Wat hebben jullie die ene maand nou juist anders gedaan?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Braam0, 22 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Niet mijn quote maar had er ook op gereageerd. Bij mij werkte het wel zo ( en net zoals hierboven werd geschreven over de hoop opgeven) ik ben 5 x zwanger geraakt toen ik de 'hoop' opgaf en weinig er mee bezig was.

Ik heb die rondes veel tv gekeken en weinig nagedacht, en veel ontspannen. Denk dat het wel mee geholpen heeft hoor! Heb echt m'n gedachtes verzet en op bed muziek geluisterd na t huishouden en daardoor m'n lichaam waarschijnlijk in balans gebracht.

2. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stoppen met tarwekiemolie maar wel visolie slikken.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Dat is echt onzin ;) anders had je reisbureaus gehad ipv ziekenhuizen.

4. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ipv om de dag gewoon die week elke dag gezellig gemaakt. En toen was het raak... Dus ga ervoor!

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Helemaal niets de eerste twee keren. We hadden gewoon sex en een paar weken later bleek ik zwanger.

Derde keer gingen we bewust proberen. Maar gewoon sex gehad wanneer we zin hadden. Maar hield wel mijn vruchtbare dagen in de gaten.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heeeeel vaak klussen en er totaal niet vanuit gaan dat het dit keer wél gelijk lukt xD gewoon geluk gehad dus.

7. Another

Another Bekend lid

10 okt 2015
    680
    311
    63
    Misschien ligt het aan mij hoor, maar je reactie komt erg onaardig op mij over. Het zaad van mijn vriend zwom inderdaad spontaan de andere kant op als we er teveel mee bezig waren. ;) ;)

Wat sowieso bewezen is, is dat de zaadkwaliteit achteruit gaat als het stress oplevert voor de man. We hebben deze ronde niet 'moeten' klussen, maar gewoon geklust wanneer we er zin in hadden. Hierdoor hebben we veel meer plezier in de slaapkamer gehad dan we normaal hebben rond de eisprong. Als een man meer plezier in bed heeft, en dus meer opgewonden is en de klieren van cowper dus voorvocht afscheiden, is de kwaliteit ook hoger.

Ik ga er verder niet meer over in discussie, daar word ik helemaal niet vrolijker van, dit is hoe het voor mij voelt, doe er mee wat je wilt.

8. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Ik was 9 maanden gestopt met de pil toen het eindelijk lukte.
    De eerste 2,5 maanden geen maandstonden gezien, daarna telkens grote hoop, temperatuur opnemen, ovulatietesten, noem het maar op. Niets hielp.

Ik geloofde ook niet in de onzin over "je mag er niet mee bezig zijn". Biologie werkt simpeler dan dat, toch?

Wij zijn verhuisd in mei, en gingen daarna rond mijn verjaardag een weekend naar Disney. Ik was er nog nooit eerder zo weinig mee bezig dan toen. Geen ovulatietesten, geen temperatuur genomen, niet mijn cyclus in de gaten gehouden, ... Ik heb ook altijd gezegd dat ik liever geen februari kindje zou hebben mocht ik kunnen kiezen (persoonlijke redenen waar ik nu niet op verder ga), dus voor mij hoefde het die maand mei niet te lukken.

Hebben wel héél erg genoten van elkaar én zelfs voor het eerst de wagen euhm... ingewijd :). Niet dat ie nieuw was, en we zijn ook al meer dan 5 jaar samen, maar dat was er nog nooit van gekomen.

En *boom*, positief. :D
    Achteraf gezien zou het zelfs "wiskundig" niet gekund hebben om op die seksueel actieve dagen zwanger te worden. Bleek dat ik een cyclus zou hebben gehad die maand van meer dan 40 dagen...

9. Rose2887

Rose2887 Actief lid

11 nov 2015
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik las een reactie waarbij er na de sex meteen geslapen werd en niet naar de toilet.

Maakt dat echt een verschil? Ik begrijp dat je het beste niet meteen moet gaan plassen, maar ik moet altijd na het sex plassen dus slapen zonder te plassen, moet er niet aan denken. Na hoelang zou je wel naar de toilet kunnen gaan ??

10. Safoura

Safoura Actief lid

6 aug 2015
    110
    0
    16
    Helemaal gestopt met koffie en Marokkaanse thee. Ik dronk dat elke ronde met mate maar was nu helemaal gestopt en dronk af en toe caffeine vrije koffie.
    Tempraturen en OVU testen en heb 2 dagen voor en op de dag van eisprong gevreeën. En inderdaad effe blijven liggen met de benen omhoog.

