Mijn dochter draagt nog altijd luiers in maat 4+ (9-20kilo). Alleen de laatste dagen lekt ze er steeds doorheen. Nooit eerder gebeurt...... Laatste keer op het cb woog ze 11 kilo en 86cm lang, lekker klein nog voor haar leeftijd. Dit is ongeveer 2 weken terug geweest. Alleen nu lekt ze telkens door haar luiers heen.... Kan het zijn dat de luier dan toch te klein is voor haar?
Mijn dochter is ook 11 kilo en rond de 84 cm maar ik gebruikte al best lang 5. Eigenlijk sinds ze 2 werd 's nachts, toen vond ik het zo'n gedoe om overdag 4+ te gebruiken en 's nachts 5. Nu slaapt ze met 5 luier en overdag zindelijk.
als je zeker weet dat je alle flappen enzo goed hebt zitten dan lijkt de luier te klein ja... maatje groter proberen? hoe groot is de romper die ze aan heeft? een te kleine romper kan ook ook lekker veroorzaken namelijk! misschien die eerst een maat groter proberen als je die hebt? of een nachtje zonder romper als ze haar luier dan zelf niet uit kan doen...
Qua romper heeft ze maat 86/92 aan, elastische. Verder zit ze in kleding in maat 86/92 van boven en maat 80 van broeken. Lijkt me dan niet dat de romper te klein is toch? Hmmm dan misschien toch maar dat ene pak 4+ wat ik nog heb opmaken en overstappen op maat 5, ik zal het eens proberen.
Het gekke is dat ik hier terug ben gegaan van 4 naar 3 en dat werkt prima. Mijn zoontje weegt zo'n 10,5 kg nu en is rond de 86 cm. Zijn beentjes zijn zo dun, dat maatje 4 te groot is geworden... Daar zou je ook nog naar kunnen kijken, als je nog oude luiers hebt liggen. Zijn haar beentjes stevig genoeg, zou ik dat niet gaan proberen, dan gewoon over naar een grotere maat.
Daar zou ik nou helemaal niet aan gedacht hebben.....! Maar haar beentjes zijn idd wel vrij spekkig, dus denk niet dat dat de oplossing is.......
Mijn meisje draagt alleen snachts een luier is overdags al een tijdje zindelijk. ze is 26 mnd en weegt 13,5 kilo en is 1m04,5 dus ook dun. ze draagt een maat 5. Ze lekt niet door maar is ook vaak sochtends droog.
Shannon zit al zeker 1,5 jaar in maat 5 . Mij lijkt de luier ook te klein. Ik zou ook gewoon over gaan nu naar 5 en jezelf de was besparen en de 4+ bewaren . die zijn nl wel handig al je met zindelijkheid begint , dan is het niet de bedoeling dat ze erin plassen dus dan maakt het niet zoveel uit of ze hele plassen houden.
Wij gebruiken nu een weekje maat 5 voor de nacht en ze houdt het droog! Het leek me wat vroeg voor maat 5 (10,5 maanden), maar het werkt!
Ook hier werkte het, want ze lekte met een 4 ook telkens door.. en dus overgegaan op 5 en sindsdien gebeurd het niet meer