Instelling Engie. Alleen verwarming uit met app?

Discussie in 'De lounge' gestart door samarinde01, 26 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik bedoel: kun je ook alleen instellen dat de verwarming in de avond om 22:30 uit gaat? Zonder dat je moet instellen dat ie ‘s ochtends aan gaat?

We laten soms in de ochtend de verwarming uit, als we maar kort in huis zijn. Het is dan zonde dat ie aan zou slaan. Maar het zou handig zijn dat ie in de avond wel vanzelf uitgaat.

Mijn man komt er niet uit en wordt boos op mij omdat ik zeg dat ik me niet kan voorstellen dat je dat zo niet kan instellen. :confused: Ik bedoel, zo’n hypermodern systeem dat je vanaf de andere kant van de wereld nog kan bedienen..? Benieuwd of jullie een idee hebben.

2. CroqueMadame

CroqueMadame Fanatiek lid

7 sep 2022
    1.231
    1.754
    113
    Wij hebben geen Engie maar een Honeywell en daar kan het inderdaad niet. Maar is gewoon een simpel trucje voor.

Onze minimum temperatuur is 15 graden. En ik wil dat hij daarom 21:30 naar toe gaat (“uit” dus). De cyclus die ik heb ingesteld is 21:30 tot 21:20 15 graden en 21:20-21:30 16 graden. Als ik overdag de kachel echt aan wil dan stel ik de temperatuur gewoon in met wat ik wil en dan geeft hij aan vasthouden tot 21:20 en bevestig ik dat. Of ik pas dat vasthouden tot handmatig aan. Dan zet ik hem bv naar 18,5 graden en op vasthouden tot 9:00 u omdat ik weet dat iedereen daarna naar school en werk is en dan springt hij om 9:00 terug naar het schema en dus naar 15 graden. Feitelijk komt de kachel daarmee als ik niets doe op een dag niet hoger dan 15 graden en slechts 10 min (tussen 21:10-21:30) niet hoger dan 16 graden. Als ik wel wat doe dan springt hij om 21:30 vanzelf terug naar 15.

Hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel :o: . Tijden en temperatuur kunnen natuurlijk anders zijn dan in mijn voorbeeld.

Deel Deze Pagina