Je hebt het nog niet eens geprobeerd en je probeert mij te vertellen dat ik niet moet stressen? Wat een lolbroek ben je zeg
Dames ik hoop dat het voor iedereen snel raak mag zijn of al is, stress of niet! Ben vooral gewoon benieuwd naar de ervaringen en niet naar meningen. Voor iedereen is het die ene maand anders geweest en daar wil ik graag over lezen omdat ik daar benieuwd naar ben en ik geloof veel andere dames ook. Ik bedoel daar ook mee naar iedereen voor z'n eigen en niet op basis van de feiten. XXX
Aan je onderschrift te zien denk ik dat je veel sterker in je schoenen staan dan op zo'n iemand in te gaan! Bewonder je doorzettingsvermogen echt ontzettend. Ook te begrijpen dat dames die nog niet bezig zijn misschien nog zullen denken dat het snel gaat (wij zijn ook nog niet zo lang bezig) en daardoor kan dat enorm naïef overkomen.
Ach ik was zelf ooit ook naïef dankjewel voor je woorden. Hopelijk lukt het jullie snel! Edit: ik begrijp je topic hoor, vind het ook erg leuk om te lezen
Nou zie ik tog je reactie, omdat braam op jou gereageerd heeft. Wanneer heb ik gezegt dat jij niet moet stressen ? Wij hebben het nog niet geprobeerd nee, maar het ging tog om of stress van invloed kan zijn op et zwanger worden ? Volgens mij begrijp je zelf niet zo goed wat je allemaal zegt..
Bij mij lag het achteraf aan mijn eicellen dat het al die jaren maar niet wilde lukken. En ik heb heel veel stress ervaren, maar nog nooit heeft het invloed gehad op mijn cyclus, ik kom er de klok op gelijk zetten. Uiteindelijk zijn wij voor eiceldonatie gegaan. Ook niet iets wat je 'zomaar' even doet. Een hoop geregel met ziekenhuizen hier en in Spanje, behoorlijk stressvol allemasl. Nog maar te zwijgen van de wachtweken na de terugplaatsing. En ik was na die tp meteen zwanger, ondanks de stress en angst dat het niet zou lukken. Bij mij gaan mijn nekharen dus meters omhoog als ik zo de duizendste keer het 'advies' te horen krijg dat je er 'minder mee bezig' moet zijn. Vooral voor vrouwen die al langer bezig zijn en/of in de medische molen zitten zijn dit soort uitspraken dooddoeners, je zou je bijna schuldig erom voelen dat je maar niet zwanger raakt. Er minder mee bezig zijn is prettig voor jezelf, en als je dan zwanger raakt is het puur mooi meegenomen.
Niet bij iedereen is stress de oorzaak.. Stress heeft mijn cyclus wel verstoord, maar het hoeft niet bij iedereen de oorzaak te zijn, maar het kan heel goed.
Braam, wat ik van het zh moest doen na mijn terugplaatsing was 3 dagen zoveel mogelijk blijven liggen en een week niet douchen. 😂😂 Ik vond het vrij absurd allemaal en best vies, we waren in zuid-Spanje en het was bloedheet. 😂 Maar het was wel meteen raak, al wijt ik dat geheel aan die mooie embryo die we eindelijk hadden.
Echt hoe dik is die balk voor je kop? Je hebt nog geen ronde gehad maar oh ja stress heeft je cyclus verstoord. Zara heeft het over eiceldonatie he? Hoe DURF je dan nog te zeggen dat stress heel goed kan. Ga je in een hoekje schamen joh!
Haha jeetje, een week niet douchen. Ik heb soms rare nachten waarin ik het ineens absurt warm heb (net als op vakantie hahaha) en dan begint mijn vriend al jeeeeetje wat stink jij 😂 laat staan als ik een week niet douche. Dat durf ik nog niet aan hooor hihi. Wat fijn dat je daarna meteen zwanger bent geraakt! Zeker is het je ontzettend gegunt hoor! Super fijn dat het achteraf toch na andere manieren ook meteen raak kan zijn!
