Kranten. En de bierglazen verzameling van m'n man. Oh ja, en de poffertjespan, die past niet meer in de kastjes.
Wij hebben een U-vormige keuken die begint en eindigt met een halfhoog kastje, zodat de oven op ooghoogte zit (aan de ene kant)en de koelkast ook wat hoger zit (aan de andere kant. Het zijn dus wel diepe kastjes en er is een groot oppervlak om iets op te zetten. Op het ene kastje staan glazen snoeppotten en een fruitschaal en op het andere kastje staan voorraadpotten (van die cremekleurige country kitchen dingen), en een set waterkaraffen in verschillende maten. deze:
Op kastjes bij het raam heb ik een hele tijd terug 4 lijstjes neergezet met kaartjes van Ratatouille erin. Die Disney film. Bij de DVD toendertijd zaten hele leuke kaartjes bij. Lekker ouderwets, btje Art Nouveau stijl, frans en die kok rat erop. Rattatouille is "onze" film zeg maar, dus die staan er. Voor de rest niks, want de andere kastjes worden gauw vet er bovenop vanwege koken. Dus daar liggen grijze huisvuilzakken op, zodat ik niet om de zoveel tijd weer moet schrobben. Zo haal je de zakken eraf en gooi je ze weg. Nieuwe erop en klaar.
Wij hebben een hoog plafond (3.70m) en hebben dus ook van alles op de kastjes staan. Vanuit het woongedeelte (split level) kijken we daar deels op namelijk. Wij hebben er plantjes op staan, een klein hobbelpaard, zo'n soort groot hard kokosblad (ruim 1,5 m lang en iets voorbij het midden 40cm hoog) met daarop foambloemen verwerkt. Erg leuk al zeg ik het zelf.
Ik denk hier ook wel, geen idee, want ik kan er niet opkijken haha. Mijn kastjes zitten zo'n 5 cm van het plafond af
Niets. Voorheen een enkele vaas maar vooral een berg stof. Hebben de bovenkant nu dichtgemaakt met een gipsplaat naar het plafond toe