Echt babyeczeem? Of toch iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door InesTaina, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    M'n manneke zit HELEMAAL onder de bultjes/blaasjes/korstjes op z'n hoofdje.. Heeeeel zijn hoofdje ook in z'n nek en oortjes..
    Is dit echt babyeczeem of moet ik het toch nog eens laten nakijken? De KA vrijdag wist het namelijk niet zo goed maar dacht aan babyeczeem.. Het wordt met de dag erger en erger.. Iemand dit ook gehad?

Hij zit aan de Nutrimigen & nutriton.. Vanwege reflux en verdenking KMA kan het misschien daar aan liggen?
    image.jpg

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ben je nu net gestart met Nutramigen? Hier verdween de eczeem toen ik op koemelkvrij dieet ging. Kwam hier dus echt door KMA.

3. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Nee zit nu 2,5 week op de nutrimigen

4. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    lijkt wel op eczeem ja, eczeem hoeft niet te verdwijnen door kma vrije voeding. Maar zo'n 5% van de eczeem bij kindjes wordt veroorzaakt door KMA. Hier een kindje met KMA (krijgt nutramigen AA) en toch blijft ze eczeem houden en erg ook. Ze krijgt nu sterkere hormoonzalf en haar huidje wordt weer beter nu.

5. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Hier had mijn zoontje precies dezelfde uitslag. Ik ben Revita crème gaan smeren en binnen 2 dagen was het helemaal weg! Super fijne crème, natuurlijk, dus geen hormoonrommel!

6. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Waar kun je die halen?

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.826
    2.681
    113
    Dit lijkt mij geen babyexzeem maar gewone babyacne, een reactie op jouw hormonen die langzaam uit zijn lijf verdwijnen. Bijna alle babies hebben dat rond de 4 a 5 weken, het gaat met een paar weken vanzelf weg. Mijn dochter had het precies zo, ook met kv.

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Dit had mijn zoontje ook, babyacne. Bij mijn zoontje hield het nog een aantal weken aan doordat ik borstvoeding gaf, kwam door mijn hormonen.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Volgens mij baby acne.
    Mijn jongste had het ook in extreme mate maar is zonder smeersels helemaal verdwenen.

10. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Rond een maand krijgen ze meestal pukkeltjes. Heeft te maken met de hormonen van mama. Maar dit is wel veel.

11. InesTaina

InesTaina Actief lid

21 jan 2013
    267
    0
    0
    Geldrop
    Heb toch maar ff de HA gebeld.. Kan morge terecht.. Even kijken wat die zegt en of er iets tegen te doen is

12. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Zolang je hormoonzalf goed gebruikt is het geen rommel, soms moet het nou eenmaal. Mijn dochter heeft veel en erge eczeem op haar lichaam en als ik het niet gebruik dan heeft ze zo'n last en dit kan haar ontwikkeling remmen dus het is geen rommel. De kinderarts en de eczeemverpleegkundige zeggen beide dat dit een verkeerd beeld is wat mensen hebben

Deel Deze Pagina