Afval en sport topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 4 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Misschien leuk om elkaar te motiveren hier? Ik weet dat een paar jaar geleden ook zo'n topic was maar nu al een tijd niet meer.
    Ik heb een stepper gekocht die ik ga gebruiken icm thuis benen en billen trainen. Ik wil wat afvallen en vooral ook verstevigen. Heb resistance banden dus ik hoop wat resultaat te kunnen behalen. Jaren terug 25 kilo afgevallen maar ze zitten er helaas weer aan na 5 jaar en een zwangerschap verder. Ik weet alleen van mijzelf dat ik kan doorslaan en dat is toen ook gebeurd waardoor ik last kreeg van galstenen. Ik wil dat voorkomen en niet te ver doorslaan.
     
  2. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ik ben 10 kilo afgevallen en zou er graag nog minimaal 6, liefst 10 afwillen.

    Doe sinds een aantal jaar zittend werk en mede daardoor flink aangekomen.
    Sport onregelmatig op het moment ivm drukte op mijn werk, maar vanaf volgende week word het rustiger.
    Ook probeer ik op mijn voeding te letten.
     
    Niveah vindt dit leuk.
  3. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hoi! Ik kom er graag bij. :)
    Ik ben 24 jaar, mama van 3 kindjes waarvan de jongste nu bijna 10 weken is. Door de zwangerschappen heen helaas 35 kg zwaarder dan 5 jaar geleden, dus ik zou graag sowieso 25 kilo willen afvallen om weer enigszins op een gezond gewicht te zitten voor mijn lengte. Dat gaat een lange weg worden, maar niet onmogelijk denk ik. Ik wil graag beginnen met gezonder eten en wekelijks op maandag wegen. Als ik straks na mijn verlof alles op de rit heb met mijn eigen opleiding, kindjes naar de opvang brengen en de oudste naar school tijdtechnisch, wil ik graag weer iets aan sport gaan doen. Voor nu blijft het eerst lekker veel wandelen met D. :)
     
    Niveah vindt dit leuk.
  4. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ooh leuk om mee te lezen! Ben sinds een paar maanden zzp’er ( personal trainer ) en geef les in crossfight ( crossfit met kickboksen ). En als alles goed is begin ik volgende maand mijn eigen PT bedrijf in een grote sportschool.

    Maar goed. Ik sport dus veel, van alles wat. Krachttraining voornamelijk, maar dus ook crossfight, spinning, zaktraining.
    Ik ben een jaar of 5 ( denk ik haha ) ongeveer 30 kg afgevallen en dat is er nog af. Mag allemaal wel wat strakker, maar ik weet niet of ik ooit tevreden kan zijn. Ik heb 2 kinderen en dat is helaas wel wat te zien aan mijn buik.
     
    Manana, Niveah en Zulema vinden dit leuk.
  5. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Leuk dames dat jullie mee doen! Meelezen mag altijd. Vind avond eten best lastig om gezond, gevarieerd en toch beetje lekker te koken. Ook voor de Kids vooral..
     
  6. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Gaaf joh! Volgens mij schreef jij toen ook mee idd met dat topic toendertijd...
     
    Aszz vindt dit leuk.
  7. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    #7 Leni88, 4 sep 2019
    Laatst bewerkt: 4 sep 2019
    Op de site van w w kun je gratis recepten zoeken. Er staan best leuke dingen voor het avondeten tussen ;)
     
    Niveah vindt dit leuk.
  8. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Wat ik erg moeilijk vind is de zoete trek weerstaan, vooral in de avond!
     
  9. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Leuk topic! Ik ben na 3 zwangerschappen in 3 jaar een stuk flinker. Ben inmiddels 10 kilo kwijt vanaf mei. Nog 1,5 kilo en ik zit op mijn eerste streefgewicht. 3 oktober ga ik een weekje op vakantie en daarna wil ik nog 5 kilo kwijt. Dan stabiliseren en voornamelijk strakker worden. Ik kickboks 2 tot 4 keer in de week, afhankelijk van mijn man zijn rooster. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te lopen waar ik normaal met de auto zou gaan. Verder doe ik aan intermittent fasting, ik eet tussen 12 en 20 en dan eet ik dus ook gewoon "normale" maaltijden. Voor mij werkt dit heel goed, vind het ook niet lastig om vol te houden.
     
  10. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Als ik in de avond trek heb ga ik mijn tanden poetsen, daarna smaakt niks meer :cool:
     
    NiVa0230, Biebsje, Leni88 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Ik schrijf ook graag mee!
    Ben 33 en mama van een dochter van 3.
    Zou graag wat willen afvallen (6 kilo) en wat strakker willen worden.
    Doe nu 3x per week een uur pilates en probeer te wandelen. Hardlopen ook geprobeerd, maar dat ging echt niet.

    Tijdje via myfitnesspal calorieën bijgehouden en weet nu ongeveer wel hoeveel calorieën overal inzitten. Probeer zo rond de 1200 calorieën op een dag te blijven.
     
