zelf ook een drinkontbijt omdat om 7.30 al de eerste kindjes komen. Ik gooi dan griekse yoghurt met bevroren fruit en soms havermout in de blender.
Tot nu toe: O: 2 zelfgemaakte bosbessen ontbijtmuffins, een peer, een mandarijn T: 2 mandarijnen L: bruin pistoletje met filet americain, bakje soya vanille dessert Straks: T: wat maïswafels met hummus A: taco’s met gehakt en groenten T: waar ik dan trek in heb
Tot nu toe: O: volkoren speltbrood met pindakaas. Kop koffie TD: mango L: kliek eten gisteravond (pasta met zelfgemaakte tomatensaus en gehakte noten en pitten) Straks: TD: latte macchiato van havermelk en een stukje chocolade D: linzensoep met Turks brood
Leuk topic O: Smoothie van magere kwark, banaan en wat havermout T: Niets wegens drukte, wel kopje koffie L: 2 volkoren boterhammen met sandwitchspread T: Halve komkommer, koffie Straks; A: Tomatensoepje met een broodje knak
O: Griekse yoghurt met honing van de buren en walnoten En een mok citrus thee TD: eigen gemaakt chocolate chip cookie, een stuk watermeloen en 2 kopjes koffie L: pompoenpit brood met rosbief, rucola en pijnboompitten en een beker karnemelk T: een appel A: gebakken aardappel partjes, ijsberg salade en visfrietjes
O: griekse yoghurt met appel, mandarijn en blauwe bessen T: een banaan L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met sla, kaas, komkommer, tomaat en wortelreepjes T: een nectarine Avondeten zometeen macaroni met komkommersalade. Daarna zwemmen meestal trek daarna en eet dan een rijstewafel ofzo.
Vanmorgen belachelijk vroeg wakker (5.45 uur) en kon niet meer slapen. Dus maar aan de koffie gegaan. Daardoor ook geen zin meer in ontbijt. T: appel en plak bananenbrood L: restje doperwtensoep en van de rest mozzarella een salade caprese gemaakt. T: paar dropjes A: witlofovenschotel met ham, banaan en monchou en daarbij frietjes Uiteindelijk 4 koppen koffie op en een plens water
Maak je een grotere batch van te voren of elke ochtend opnieuw? Zou ook wel wat voor mij zijn. Ik ben echt gek op brood maar niet voor (vroeg) ontbijt dus dit lijkt me wel wat.
O: koffie T: niks L: 2 broodjes gebraden gehakt T: big Mac menu D: maaltijdsalade Vandaag een hele ongezonde dag want na dit slechte eten ga ik vanavond ook nog wijn drinken met een vriendin.
Ontbijt: volkoren flakes van Kellogs Tussendoor: carrotcake Lunch: tomatensoep met wat stokbrood Zojuist een spekje
De avond van te voren gooi ik twee eetlepels havermout, wat (diepvries) fruit en skyr/poeder en water in zo een magic Bullet beker. En zet ik in de koelkast. Volgende ochtend even blenden en dan neem ik het mee. Met fruit etc word het anders wel bruin en zo denk ik.
Koffie Ijs van ijsmakers Broodje cowboyvlees met wiskeysaus bij de slager weg Nu een courgette/broccolisoepje. Tussendoor ranja Niet erg veel als ik dit zo lees
O Koffie + 2 volkorenboterhammen met pindakaas T Koffie L 3 volkorenboterhammen met komijnkaas, 2 handjes snoeptomaat, stukje meloen T Thee en meloen, 2 marsmellows A Wraps met sla, gehakt, champignons, paprika en mais. Vanavond wss nog wel een keer koffie.
O: proteïneshake T: cappuccino, latte macchiato L: kom champignonsoep T: waterijsje A: kabeljauwfilet met groene asperges en zeekraal
O: 1 volkoren boterham met gestampte muisjes, koffie en een glas water T: glas water en 1 snack a Jack wafel L: 1 volkoren boterham en 2 gekookte eieren, beker melk. T: blauwe bessen en een nectarine, glas water A: broodje shoarma met een salade er naast, glas water. T: denk een kop thee, glas water en wat pinda’s straks
O: 2 knackebrot met kaas, 2 volkoren/meergranen ofzo beschuitjes met pure hagelslag. Thee T: appel L: kwark met blauwe bessen, bramen en frambozen + cruesli T: halve boterham met pindakaas van dochter A: sperziebonen, champignons, biefstuk T: weet ik nog niet, wellicht popcorn Drinken behalve de thee bij mijn ontbijt: 2 liter water
O: speltboterham met notenpasta T: meloen L: tomatensoep en een tosti kaas T: bouillon D: wortels, witte bonen in tomatensaus, krieltjes en visfilet
O: vegan bananen pannenkoekjes L: weer vegan bananen pannenkoekjeswilde de oudste graag T: aardbeitjes A: macaroni bij mijn schoonouders T: straks nog wat druifjes Verder veel thee en water gedronken.
Ontbijt met twee bolletjes hagelslag en koffie Tussendoor flesje water citroen en een suikerwafel Lunch stuk stokbrood brie en een kopje koffie Tussendoor druiven, een appel en een kiwi met wat water Diner left over chinees met een glas cola Vanavond geen idee. Vast of chippies of augurk met boterhamworst ofzo