Weet iemand dit? hoog prolactine..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamavanmimi, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    We zijn hier heel blij eindelijk zwanger te zijn na een lange weg, maar toch heb ik even een vraagje. Ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft want van internet wordt je ook niet altijd heel vrolijk....

Toen we voor het eerst bij de gyn kwamen werd duidelijk dat ik niet zomaar zwanger zou raken ivm een hoog prolactine-gehalte. Maar bij een ei-meting (ben even het woord kwijt) werd duidelijk dat ik die maand misschien geluk zou hebben en een goede eisprong zou hebben. En inderdaad, ik had geluk! Ik ben zwanger geworden die maand, maar nu het volgende.... Ik had eigenlijk een mri moeten krijgen omdat er gedacht wordt aan een tumor bij mijn hypofyse die voor het te hoge prolactine zorgt. ivm zwanger zijn mag de mri niet meer, maar omdat het blijkbaar niet vaak voorkomt dat je met een te hoge prolactine zelf zwanger wordt (zonder hiervoor eerst medicatie te slikken) weten ze eigenlijk niet goed wat het allemaal betekend. Er wordt zelfs gezegd dat ik eventueel doorgestuurd kan worden naar het UMC als ze er niet meer uitkomen..... Op internet lees je veel over verhoogd kansen op miskraam en gisteren op controle was het eerste wat ze me vroeg of ik geen bloedverlies had. Nee dus. Maar toch eenmaal buiten had ik ook meer moeten vragen, maar ik was weer eens te blij met de echo en het hartje dat ik een beetje flabbergasted was:). Over 2 weken weer controle dus dan kan ik weer mijn vragen kwijt. gelukkig, maar ik was wel benieuwd of hier iemand is die hier misschien meer over weet, of het zelf meegemaakt heeft? ik lees over de verhoogde kans op miskramen en ben dan heel blij dat daar geen aanwijzingen voor zijn, maar dat is dus eigenlijk alle info die ik kan vinden....
    Iemand die me misschien meer kan vertellen??
    Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat het wel duidelijk is....

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik kon tussen mijn derde en vierde hierdoor niet zwanger raken, ik had een persisterend follikel omdat mijn prolactinegehalte nog heel hoog was maar ik gaf dan ook borstvoeding, dus niet zo raar.
    Ik ben toen gestopt met bv, vrij snel zwanger maar eindigde in een mk (eisprong duurde ook 1,5wk) daarna na 2mnd weer zwanger maar weer mk. En pas toen ik helemaal geen melk meer uit mn borsten kon halen was ik blijvend zwanger en had ik een normale eisprong.

Hoe het met je hypofyse zit dan weet ik niet...

Deel Deze Pagina