Hallo allemaal, Ik schrijf bijna nooit op dit forum maar lees wel regelmatig berichten. Nu ik morgen IUI ga krijgen wil ik dit toch delen. Ik vind het allemaal zo spannend! We hebben al drie jaar een kinderwens maar vanwege mijn schildklier aandoening mocht ik anderhalf jaar niet zwanger worden. Nu sinds juli vorig jaar wel. Eerst zelf geprobeerd en nu dus aan IUI toe. Gisteren follikelmeting gehad; 16mm. Vandaag Pregnyl gespoten en morgen dus IUI. Zijn er vrouwen op dit forum die bij de eerste poging al zwanger werden? Of ben ik nu veel te optimistisch? Ik hoor graag jullie ervaringen! Liefs Julia
Ja, ik Zou er alleen niet teveel op hopen, want je hebt bij IUI meestal een kans van 1 op 10. Al is dat afhankelijk wat de reden van de IUI is. Overigens heb ik de Pregnyl bijna 43 uur voor de IUI laten zetten. Bij jou zit er veel minder tijd tussen. Op de dag dat ik de Pregnyl liet zetten was het eitje 17mm.
Ja ik was 3 jaar geleden bij de 1e iui meteen zwanger. Nu weer bezig met de 1e iui, maar de fertiliteitsarts zei wel dat ik niet te optimistisch moet zijn omdat het meteen raak was. Het is al zo bijzonder zegt ze dat het in 1 x lukt. Ik mag dinsdag testen
@ Ukkie27; hmmm, ik weet dat ik niet te veel moet verwachten maar probeer positief te zijn. Bij mijn man en mij zijn geen afwijkingen ontdekt. Stiekem blijf ik hopen uiteraard @ Linneke8; wow de eerste poging meteen zwanger, geweldig! Dinsdag testen? Ben je nu ook met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig of op de natuurlijke manier? Wat spannend! Ik hoop het voor je!!
@julia ja ik ben met iui bezig. De medicatie is wel wat veranderd met 3 jaar geleden. Ik heb nu 14 dagen Utrogestan gebruikt en ik moet zeggen dit valt me zwaar. Veel bijwerkingen. Ze hadden ook gezegd dat het net is of je zwanger bent en dat is erg misleidend. En dat wachten hè, 18 dagen na inseminatie pfffff
Stom van me, ik heb je eerste bericht niet goed gelezen, daarin staat dat je met IUI bezig bent. Waartoe dient de Utrogestan? Lijkt me inderdaad erg vervelend als je je zwanger voelt terwijl je niet weet of je het bent! Maar dinsdag testen! Spannend! Ik duim voor je!
Ik ben momenteel zwanger van m'n eerste iui en dat terwijl het zaad van m'n man tijdens de iui heel slecht was!! Succes en ik duim voor een goed resultaat!!
Bij ons in het ziekenhuis doen ze maar 6x iui, omdat er dan eigenlijk geen kans van slagen is. Ben het daar mee eens.zag dat panter zoveel keer iui had gehad
Nou, mijn hoop is ook verdwenen. Vandaag mijn NOD en een testje gedaan omdat ik toch wel wat veranderingen in mijn lichaam voel maar helaas negatief. Op naar poging twee! Dank voor jullie reacties!
Bij mij was de eerste keer iui ook raak! Toen we voor de tweede poging gingen ook de eerste direkt raak! Ik heb 2 gezonde kinderen, daarna voor poging 3, 8 iui behandelings nu ivf behandeling het kan raar lopen! Heel veel succes met alles hopen op goed resultaat. Ga er niet van uit maar het is mooi mee genomen!
Fijn hoor de positieve verhalen! Krijg daar echt weer goede moed en hoop van ! Veel succes morgen met de iui. Bij mij zat er +- 32 uur tussen. Dus ik neem aan dat ze wel weten wat ze doen in het zkh! Groetjes LLL
Hallo dames, Mag ik wat vragen bij jullie de reden is dat jullie met IUI bezig zijn (geweest)? De eerste uitslag van het sperma-onderzoek van mijn man was niet goed (motiliteit minder dan 20%; namelijk 5%). Er zullen nog vervolgonderzoeken komen, maar ik weet dat dit geen goede uitslag is, en het lijkt me sterk dat het bij de tweede test in eens normaal blijkt te zijn. Groetjes
Ik heb zo vaak iui gehad omdat mijn man onvruchtbaar is. Wij doen het dus met supergoed donorzaad. vandaar dat ik meer pogingen heb gehad. Bij verminderde zaadkwaliteit is 6x iui de max inderdaad.
Dag Limburg27 wij doen iui omdat de 35% maar 5% bewoog van mijn partners zaad ! Dus zo ong hetzelfde als jou! Wel hadden we zaterdag de iui en was de bewegelijkheid 32,4 miljoen na de opwerking dus weet niet of dat dan 5 procent is? Maar het was wel goed! Je hebt voor iui maar 1 miljoen nodig volgens mij? Wat voor onderzoeken moeten jullie nog doen als ik vragen mag? Groetjes LLL
Mijn man zal sowiezo nog één keer (of twee) keer een nieuw sperma-onderzoek moeten doen omdat ze willen weten of het misschien toevalstreffer was of dat de kwaliteit echt minder is. Verder zal er denk ik nog lichamelijk onderzoek gedaan worden bij hem. De gynaecoloog zei dat de beweeglijkheid 20% moet zijn maar dit was bij hem 5%. Ik heb dit nagezocht en er wordt mee bedoeld dat minimaal 20% progressief beweeglijk moet zijn (goede snelle zwemmers dus). Dit was bij hem dus 5%. Ik weet alleen niet hoe de andere % er aan toe zijn (waren deze minder snel, helemaal niet snel, niet beweeglijk etc..) dit horen we dus nog. Is wel spannend dus... Heeft jouw man niet meer dan één keer sperma moeten laten testen? En bedoelen ze met IUI minimaal 1 miljoen beweegelijke zaadcellen, 1 miljoen zaadcellen per ml of gaan ze uit het totaal aantal zaadcellen per ejaculatie. dit is toch wat anders? Ik snap het even niet En bedoelen ze overigens met die 1 miljoen dan beweeglijke in het algemeen of alleen de type A progressief beweegelijke (de beste zwemmers dus)? groeten
Van mijn dochter werd ik na de eerste IUI zwanger!! Voor een tweede kindje zit ik op het wachtbankje van de 2e IUI. Hopelijk is het nu weer raak. Maar idd, de slagingskans verschilt een beetje door de reden waarom je IUI hebt. Bij mij ligt het gewoon dat ik geen eisprong heb van mezelf, met manlief is alles goed, dus dan heb je denk ik wel een voorsprong op mensen bij wie de man verminderde kwaliteit zaad heeft. In ieder geval veel succes, en hopelijk is het de eerste ronde raak!
Ik was bij iui 2 zwanger.... Nooit verwacht, wel gehoopt! Alles was goed bij ons, ze konden geen reden vinden! Heel veel succes dames! Blijf hoop houden, blijf volhouden!