Hey allemaal, Pff ik ben er af en toe helemaal klaar. Ben nu iets langer dan een jaar zonder pil. Heb een tijdje ovulatitesten gedaan, maar mijn vriend word daar niet vrolijk van. Hij voelt dan teveel druk, waardoor het niet lukt en dat snap ik ook. Deze maand dus geen ovu testen gedaan, nergens over gehad... maar toch voelt hij nog druk. Ik weet niet meer wat ik daarmee moet. Vanacht had ik onwijze steken in mijn onderbuik. Zo heftig dat ik ervan uit mijn bed schoot. Nu denk ik dat dat de eisprong wel eens kan zijn geweest... (iemand ervaring mee?) Maar hoe ga ik nu in godsnaam mijn vriend zover krijgen om vanavond te klussen, zonder er druk op te zetten?! Hij appte me net ook nog dat hij vanavond persee voetbal wil zien, wat tot 23.00 duurt (en daarvoor zijn we weg). Ik weet het echt niet meer. Misschien deze maand maar (weer) laten lopen... Ik heb ook selfinseminatie spullen... maar wil dat ook niet onder zijn neus drukken. Word er een beetje hopeloos van! Heeft iemand enige tips of ideeen?
He dat lijkt me ook moeilijk, ik kan je hier helaas niet vanuit eigen ervaring of zoiets mee helpen. Ik heb heel duidelijk met mijn man van te voren afspraken gemaakt, zeker nu we de mmm in zijn gegaan. En ik heb hem gezegd, wij hebben samen de wens voor een kind, dus hoe moeilijk het misschien soms zal zijn...we gaan er samen voor. Als ik hem moet gaan overhalen of iets in die trant...dan zou ik denken, ja daaaag het is toch iets van ons samen...deze wens is toch van ons samen. Maar ik heb al wel een kleine, en dus is het wellicht wat makkelijk gezegd. Zou er wel met hem over praten, anders is het voor jou ook geen doen meer. Dan neemt ie de voetbal maar op...kan ie de reclames lekker doorspoelen . Doe vooral wat goed voor je voelt want iedereen is anders
Lastig,, je wil er geen druk op zetten.. ik herken het wel hoor,, soms voelt het als een moeten,, en is het zin maken om het te laten gebeuren,, ik moet zeggen dat mijn vriend vrij snel om is hihi en zlef heb ik een vrij hoog libido . misschien proberen het een beetje gezellig te maken samen leuke film kijken en hem stiekem te verleiden en geeft hij dan toe Voetbal kan hij toch ook opnemen en terug kijken hihi hier ook duidelijke afspraken gemaakt dat in de vruchtbare periode er gewoon meer seks zal zijn dan er omheen wij proberen om de dag te vrijen als de vruchtbare periode er aan komt., zelf doe ik tempen merkt mijn vriend vrij weinig van, smorgen om 7 uur voor ik uit bed ga neem ik mijn temp op en voor deze in op een app, ovu testen doe ik overdag als VL werken is en confronteer hem daar niet mee,, houd dat voor mij zelf hihi succes meid,
Tja... da's wel lastig. Ik snap heel goed dat hij de druk voelt hoor, maar ja gaat er wel samen voor. En als jij aangeeft dat jij het er deze maand helemaal niet over hebt gehad...Moet hij misschien het niet te krampachtig voor zichzelf maken. Ik ben het in dit opzicht eens met Guusje. Ik ook heb met mijn man afspraken gemaakt en hij weet wanneer ik ovuleer en ik spreek dan ook af wanneer we sex gaan hebben. Hij vraagt het dan ook aan me van 'moest het nou vanavond of wanneer nou ook alweer? It take's two to tango. Dus het is wel belangrijk er echt samen in te staan. En als het meer gaat om het 'presteren' zeg maar, dan moet je hem niet vertellen wanneer je ovuleert maar gewoon sex hebben voor de sex. En hem dan ook zeggen het allemaal een beetje los te laten, voor zover dat mogelijk is. Succes meid!
De pauze benutten 😂 15 min is toch genoeg voor n man. Gewoon sexy setje aan doen en zeggen dat je dat voetbal even niet meer aankan 😂
Dank voor de lieve reacties! Ik doe idd mijn best om het leuk te maken, maar tis net of zijn libido helemaal verdwenen is. Sowieso is het libido van ons beide al nooit zo hoog geweest en van hem al helemaal niet. Dat maakt het ook wel erg lastig! Die afspraken hebben we gehad, maar dat werkt niet. Het lukt hem dan gewoon niet, waardoor zijn zelfvertrouwem laag is en ook steeds lager wordt. De momenten dat het wel fijn is en lukt, wegen daar nu al niet meer tegen op. Hij is zo negatief op het moment. Vandaar dat ik met het idee kwam om selfinseminatie te doen. Zodat het hele presteren niet meer nodig is... maar dat ontwijkt hij nu. Ik weet dat loslaten beter is, maar ik weet ook uit ervaring dat als ik het loslaat er helemaal niks of bijna niks gebeurt. Zeker nu we onszelf in deze situatie hebben gezet. We zitten echt een beetje in een circeltje. Misschien moet ik het maar echt even helemaal loslaten...
het enige wat ik je nog mee kan geven is ga eens goed met hem in gesprek wil hij het nog wel ?. wat zijn zijn twijfels is hij bang?. speelt er iets anders mee,.. maar vertel ook wat jij van hem verwacht en wat je graag zou willen vaak kom je dan al een stap verder,, mannen zijn soms een beetje complex
Gesprek aangegaan gister en heb alles eruit gegooid. Hij stond open voor de zelfinseminatie, dus dat hebben we gister voor het eerst gedaan. Gaan dit verder oppakken, zodat de druk wat minder wordt. Thanks voor de adviezen!
