Wat hebben jullie gedaan met jullie trouwjurk?

Discussie in 'De lounge' gestart door valhalla, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ook in een doos geeindigd met trouwjurk erop.

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn tante laat hem vermaken voor het wiegje van haar kleinkind die hopelijk onderweg is. Ik vond het zelf een heel erg mooi idee.

Ik trouw straks in de jurk van mijn moeder. ( Mijn moeder is in 2006 getrouwd in een super mooie jurk).

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    die van mij hangt in een kast in de studeerkamer

die van mij is rood met een beetje wit en strass-steentjes hier en daar, dus kan er verder ook niet echt wat mee hahah

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Dat zou ik ook wel eens weer willen doen.
    Maar helaas komt de jurk niet verder dan m'n dijen ben ik bang.... ;)

Hier ook jurk in zak op zolder.
    zonde toch eigenlijk...

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Allebei supermooie ideetjes!

6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijne ligt ook in een hoes op zolder, ik was steeds van plan om 'm inderdaad op een paspop te doen, maar kwam er steeds niet van. En tja, nu doe ik t niet meer, ben intussen gescheiden. Geen idee wat ik er nog mee ga doen :-S

7. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Ik wilde eerst mijn jurk verkopen via marktplaats maar kreeg zulke onzin biedingen. Dat ik zo iets had van nou dan laat ik hem lekker hangen. Nu hangt ie bij mij ouders op zolder. Misschien trek ik hem wel aan als we 5 jaar getrouwd zijn dat we weer een feestje geven en misschien trek ik hem dan wel aan hahahah

8. Female

Female Niet meer actief

Ik lees hier een leuk idee zeg, over dat 5 -jarig huwelijk!
    Ik had een trouwjurk wat groter gekocht want was 33 weken zwanger.

Ik doe hem zeker niet weg, heb hem ook van mam gekregen en kan het niet over mn hart verkrijgen hem weg te doen, te veel waarde.

Met 5 jaar huwelijk (bijv.) een mega groot feest geven en dan mam vragen de jurk te vermaken. Lekker laag decolleté maken en misschien wel een stuk korter ofzo. Zoiets ga ik doen! :D
    Thanks voor de tip.

Jurk (betere foto heb ik even niet):

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik hou hem denk ik maar als aandenken... ben pas kort getrouwd en de jurk is speciaal voor mij gemaakt op basis van een eigen ontwerp/idee, door een vriendin. Ik was 17 weken zwanger toen we trouwden, en had een beginnend buikje, ik acht de kans heel klein dat iemand die jurk echt zou passen. Vind hem trouwens ook zo mooi dat ik het denk ik leuk vind om er nog eens bij te zwijmelen.

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    die van mij staat op een paspop in de waskamer. En straks komt ie op onze kamer te staan als die klaar is. VOnd het zonde om hem in een doos weg te stoppen of in de kast te hangen of te verkopen dus vond dit wel een mooie tussen weg.

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    #31 miss C, 19 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2010
    wij trouwen 6 november van dit jaar! m'n jurk weg doen dat ga ik echt niet over mijn hart krijgen want ik heb 'm van m'n ouders gekregen en m'n moeder is 6,5 maand geleden overleden (5 weken voor de bruiloft, hebben m hierdoor verzet) dus ik ga 'm zeker op een paspop zetten en dan in 1 van de slaapkamers...

12. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik ben op 29 mei 2009 getrouwd en bij mij staat hij heel mooi op een paspop in de studeerkamer. Samen met een vriendin die in sept is getrouwd hebben we afgesproken over vijf jaar een knalfeest te geven en dan beiden onze jurk weer aan te doen!

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    In een zak op zolder...:D

14. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Die van mij hangt in de kast..

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    de mijne hangt ook nog in de hoes in de hoop dat hij ooit verkocht wordt. Vast niet.

mocht ik ooit nog een dochtertje krijgen ga ik denk gewoon een poppenwagen ofzo bekleden met mijn trouwjurk

16. pina123

pina123 Bekend lid

30 jun 2008
    598
    0
    0
    The same here!!! Krijg ook veel complimenten erover.. Wij hadden een nutteloos trasgat, daar heeft mijn man een plaat overheen gespijkerd en voila! Super leuk en daarboven hing een mooie trouwfoto!

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Vind dat idee erg leuk met die paspop!
    Ik ga over twee dagen trouwen en heb nog geen idee wat ik met mijn jurk ga doen. Heb hier geen plek voor een paspop maar misschien onze volgende woning. Zit toch in de planning dit over een paar jaar te verkopen en naar een wat groter huisje te gaan. :D
    Al is verkopen voor mij ook wel een optie. Maar dat zal moeilijk worden omdat ik dus 27 weken zwanger ben en ik hbe al een flinke buik. Er zit echt een buik in de jurk hihi. :D

18. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.201
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook nog steeds in de kast. En echt nooit dat ik hem zal verkopen.

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    De mijne ligt achter het luik op zolder.

Heb m wel te koop gehad, meteen na mijn bruiloft. Was nog de collectie van dat jaar en een goed merk, maar toch raak je m moeilijk kwijt omdat het maatwerk is.

Ja, ik kreeg een bod van 300 euro, terwijl mijn jurk tegen de 2000 euro gekost heeft. Daaaaaag!

Dus nu ligt hij nutteloos te zijn.

20. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Dan had ik 'r liever 300 euro voor gehad... ;)

Ik had geen 'echte' trouwjurk, maar 'n korte zwarte jurk met daaronder een lange rode rok. Ik draag de boel dus nog wel eens. :D

Vroeger was 't traditie van de trouwjurk een wiegje te bekleden en/of er een doopjurk van te maken.
    Ik denk, als ik 'n 'echte' trouwjurk had gehad, dat ik dat wel had gedaan. Wat heb je nou aan 'n jurk die je toch nooit meer aanhebt?

Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen 'm bewaren hoor! D'r zit toch sentimentele waarde aan!

Deel Deze Pagina