Alle echo's ( alleen daarmee al een heel boek gevuld) navelklem met stompje. Polsbandje van het zh. De sonde die in haar neusje zat. 1e kleertjes die ze aan mocht. (maatje 44 met mouwtjes en pijpjes ver omgekruld) kaartje van het zh met daarop naam, gewicht,lengte etc. partus verslag kraamdossier van het zh. Heb het navelklemmetje, polsbandje, sonde, kleertjes en het kaartje van het zh in een grote wissellijst op de overloop hangen.
- Navelklemmetje - Eerste flesje - Eerste speentje - Felicitatie kaarten - Eerste kleertjes en mutsje - Voetafdruk in klei - bevallingsverslag - Map van de kraamverzorgster - Zwangerschapsdagboek - Een heleboel foto's net na de zwangerschap
O zo veel bewaard! ben een sentimentele muts... - Spuitschema en agendaplanning van de ICSI behandeling - Echo's - Mutsje mét beetje bloed - 1e rompertje maar 44 (was véél te groot) - Polsbandjes van het ziekenhuis - Naamkaartje/chart van het ziekenhuis - Alle geboortekaarten - kraamverslagboek - Ziekenhuisverslag - Foto's natuurlijk m.n. van baby met sonde Er zal vast meer zijn, maar dat weet ik zo 123 niet
van zowel kian als loys het volgende bewaard. - alle echo's - felicitatie kaartjes na de geboortje - ziekenhuis mutsje met een beetje bloed - eerste kleertjes - eerste speentje - kraamboek - bevallings papieren van het ziekenhuis - kaartje uit het wiegje van het ziekenhuis. - alle foto's natuurlijk - en van beide de eerste zwangerschaps test.
- eerste kleertje - eerste flesje (een ziekenhuis flesje) - eerste mutsje - eerste jurkje - kaartje uit wiegje van ziekenhuis - echo''s - zwangerschapstest - felicitatiekaartjes - polsbandje - navelklemmetje
*alle echo's *zwangerschapstesten * kaartjes * eerste pakje * enkelbandje uit het ziekenhuis *kaartje uit het wiegje van het ziekenhuis *eerste speentje * eerste flesje * hielprik * navelstreng
Voor mij is het alweer 3 jaar en 10 maanden geleden maar dit is wat ik bewaard heb. navelklemmetje en stompje bevallingsshirt Felicitaties kaarten Map van de kraamverzorgster kleertjes boekje van de vk zwangerschapsdagboek 'k geloof ook het hielprikding en nog wat dingetjes.. In ieder geval speciale herinneringen!ღ
* snoertjes van de hartbewaking (sonde is helaas weg gegooid) * eerste kleertjes die hij aan kreeg * knuffetje wat in zijn wiegje lag * eerste speentje * medisch dossier * navelklemmetje * kaartje wat aan de couveuse hing * bevallingsshirt is gewoon uitgewassen. was een zw shirt * alle gekregen kaartjes * voedingsschema's van de KA * echo's, zwtest, test van MvM Alles word bewaard in een mooie doos die op zijn kamer staat. Helaas is het mutsje door het personeel van de KA weg gehaald uit de couveuse voordat ik het kon meenemen.
Vind je nu echt niet jammer dat je niet wat meer hebt bewaard al was het alleen maar voor je kindje later om te laten zien.. het voelt zo afstandelijk als je zo erover praat, zeg niet dat dat zo is maar zo komt het over, zo van "lekker belangrijk"
dat mutsje had de zuster in ziekenhuis in een boterhamzakje in mijn tas gedaan en toen kwam ik thuis en ruimde mijn tas uit gatverdamme zeg ik tegfen mijn vent ik heb iemand anders zijn mutsje meegenomen gooi weg yekkk totdat ik later een foto zag dat ze in de couveuse lag met een wit mutsje op
het witte mutsje door de keizersnee is dit echt allemaal langs mij heen gegaan en ik had een pakje mee met mutsje en bloemen dus dacht echt iemand anders zijn muts te hebben
@isademi ik geloof dat je dat soort dingen moet bewaren voor jezelf, maar niet voor je kind hoor. Toen we gingen trouwen kreeg mijn man van zijn ouders dozen vol met kindertekeningen, knutselwerkjes, babykleertjes en andere oude spullen van hem mee... tja wat moeten wij ermee? Volgens mij bewaar je die als ouder toch voor jezelf omdat je zo trots bent op je kind? Maar ik had het me gewoon echt niet gerealiseerd dat je zoveel voorwerpen kon bewaren uit de kraamtijd. Ik heb alleen gedacht aan een dagboek en foto's en over al die andere dingen heb ik nooit nagedacht. Het navelstompje bewaren klonk voor mij hetzelfde als de eerste poepluier bewaren.. of zn eerste afgeknipte nageltjes.. ik wist echt niet dat het redelijk normaal was om te bewaren! Maar ik moet zeggen dat ik vandaag ineens in een heel sentimentele bui ben, omdat we de wieg hebben weggedaan en het ledikantje vandaag hebben neergezet. Nu besef ik me ineens hoe hard mijn kleintje groot wordt. Wie weet dat ik over een paar maanden nog spijt krijg van het navelstompje
Ja wie weet, ik heb een mooie doosje gemaakt, ik vond het erg leuk toen ik zwanger was om alles van mezelf te zien en te lezen (dagboeken, CB groeiboekjes ed. ) je doet het een deel voor jezelf maar ook omdat ik het zelf heel leuk vond om te zien e.d.