Ik heb even getwijfeld om m'n mening te geven, maar ga het toch doen. Het is tenslotte een forum en je vraagt om een mening. Dus don't shoot me, het is goed bedoeld Zelfinseminatie, dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik snap écht dat je een kind wil. Maar wil je dit écht op deze manier?! Een kind maak je samen toch? OK, het is soms 'van moeten' en enórm frustrerend als je man niet wil op de momenten dat het eigenlijk echt zou moeten. Mijn vriend had dit ook toen ik in het begin met de pil stopte. Na een tijd heeft hij ingezien, omdat een ander koppel dit eens liet vallen, dat een kind krijgen toch een beetje plannen is en er letterlijk aan werken. Sindsdien geen problemen meer. Ik zou het nadien zo jammer vinden om te beseffen dat je eigenlijk op je eentje je kind hebt gemaakt... Niet? Om 'zijn ding te doen' moet hij toch ook tijd maken, kan hij die tijd dan beter samen met jou gebruiken?
Ik ben het hier wel een beetje mee eens. Het is zo'n kille eenzame manier van een kindje proberen te maken. Het klinkt verdrietig, alsof je er echt alleen voorstaat. Maar misschien heb ik het mis, ik weet natuurlijk verder niets over jullie situatie.
ik ben het hier ook mee eens,, bedoel het is maar een paar dagen in de maand dat je vruchtbaar bent en hij hoeft ech tniet iedere dag er boven op toch? wij doen het om de dag als ovu testen streepjes aangeven, het lijkt mij heel zwaar en eenzaam om aan zelf insiminatie te doen,. ik bedoel,, hij loost zijn kwakkie in een bakkie en er komt totaal geen liefde aan te pas,, lijkt mij niet leuk,, maar ds mijn mening,, Sex om een kindje te maken heeft ook wel weer iets vind ik,, wij zijn er door meer naar elkaar toe gegroeid, en tuurlijk is het soms een MOETEN,. ik hoop dat ik je hiermee niet voor je hoofd stoot dat is mijn bedoeling absoluut niet, Hoop echt dat jullie er met elkaar gaan uit komen
Ik wilde reageren op de openingspost op het stukje zelfinseminatie, zie dat je het al gedaan hebt en de andere dames al exact verwoors hebben wat ik daar bij dacht. Hoe zit je relatie in elkaar,voelt het nog wel intiem en op elkaar afgestemd?
Ik begrijp jullie argumenten en dat is ook wel zo. Maar wat er theoretisch zou moeten en hoe de praktijk af en toe is, zijn toch vaak wel verschillende dingen. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Moet je dan blijven aanrommelen of een oplossing zoeken, waar je beide achter staat? Ik heb zelf de tweede via IUI mogen krijgen. Dat is ook een kil en onpersoonlijk proces. Maar we houden niet minder van elkaar en van de kleine. TS, het is een goeie keus als jullie dat allebei een goeie keus vinden. Heel veel succes en hopelijk gauw een positieve test in handen!!!!
Als je al langer bezig bent is die babymaakseks echt niet altijd leuk meer hoor. Als dit voor jullie een oplossing is waar je beide achter staat is het toch prima! Lekker gewoon seks hebben als jullue beide zin hebben, zonder druk. En als je nog wel voor de gewone manier gaat gewoon vooral niet vertellen wanneer je ovutest positief is maar hem bespringen Alle vruchtbaarheidsbehandelingen zijn ook niet bepaald romantisch maar de kindjes niet minder gewenst hoor.
Ik zie in beide kanten wel wat.. Snap dat hier gereageerd wordt dat het zo onpersoonlijk en eenzaam is, maar voor sommige mannen is het klaarkomen nou eenmaal niet zo makkelijk en al helemaal niet als er in het achterhoofd toch een "moeten" aan vast zit. En gezien TS al aangeeft dat vriendlief geen hoog libido heeft, lijkt het me heel moeilijk om hem op de goede dagen van de maand tòch te verleiden.. Dan heeft hij toch vrijwel meteen door wat er aan de hand is, en ook dan zit die druk er weer heel erg achter. Zelfinseminatie kan dan juist een oplossing zijn, omdat hij er dan de tijd voor kan nemen die hij nodig heeft en mogelijk gaat dat dan toch wat makkelijker! Ik hoop voor jullie TS dat het op deze manier gaat lukken en dat jullie wens dan toch in vervulling gaat. Veel succes!
Misschien eens gezellig een weekendje samen weg, proberen de romance terug te krijgen? In plaats van alleen maar denken baby maken, misschien eens proberen te ontdekken waarom jullie elkaar ook alweer zo leuk vonden?
Ik ben het uiteraard mee eens dat iedereen zijn eigen weg moet kiezen hierin. Als dit werkt voor TS dan is dat helemaal goed. Het was gewoon even een eerste gevoel wat bij mij opkwam en hoe ik het zou ervaren. En ook het gevoel wat ik een beetje kreeg uit de Posts van ts. Maar misschien heb ik dat wel verkeerd opgemerkt. Ik duim voor je dat je snel zwanger bent en dat jullie een kleintje in jullie armen mogen sluiten.