  12. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Leuk topic, ik kan nu even niet meeschrijven omdat ik door lichamelijke klachten even verhinderd ben van het sporten. Ben nu alleen nog thuis aan het squatten, planken, en dat soort oefeningen aan het doen. Tot een week of 7 geleden was ik minimaal 2x per week 2 uur per dag bezig met een personal trainer. Uur kickboxen, zak en pads trainen en een uur kracht trainen. In januari begonnen met 2x per week een uur en dit in een paar maanden dus flink uitgebreid. Ik ben een type dat ook doorslaat als ik begin ik heb me daarom voorgenomen als ik hersteld ben en weer start max 3x per week 2 uur met de trainer ga trainen en evt. thuis dan nog wat kleine trainingen doe. Ik doe het overigens niet om af te vallen maar voor mijn figuur. Strakke billen, gespierde buik en gevormde benen en armen.
    edit. ondanks dat ik niet wil afvallen pas ik mijn voeding als ik sport wel heel erg aan. Op 1 of andere manier vind ik het dan zonde om onnodig suiker binnen te krijgen.
     
    Niveah vindt dit leuk.
  13. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ja ik wil ook aan de bak! Het is me 2x gelukt om goed af te vallen (15 & 12 kg), maar door zwangerschap en moeilijke periodes (nu bijv. een burn-out) stop ik weer met sporten en eet ik het er weer aan, zo stom! Het sporten gaat nu al een tijdje heel lekker, het zit bij mij echt in m'n eetpatroon. Niet eens vreselijk ongezond oid, maar wel te veel calorieën om af te vallen. Ik hou van gezond eten en weet allemaal hoe het moet, maar waarom het niet blijvend lukt is iets waar ik nog niet achter ben.
     
  14. woez

    woez Fanatiek lid

    19 sep 2009
    1.114
    202
    63
    Ik ben in aug 2018 begonnen met afvallen op eigen krachten en ben toen 10kg kwijt geraakt. Sinds januari 2019 volg ik een speciaal programma bij de sportschool en ben nu vanaf januari 17kg afgevallen dus de teller staat op totaal 27kg.
     
  15. Joyciejj

    Joyciejj Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    1.429
    210
    63
    Ik doe mee! 4 jaar geleden startte ik nu met weight watchers en na een kleine 1,5 jaar was ik 38 kilo afgevallen.. nu 2,5 jaar later zijn er 6 bijgekomen:oops: daar zit ik trouwens alweer dik 1 jaar mee eigenlijk..

    Nu is het tijd om die 6 er weer af te knallen, want ik voel me toch een stuk beter zonder die 6 kilo:D maar vooral om ervoor te zorgen dat het er niet meer worden.
    Ben aan het denken om weer met ww te beginnen, maar dat heb ik vorig jaar ook geprobeerd maar op de een of andere manier lukte het toen niet, ik denk mede door dat nieuwe flex:confused:

    Sporten vind ik erg moeilijk de laatste tijd. Ik kan slecht de motivatie vinden, en ik vind er ook niks meer aan. Tijd om weer iets te vinden wat ik wel tof vind:thumup:
     
  16. Ingtwiede

    Ingtwiede Actief lid

    18 jul 2013
    299
    52
    28
    Ik doe ook mee!
    Vorige week begonnen met het letten op mijn voeding en heb een samen met een trainer een nieuw sportschema opgesteld waar ik gister voor volgens gesport heb.

    Het resultaat van 1 week op mijn voeding letten was -0,5 kilo op de weegschaal dus dat motiveert! In totaal wil ik minstens 10 kilo kwijt maar vooral buikomvang kwijtraken.
     
  17. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je tip betreft avond eten.
    Ik wil savonds ook altijd wat eten omdat ik nog trek heb. Ik eet om 5 uur met de kindjes avondeten en om 8 uur nog bakje halfvolle naturel Kwark met ontdooide Diepvries mango. Vind ik heerlijk en glas ongezoete groene thee
     
  18. Euphoria

    Euphoria Lid

    29 aug 2019
    34
    32
    18
    Vrouw
    Ik klets en lees ook graag mee.
    Na wat ingewikkelde jaren heb ik alles helemaal op orde in de bovenkamer en ben ik psychisch kerngezond maar nu lichamelijk nog...
    Gestart met een old school Sonja bakker boek (ben ik al eerder 12kg mee kwijtgeraakt).
    Dit keer moet er 15 af..
    Zaterdag start ik met een hardloop clinic waarbij er rustig wordt opgebouwd en echt de eerste maand op de techniek gelet wordt. Heb er zo zin in om de rollades weg te werken.
    Succes allemaal!!!
     
  19. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.357
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik doe ook mee, nadat ik in februari te horen kreeg dat ik diabetes type 2 heb is de knop om.

    Meteen gaan letten op de koolhydraten en sinds eind maart naar de sportschool, speciaal diabetesgroep, 10 min roeien, half uur e-gym (apparaten) en dan nog een half uur op de mat mat met een trainer 2x in de week, verder fiets ik elke dag (ook voor werk) en als ik in het weekend niet hoef te werken ga ik nog een keer naar sportschool en anders thuis oefeningen.

    Ik ben inmiddels 12 kg kwijt en het belangrijkste, mijn suiker is onder controle en mag ik u weer zonder medicatie proberen.

    Er moet nog zeker 8 kg. af
     
    DQueen vindt dit leuk.
  20. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wat goed zeg van je! Echt knap! En idd denk dat als je hoort dat je diabetes hebt dat dan echt de knop om gaat hé.
     

Deel Deze Pagina