ik heb een koffertje met; zwangerschapstest, navelklem, eerste flesje, eerste hemdje, eerste speen zelfs een kerst sokkje met baby's 1st christmas erop. Vind het super om te bewaren en te koesteren Ook mijn moeder heeft dit soort dingen bewaard en zou het echt niet anders willen, dan maar een sentimentele muts
- Alle kaarten die we hebben gekregen - Het kraamdossier - Mijn polsbandje en baby's enkelbandje - kaartje met gegevens wat in haar wiegje zat - 1e mutsje, wel gewassen maar nog wel wat vlekjes - 1e pakje - 1e speentje - 1e kerstmutsje - 1e jurkje gehad van mijn moeder En nog meer haha...ik heb een hele doos die ik voor haar bijhoudt en wil geven als ze groter is, ook met foto's van echo's, buik, geboorte, en lengte- gewichtinfo etc. etc. geboortekaartje, personeelsblad van mijn werk met haar foto en geboorteaankondiging, nieuwsbrief van de kerk etc. O ja en een zwangersdagboek en ale zwangerschapstesten zitten er ook in. En 2 geboorteboekjes met gegevens en foto's die ik bijhoud. Hier ook sentimenteel dus.....
De prikker van de hierprik heb ik eerst wel bewaard maar er niks mee gedaan en toen toch maar weg gegooid. het tshirt wat ik aanhad heb ik nog, bij de tweede had ik helemaal gee kleren aan, was zo uit de douche ekomen en geen tijd meer gehad om iets aan te doen. Verder heb ik eigenlijk alles bewaard behalve de placenta, die heb ik niet eens gezien.
Wat een verzamelvolk hier! Ik euhm heb niets anders bewust bewaard als dat ik in de kraamweek een plukje pikzwart haar heb afgeknipt, die heb ik in een hangertje in het fotoboek naast de foto waarop ze staat voordat ik het afknip. Ik zou het navelstompje wel ergens hebben en het polsbandje van het ziekenhuis ook. Verder niets bewaard. Ik hecht ook geen waarde aan spullen, niets emotioneels ofzo. De herinneringen zijn in mijn hart. Wel maak ik graag een scrapboekpagina om te delen wat ik nu voel en wat ik me herinner zodat het vast ligt mocht ik er niet meer zijn vroeg of laat om het te vertellen. Maar eerste mutsje: was een ziekenhuismutsje, had niet het idee dat het de bedoeling was dat ik het zou meenemen, eerste kleertjes waren sowieso ziekenhuiskleertjes en geen idee wat het eerste pakje was dat ik haar aantrok Kleding waar ik in ben bevallen? Heb ik geloof ik ook niet meer, mis ik ook niet dat soort dingen. Heb ook geen foto's van de bevalling, gewoon geen behoefte aan. Voor mezelf niet en om te delen ook niet. Wil de foto's van mijn moeder die van mij bevalt ook niet zien. Placenta: had ik ook geen interesse in, ik vind het allemaal zo zweverig "terug geven aan de natuur" nuja ik zie dat niet zo. Nuchter ofzo Navelstreng hebben we ook geen van beiden doorgeknipt al dat leukmakerij dat hoeft van mij niet. En zonder al die fratsen ben ik stikgelukkig met mijn kind, trots en dolblij, gezegend tot en met, daar veranderd niets aan. Wat iemand al opmerkte: je moet het voor jezelf doen. Dat vind ik ook wel. Ik kreeg ook van huis uit 3 dozen mee met zooi. Rommel vind ik dat gewoon hoor, wat moet ik ermee. Ik heb dus geen verzameldrift en heb geen spullen nodig om me iets te herinneren of te herleven. Ik vind dat niet gevoelloos, je hebt er behoefte aan of niet. Ik probeer het te doseren tot een of meerdere albums en dat is het.