Bij ons zit er wel redelijk wat leeftijdverschil tussen (bijna 6 jaar) en was de eerste een jongen en nu krijgen we een meisje.. Wat heb ik allemaal gekocht: - kamertje (ikea) - box - wagenbak (onderstel had ik nog) - maxi cosi - easybase - hydrofiele luiers, washandjes, spuugdoekjes - baby olie en dat soort dingen van zwitsal - mutsjes - kleding - boxkleed - badje (standaard heb ik nog) - koeka wikkeldeken - XXL waskussen met hoezen - diaper champ - wiegdeken (wilde graag een roze) - luiertas al met al voor bovenstaande nu ongeveer 1250 euro uitgegeven Vind ik eigenlijk best netjes..
Op het kamertje, de kinderwagen en het badje eigenlijk alles nieuw, ook al is de tweede ook een jongentje. Mijn eerste zoontje kwijlt veel waardoor er lelijk vlekken in veel kleding en rompers er niet meer uit gaan..
Tussen de eerste en de tweede zit ruim 15,5 maand dus we hebben veel spulletjes nog nodig voor de eerste. Daarom nog best wat extra gekocht: - Mijn dochter is naar een grotere slaapkamer "verhuist", mijn man heeft zelf een commode en kast gemaakt van steigerhout voor deze kamer - Ledikant voor mijn dochter (via MP) - Aankleedkussen XL voor mijn dochter (via MP) - Tweede Tripp Trapp (via MP) - Newbornset voor Tripp Trapp (hadden we bij de eerste niet maar nu een goede aanbieding dus kon hem niet laten liggen) - Duo wagen omdat de oudste nog niet zo goed kan lopen (over kunnen nemen van een collega) - Luiertas - Badcapes - Wat frisse hydrofiel luiers en washandjes - Verzorgingsspulletjes (borsteltje, kammetje en wat zwitsal producten) - Wat extra lakentjes/beddengoed - Mandjes voor in en op de commode (de oude zijn naar de kamer van de oudste gegaan) - Rompertje voor na de geboorte (pakjes had ik al gekregen van ouders en schoonouders) - Schone Avent bakjes voor invriezen van borstvoeding