Op punt huis te kopen, nieuwe buurvrouw nu al aan t zeuren

Discussion in 'De lounge' started by jomay, Aug 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Hoi, ben benieuwd in hoeverre jullie dit mee zouden nemen in je beslissing.
    Wij hebben een derde op komst, wonen veel te klein en ben al een tijdje op zoek naar een grotere woning, wat niet mee valt in amsterdam. Na een paar keer achter het net gevist te hebben nu een bod gedaan op een leuke ruime woning en we zijn het geworden. Fijn en ook best spannend nog allemaal of het ook gaat lukken qua financiering ed. Het is redelijk vlak bij onze oude buurt, ken de buurt iets minder goed, vind het wel jammer uit onze leuke buurt met leuke buren weg te gaan.
    Morgen gaan we het voorlopig koopcontract tekenen. Nu was mijn man daar gisteren (ik was er niet bij) voor de bouwkundige keuring, en vertelde dat de buurvrouw naar buiten kwam en meteen begon te roepen dat we wel de begroeiing aan haar kant weg moeten halen en over de boom die vruchten in haar tuin laat vallen. Zonder ook maar even hallo te zeggen, zich voor te stellen of iets dergelijks... mijn man zag dat het allemaal keurig op de erfgrens zat en zei dat ook , ook zei hij dat we het nog niet eens gekocht hadden, en ze dat eerst maar eens af moest wachten, maar daar luisterde ze niet echt naar, bleef maar doorzeuren over begroeiing ed. Ik kan haar niet zo goed beoordelen want ik was er dus niet bij, volgens mij man zei ze het niet perse heel onvriendelijk maar wel nogal dwingend en sociaal niet zo handig.
    Ik vind sowieso mensen die om elke scheet gaan lopen zeiken bloedirritant, maar ik vraag me ook af waar ik aan begin met buren die meteen bij het eerste contact met potentiele kopers al zo beginnen, vind echt dat je dan niet helemaal spoort. Bij de bezichtiging was open huis, stond er ook al een man, ik denk haar man, nogal achterdochtig te kijken naar al die mensen, viel me toen ook al op.
    Mijn man is gelukkig vrij assertief en zakelijk, zegt je moet je bij dat soort mensen gewoon aan de regels houden en verder je grens aan geven. Ik ben daar wat minder goed in. Ben bang dat ik spijt krijg van de koop, als het straks van die mensen zijn die overal ruzie over zoeken. Maar ja dat weet je ook niet v tevoren.
    Nu zou de makelaar gaan navragen of er problemen zijn met de buren en erfgrens dingen enzo, maar of je dan een eerlijk antwoord krijgt..
    Ook willen we missch morgenochtend nog even bij de buren aanbellen onder het mom van even de buurt leren kennen maar ik heb daar eigenlijk nu al geen zin in...
    Maar morgen moeten we dus tekenen.... merk dat ik een beetje ben gaan twijfelen. Zwanger zijn helpt ook niet echt, zie alles sneller als een bedreiging van mijn 'nest'....

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik zou niet gaan twijfelen omdat er een buurvrouw komt vragen of jullie de begroeiing willen weghalen.
    Misschien heeft ze een verleden met de nu nog eigenaren van de woning en is er gezeur geweest om de begroeiing en pakte ze het nu niet handig aan.
    Persoonlijk zou ik bij de directe buren (dus ook hun) aanbellen om jezelf voor te stellen en de buren te leren kennen.

missgwen, Chocolat and Pepijnn like this.
  3. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    Dat is vervelend maar denk dat haar reactie vooral komt uit het slechte contact met de verkopers. Dat kan bij jullie heel anders zijn!

Van een vriend gehoord dat toen zij het huis kwamen bezichtigen, hun 'nieuwe buurman' hun fietskettingsloten met betonschaar oid had doorgeknipt omdat ze hun fietsen voor de bezichtiging even hadden vastgezet aan 'zijn lantaarnpaal' (voor zijn raam). Tja, dan twijfel je ook wel :eek: maar tot nu toe nooit last gehad van die buurman :)

cowgirl80 and Bailey07 like this.
  4. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Begrijpelijk dat je er nu een minder goed gevoel over hebt. Als ik jou was zou ik vanavond (dan zijn de meeste mensen thuis ivm werk) al bij de buren gaan aanbellen. Begin dan bij de andere buren en eindig bij de bomenbuurvrouw, want ik vrees dat je daar nog wel even zoet mee bent. Ik heb geen idee, maar ik kan mij zo voorstellen dat de makelaar niet eerlijk en open is over de buren, deze wil natuurlijk graag het huis verkopen.
    Succes!
    En mochten de buren inderdaad verschrikkelijk zijn, dan zou ik persoonlijk liever verder zoeken naar een ander huis.

5. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Weet niet waar het in Amsterdam is (appartement/eensgezinswoning?). Mijn ervaring is dat je hier altijd wel ergens een rare buur hebt, Haha. Meeste heb je helemaal geen last van gelukkig.

Waarschijnlijk zal het wel loslopen. Zou me zeker even over tegenzin heenzetten (die ik wel snap) en even kennismaken vanavond. Dan zie je het zelf ook even. Je kunt altijd aantal dagen na voorlopig koopcontract er nog onderuit ook zonder reden.

6. jomay

jomay Bekend lid

Sep 5, 2012
    579
    316
    63
    Female
    Tja... buren leren kennen zou ik normaliter na de koop doen, maar misschien nu verstandig eerder... vanavond langs zou inderdaad beter zijn maar heb geen oppas. En maandag was zij er ook overdag dus werkt missch niet.
    Misschien was het contact met de huidige bewoners inderdaad niet goed maar dan vraag ik me af of dat niet aan deze buren lag aangezien ze zich bij het eerste de beste contact met mensen die ze niet kennen en nog niks gekocht hebben niet eens voorstellen maar meteen eisen gaan stellen (was niet zomaar even netjes vragen maar vertellen wat we moesten doen). En wij hebben straks 3 kinderen dus dan is er altijd wel wat te vinden om over te zeuren door buren denk ik zo. Gelukkig zijn de huizen niet zo gehorig.
    Dat van die fietsen is ook erg zeg... wat een achterlijke mensen heb je toch... ik ben helemaal niet zo, ben altijd van het overleg en de harmonie en aardig gevonden willen worden (ook niet altijd goed) dus kan me hier echt niks bij voorstellen dat je je zo opstelt.
    Maar goed om me nou daardoor een huis door de neus te laten boren gaat misschien ook wat ver... maar merk dat ik me er blijkbaar nu al druk over maak.

7. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

Jan 30, 2013
    2,026
    66
    48
    Female
    Sprookjesbos
    Ik kan mij goed voorstellen dat je je al zorgen maakt, want dit is niet echt een "warm welkom"
    Normaal zou ik ook niet van te voren al langsgaan voor kennismaking, maar in dit geval vanwege haar "kennismaking" zou ik misschien toch even een 2e poging doen, om te zien of ze altijd zo vriendelijk is

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Sommige mensen zijn gewoon niet sociaal handig. Ik denk dat de buurvrouw last had van haar vorige buren en daarom zo reageert. Handig? Nee helemaal niet, maar ik zou niet mij laten afschrikken hierdoor.

9. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,688
    2,387
    113
    Female
    Broek
    Wij hebben nu een "gekke" buurvrouw behalve dat ze af en toe ontploft over camera's die haar volgen en onze containerscanner die door haar muur heen kijkt hebt je er verder eigenlijk geen last van. Ik het begin trok ik het me aan em vond ik het vervelend. Nu heb ik het los gelaten omdat ze toch niet voor rede vatbaar is en ik er dus ook geen moeite meer voor doe.

Ik heb er nog nooit een minuut minder fijn om gewoond :) dus ik zou je door een chagerijnige buurvrouw niet laten tegenhouden.

10. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik zou me er ook niet door laten tegenhouden.
    Zo'n buurvrouw moet je meteen laten merken waar je grenzen zijn en je vooral niet teveel aantrekken van evt gezeur. Je hoeft geen vrienden te worden met de buren, je woont er alleen maar naast.

11. Manque

Manque Niet meer actief

Zo'n buurvrouw zou mij er persoonlijk wel van weerhouden het huis te kopen. Ik ben erg gevoelig voor gezeur van buren en zou me bij ieder geluidje bezwaard voelen en constant bekeken. Maar zo te lezen is jouw man een stuk duidelijker hierin. Als hij duidelijk jullie grenzen kan aangeven, dan kan dat een hoop gelazer voorkomen. En aangezien het Amsterdam is, heb ik het idee dat je niet superveel keus hebt op de woningmarkt en is het wel wat waard dat je een huis hebt gevonden dat je mooi en fijn vindt.

Je man ziet er geen onoverkomelijk probleem in, toch? Misschien dan maar op zijn oordeel vertrouwen :) En... proberen hun harten te winnen met de kennismaking (met een gebakje?)

12. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Een van jullie vanavond even bij de andere buren navragen of er problemen zijn met de bomenburen.

Normaal gesproken zal ik zeggen, joh als er nw buren komen willen andere graag de overlast v bomen ed opgelost zien, zien ze graag hun probleem opgelost.

Maar goed, we zijn de vorige keer gevlucht voor de overlast vd buren. Dus daarin ben ik een stuk voorzichtiger geworden

13. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Oei! Wij hebben zo'n buurvrouw, vanaf dag 1 zeikt ze overal over. Ik liet haar maar praten en wij gingen gewoon ons eigen gang, maar ze had echt overal last van. Laatst hadden wij eens last van haar, maar dat kon ze natuurlijk niet hebben. Het gevolg kan je in een topic van mij lezen.

Mijn advies: hou het contact zo kort en zakelijk mogelijk en geef absoluut niet toe aan iets wat je niet wil of iets wat niet hoeft. Persoonlijk zou ik haar niet thuis uitnodigen, je geeft haar dan juist meer ruimte om te zeuren, ik zou afstand houden.

Chocolat and Bailey07 like this.
  14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou vanavond even langs gaan en aangeven dat je het huis hebt gekocht eng raag kennis wil maken. Zou hierbij ook direct aangeven dat je de eerste kennismaking niet als plezierig hebt ervaren en vragen wat het probleem precies is rondom de beplanting enzo. Mocht je na dit gesprek nog steeds een vervelend gevoel hebben zou ik niet tekenen en van de koop af zien. Maar mocht het een goed gesprek zijn en buurvrouw gewoon wat verkeerd hebben gereageerd de eerste keer gewoon tekenen. Niks vervelender dan een vervelende buurvrouw waarbij je continue op je tenen moet lopen.

missgwen, fanona, Chocolat and 3 others like this.
  15. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Mee eens!

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als er problemen met ze zijn moet de makelaar dit melden.

Mij zou het niet tegenhouden, dat zien we tzt wel.

17. Eke84

Eke84 Actief lid

Apr 17, 2015
    255
    25
    28
    Hier hadden wij de omgekeerde situatie naar ons toe.
    Wij hebben ons huis nu 4 jaar geleden gekocht van een koppel dat blijkbaar met iedereen in het straatje overhoop ligt. We wonen in een kleine doodlopende straat en iedereen kent iedereen. Maar de vorige eigenaars hadden dus echt ruzie gezocht met iedereen. Zo erg zelfs dat er sommigen al geopperd hadden om te verhuizen.

Ze waren dus blij dat die mensen weg gingen maar ook wat argwanend naar ons toe. Gelukkig zijn we nu bijna vier jaar verder en hebben we een hele goede band met iedereen en zelfs jaarlijks een straat-bbq.

Ik zou dus echt niet afgaan op die eerste indruk want er kan inderdaad veel aan vooraf gegaan zijn met de huidige eigenaars waardoor die vrouw nu zo handelt. En als het huis jullie echt aanstaat, zou ik er zeker voor gaan!

18. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

Apr 26, 2017
    112
    15
    18
    Female
    Ik zou dus in eerste instantie hier geen aandacht aan besteden. Eerst zelf maar lekker settelen en dan zijn de klachten van de buurvrouw wel eens aan de beurt. Als je er nu al op ingaat vrees ik dat ze straks voor elk wissewasje aan de deur staat. Helemaal als het qua erfgrens e.d. allemaal in orde is. En natuurlijk is het wel zo aardig en fatsoenlijk de overhangende begroeiing bij haar weg te snoeien, maar dat komt wel, als jullie er aan toe zijn.
    Het staat er misschien wel een beetje hard, en dit is absoluut niet naar jullie toe gericht, maar dit soort dingen kan ik niet zo goed tegen. ;)

19. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Hoe oud zijn die mensen? Ik zou een mooi betaalbaar huis niet zomaar opgeven. Maar snap wel dat je geen zin hebt in gezeur, voor je het weet staan ze aan je deur te klagen omdat je kindjes buiten spelen en "lawaai" maken.

Misschien toch even langs het huis en je voorstellen, je hebt in principe niks te maken met je buren maar zo kun je toch een inschatting maken.

20. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Even off-topic... ik zie nu echt zo'n Amerikaans straatbeeld voor me uit films haha. Met zo'n doodlopende straat en huizen die aan het eind in een halve cirkel staan met kids die op straat spelen enzo :roflmao:

Share This Page