Zoals ik al zei (totaal niet aanvallend alleen enorm respectvol naar jou toe) laat het hier bij. Dit zorgt alleen voor frustratie en dat is niet fijn zwanger willen worden of niet. Er zijn nou eenmaal mensen die niet flexibel zijn en die graag bij hun eigen standpunt blijven. Dit wederom door naïviteit. Gelukkig weten hopelijk veel dames wel beter maar ik heb het idee dat jullie allebei denken in je recht te staan. Allebei in een andere situatie en ookal denk ik ook dat jij Logan meer verstand en recht van spreken hebt (ook naar Zara toe) laat anderen maar een website geloven. Als dat voor diegene helpt moet diegene dat zeker geloven. Ik vind het ontzettend leuk dat je meeleest en reageert!
Je maakt egt van een mug een olifant. Ben je wel goed wijs ? Ik zei dat stress van invloed kan zijn op het zwanger worden zoals velen het met mij eens zijn. Je raakt wel erg gefrustreerd zeg. Put urself together. En heb et niet alleen over websites braam. Doktoren die dat zeggen.
Ik begrijp het wel, en ik geloof ook zeker dat anderen van iemand gehoord hebben dat het wel zo is en anderen hebben gehoord dat het niet zo is. Ik weet zelf niet of het wel of niet zo is dus ik kan mijn oordeel daar niet in geven. Al geloof ik wel dat Logan al meer mee heeft gemaakt en daardoor ook meer adviezen en informatie heeft gekregen. Ik zelf kan me er niet vanaf zetten en ik weet niet of ik daardoor veel stres heb of niet. Voor mij maakt deze feit/fabel niks uit ik wou enkel ervaringen weten van dames die zwanger zijn geraakt en ga me daarom hier ook niet in mengen. Ik geloof dat jullie beide denken dat jullie in je eigen recht staan en dat mag en moet ook kunnen. Zou het verder leuk vinden als elk ander hier gewoon haar mening kwijt kan. X
Zucht.. Ieder z'n mening, klaar. Denk niet dat we elkaar hoeven te overtuigen hier. Het is makkelijk gezegd dat stress je cyclus kan beïnvloeden. Logischerwijs zou dat kunnen maar dat betekent idd niet dat je helemaal geen eisprong krijgt. En ik denk al helemaal niet dat het ligt aan er mee bezig zijn. Want wanneer ben je er mee bezig en wanneer teveel? Als het obsessief wordt? En wat is daar dan de grens? Moeilijk hoor. Elk mens is anders, elke situatie is anders. Als zwanger worden niet lukt is er 9 van de 10 keer iets medisch aan de hand. Maar laten we vooral dit topic gebruiken waar het voor bedoeld is, wel zo leuk!
Mijn enige bedoeling hiermee was dat stress wel degelijk van invloed kan zijn bij het zwanger raken met betrekking tog eisprongen (verstoorde cyclussen). Niet bij iedereen.hoeft dat een oorzaak te zijn. Zij wilde bewijs van artsen hebben die ervoor geleerd hebben. In een reactie daarop heb ik dus websites gekopieerd waar wetenschappers het getest hebben en doktoren die dat ook beweren. Maar zij wilt waarschijnlijk alleen haar eigen arts geloven. Maakt ook allemaal niet uit. Maar ze heoft niet zo frustrerend te reageren.
Ik heb dan weer GELEZEN dat elke cyclus 20% is en dat het valt op puur geluk en anders iets medische inderdaad! Laten we met z'n alle lekker snel zwanger worden voor de meiden die dat niet zijn!
Eens dat niemand gefrustreerd hoeft te reageren! Maar Hey, zet een stel vrouwen bij elkaar die ook nog eens met hormonen te doen hebben en voila
Klopt hoor je hebt eigenlijk bizar weinig kans om zwanger te worden en het is echt een wonder als alles goed gaat.. Precieze procenten weet ik niet maar zodra het bevrucht is moet de innesteling ook nog goed gaan en dat gaat ook nog vaak mis.. Dus idd! Duimen voor elkaar!
Ik heb nu zeker zes artsen in deze behandeling en tijdens mijn onderzoeken in een ander ziekenhuis heb ik er vier gehad. Mijn bbz is behandeld in een ander ziekenhuis, komt nog een arts bij. Inclusief de huisarts maakt dat elf artsen dit zeggen. Dan kan ik behoorlijk gefrustreerd raken als iemand met niks noppes nada ervaring denkt het beter te weten dan elf artsen bijelkaar. Maar oke, zoals ik eerder al zei lets agree to disagree. Ik weet wel beter, ik heb mijn energie nodig voor betere dingen.