Na menstruatie begonnen met verse granaatappels eten en framblozenbladthee.

Verder veel rust genomen.

11. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Ik was er heel erg mee bezig dus of je er wel of niet mee bezig bent maakt niets uit.. verder om de dag seks gehad, dat vergroot zeker de kans. Ik dacht dat het standje man bovenop het beste zou werken om zwanger te worden, maar toen ik zwanger werd zat ik bovenop dus dat is het verschil ook niet.. Ik ben daarna wel een tijdje blijven liggen dat zou ik altijd proberen. Verder is het gewoon afwachten..

12. Ludde

Ludde Actief lid

8 nov 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    De vorige keer dat ik zwanger was (helaas geëindigd in een miskraam) heb ik me er juist heel weinig mee bezig gehouden!
    Ik ging op vakantie en bij thuiskomst had ik een positieve test :)

Alhoewel ik niet echt denk dat er een pijl op te trekken valt vind ik het echt een leuke vraag! Ik lees lekker mee, stiekem hoop je toch op een gouden tip haha ;)

13. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik zat in de MMM en had twee IUI's achter de rug ivm de zaadkwaliteit van mijn vriend en mijn leeftijd. Om eerlijk te zijn had ik het gevoel dat het nooit zou lukken. We hebben na die twee IUI's een rustmaand genomen ivm een training die ik ging doen. Ik was het toen ook helemaal zat. Heb die maand lekker nergens aan gedacht en toen bleek ik opeens zwanger. Heel bizar.

Waar wij aan denken waar het aan ligt:
    Door de IUI's is er toch iets geboost.
    En ik was overgegaan op Multivitamines van Davitamon Mama Compleet met visolie.

Geen idee of het wel of niet heeft bijgedragen want het blijft een kansspel.

14. Vlindermama2014

Vlindermama2014 Bekend lid

3 okt 2014
    624
    1
    18
    NULL
    NULL
    Die ene maand omdat ik er he le maal klaar mee was met die teleurstellingen de ovu testen de prullemand in en amper seks gehad...
    Er dus niet mee bezig geweest maar dat kun je niet forceren.

15. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Als ik echt moest plassen dan ging ik natuurlijk wel maar probeerde het wel binnen te houden.. Als ik dan wakker werd of de wekker ging ging ik pas naar de wc.. Toen ik de pil nog slikte ging ik altijd gelijk naar de wc om het eruit te duwen om het zo maar te zeggen

16. jallou

jallou Actief lid

15 feb 2014
    234
    0
    16
    Ik heb ooit gelezen dat je ongeveer een halfuurtje moet blijven liggen.
    Dat is ook beter, anders plas je het zaad uit.
    Ik zou zeggen probeer het eens.

Ik zelf ben ook bezig voor de derde en nog steeds niet zwanger.
    Ik ben er nog ook erg mee bezig.

Bij de overige 2 zwangerschappen veel minder!

Ik geloof wel dat stress alles kan bemoeilijken!

17. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij viel het op dat ik normaal gezien altijd gedurende 4 dagen heel erg zwaar menstrueer. De menstruatie voor de zwangerschap was heel licht en maar een dag of twee. Dat was de eerste keer dat dat voorkwam en de maand erna was ik zwanger.

18. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Dat denk ik ook niet inderdaad, maar ik was er over na aan het denken en vond het inderdaad wel erg leuk om de ervaringen eens te lezen en om te lezen wat en hoe iedereen nou eigenlijk omgaat met dit proces. Natuurlijk is het ook enorm veel geluk hebben. Vind de reacties al erg leuk en leuk dat er zoveel op gereageerd word!

19. Logan

Logan Niet meer actief

Waar heb je dat gehoord dan? Het is namelijk niet waar. Stress of niet, zwanger worden wordt niet beïnvloed.

20. Rose2887

Rose2887 Actief lid

11 nov 2015
    155
    0
    16
    NULL
    NULL
    Stress kan wel invloed hebben op je menstruatiecyclys. (heb et zelf ervaren) dus waarom geen invloed op et zwanger worden ?

Ik zie het ook wel op internet staan en hoor mensen erover. Zal tog niet zomaar zijn..

Deel Deze Pagina