Wij doen het in 2 keer, eerste keer een week voor haar verjaardag, 2de feestje op haar verjaardag zelf. Dit doen we zo omwille van gescheiden ouders. Eerste feestje zullen we met 14 man zijn, tweede met 10 man. Dit vind ik echt al genoeg. Onze woonkamer is zo klein, en ik vind het voor mezelf al druk genoeg dan. Bovendien houdt dochter ook niet van drukte. We nodigen de mensen uit om 14u. Rond 16u gaat dochter meestal terug slapen, ik hoop dat tegen dan de mensen ook terug de deur uit gaan We hebben een grote slagroomtaart besteld, dochter krijgt dan een klein stukje voor haar neus. Dat mag ze dan zelf opeten.
Wij hebben het in 2 dagen gevierd. Op zaterdag, zijn echte verjaardag hadden we ca 28 mensen. Ik heb gelukkig een redelijk grote woonkamer, dus met een beetje passen en meten was t goed te doen. Statafels geleend, hapjes ed. van te voren klaar gemaakt. Het feestje was van 14:00 uur tot 17:00 uur. Om 15:00 uur was het taartmoment. We hadden een grote nijntje taart en een meptaartje voor hem. Na 17:00 uur zijn nog een aantal mensen die echt dichtbij ons staan gebleven en die zijn blijven eten Stuk of 10). Ik had een grote pan soep gemaakt en heb er broodjes kaas/kipfilet/ham bij geserveerd. Uiteindelijk konden we om 20:30 uur het huis aan kant maken. Het was heel erg druk, maar ons mannetje vond t helemaal geweldig, heeft zich nergens wat van aangetrokken en lekker zijn eigen ding gedaan. De cadeautjes hebben we pas later uitgepakt. Dat zou echt teveel voor hem geweest zijn. We hebben ze verzameld op tafel (tip: schrijf de naam van de gever op, zodat je weet van wie je kleine wat gekregen heeft, wij hebben heel erg moeten zoeken en raden ). Verder hebben wij heel veel hulp gehad met inschenken van koffie/thee, serveren van taart ed. want als je dat alleen moet doen, dan mis je heel de verjaardag. De tweede dag, de zondag was van 14:00 - 16:00 uur en toen zijn er voornamelijk mensen geweest met hele kleine kinderen. Toen waren er 6 volwassenen, 3 baby's en 2 peutertjes. Stukje taart gegeten en dat was het. We vonden het, ondanks dat we zelf nooit verjaardagen vieren echt ontzettend geslaagd en dat hoorden we ook van iedereen terug!
man moest werken, mn ouders zijn ff geweest en daarna nog twee schoonzussen met 2 kids. Bij de jongste ben ik net als anders gaan schoonmaken bij mn schoonouders en die hebben een stukje taart gehad, mn dochter maakte het niks uit waar ze was Niet te moeilijk, die kleintjes weten nog van niks en alles is snel te veel.
We vieren het in april zo: 2 weken ervoor smash cake fotoshoot professioneel. Ze heeft prachtig tutu rokjes in oud roze en enorme cupcake wordt op bestelling gemaakt. Dat gebruiken we voor de uitnodigingen. Dag zelf (donderdag) gaan we met zijn 3en naar dierentuin. Vieren het zondag 13.00-17.00. 20 mensen en 6 kids. Hebben leuke taart besteld met Cuddlies(babytv) ze herkent hun zo en gaat klappen in handjes dus de poppetjes komen op. Kan ze opeten hun ) Verder war hapjes en sap/wijn/water. Zal op tafel staan met kaartjes en stickertjes etc helemaal in sfeer. Helium ballonnen, decoratie etc.
Op de dag zelf heeft mijn man vrij genomen en kwamen mijn schoonouders op bezoek, taartje gegeten en veder de hele dag lekker gespeeld met onze dochter en gewandeld. Op zaterdag hadden we de rest uitgenodigd, en daar heb ik achteraf toch wel een tikkeltje spijt van want dit waren totaal 70 mensen. niet zo zeer spijt van dat ik die mensen heb uitgenodigd hoor maar het paste amper in ons huis, de volgende keer willen we dan liever terras verwarmers huren ofzo en anders maar gewoon in 2 dagen vieren.
Eerst 's ochtends vroeg met papa en mama een taartje opgegeten, toen onze cadeau's gegeven, en toen was het wachten op de familie en vrienden die kwamen! En gewoon zoals een normale verjaardag, taart gegeten, cadeautjes uitgepakt, toastjes gegeten.. etc en ze mocht dan even net iets meer lekkers eten dan anders en gewoon om 7 uur naar bed toe.
Door omstandigheden hebben we het voor onze dochter in twee keer gevierd, maar op haar verjaardag 's ochtends met z'n drieën, kadootjes uitgepakt. 's Middags met opa's en oma's (was de bedoeling althans) en ooms en tantes. Taartje gegeten, kadootjes, speeltuin en dat was het. We waren nog niet zo groot behuisd toen dus meer had ook niet gepast. Zoontje wordt een op vakantie, dus taartje eten en zingen. Dochter is snel daarna jarig dus dan zullen we wel een gezamenlijk familiefeestje geven, mijn familie moet een aardig stukje rijden dus dat doen we in een keer. Taart, kadootjes, barbecue wordt het denk ik.