Wij hebben lamellen. Mooie met streepjes reliëf. Dicht is gegarandeerd dicht en als je ze open hebt kan je ten minste nog buiten kijken. Ik vind het niet fijn om tegen melkglas aan te kijken. Er blijft natuurlijk geen stof opliggen dus super makkelijk schoon te houden.
Wij hebben hier voor nu even witte plakfolie op twee grote ramen. Komt nog wel iets anders, maar we weten nog niet wat.
Jaloezieën voor vochtige ruimtes. Zijn van aluminium. De badkamer zit aan de zon kant dus toch altijd veel licht. In ons vorige huis hadden we melkglas en een rolgordijn, dat laatste ook weer speciaal voor vochtige ruimtes.
Wij hadden folie voor de ondeeste 50 cm (raam was 50x150cm. Destijds bij desbreffende winkel geen langere luxaflex kunnen vinden. Nu wel dus folie weg en complete luxaflex.
Hier een plissé. Voor alle ramen, dus ook de badkamer. Raam is in 2 delen, boven en onder een apart plissé, dus er kan er dan ook 1 open.
Zijn die er ook speciaal voor badkamers? Dat zou wel iets voor ons nieuwe huis zijn. Ik vind het wel mooi als de ramen aan de voorkant dezelfde raambekleding hebben, en bij de andere ramen wilde ik sowieso als plissés.
Bij melkglas ligt het er ook aan waar je verlichting zit, sta jij tussen raam en verlichting zal je wel wat schimmen zien, ik vind het niet nodig dat iemand mij mijn broek ziet ophijsen of dat ik 20 min op de pot heb gezeten. zelf zou ik ook voor shutters kiezen. heb zelf een smal hoog raam (helaas) en men ziet alleen mijn hoofd, ik heb er 2 planten voor gezet. Maar daar heb je niets aan.
Wij wilden ook overal hetzelfde inderdaad. Je kan binnen en buitenkant ook een andere kleur geven. Aan de buitenkant was wit bijv niet mooi, maar aan de binnenkant wel. Dus buiten is het antraciet, En de binnenkant is wit. Zo per kamer bekeken. Buiten overal antraciet. En binnen gekeken naar de kleuren van de kamer. ( of wit of antraciet ) Ze kunnen gewoon in de badkamer hangen, gebeurd niks mee. Makkelijk eraf te halen dmv een magneetrand, als je ramen moet zemen.
Haha, mijn man laat de hond altijd ‘s avonds uit en komt ook nog wel eens met gekke verhalen thuis. Luxaflex de verkeerde kant op dichtgedraaid, van die rolgordijnen waar je alles door ziet als het licht brandt enz.
In ons oude huis hadden we ‘figuurglas’ (nooit geweten dat het zo heet totdat ik net ging kijken op google). Zodanig dat je niets kon zien. Alle huizen in de straat hadden het (huurwoningen) dus genoeg kunnen testen bij andere huizen haha. Nu hebben we (helaas) geen badkamerraam. Vroeger bij mijn ouders in de buurt als ik ‘s avonds de hond ging uitlaten kwam ik altijd langs een huis waar ze altijd als ik er liep aan het douchen waren. En dat zonder iets voor de ramen... vul maar in...
Wij hebben pvc jaloezieen, lijkt hout, maar kan tegen vocht. https://www.veneta.com/houten-jaloezieen/
Wij hebben ook plakfolie voor het raam. Geen inkijk vanuit de straat en nog een grote boom pal ervoor, dus geen schimmenspel hier. Ps. foto laat zich niet draaien :-/
Hier eigenlijk hetzelfde. We hadden ook schutters, maar wij hebben aan de hele voorkant nieuwe kozijnen laten plaatsen en in het badkamer melkglas. (Iets anders trouwens 2 lagen glas met een laag ertussen) geen inkijk, geen schimmenspel, wel licht.