Wat hebben jullie gekocht via marktplaats/ 2e hands?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stier78, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    bij onze oudste: de kinderkamer, maxi cosi, wagen en box, loopstoel.
    aankleding/beddegoed/kleertjes eetstoel etc allemaal nieuw

bij onze jongste: kinderkamer, badje met standaard, maxi cosi, box met FP rainforest mobiel, schommel van FP etc en zelfs een aantal kleertjes....alles van MP
    nieuw: al het beddegoed/aankleding en een loopstoel(gekregen van peetouders)

2. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde alles nieuw. Het is de eerste voor ons, dus de tweede kan er ook gebruik van maken. Ik heb een paar kleertjes van mp, maar dan wel nieuw of zgan en in een wat grotere maat (62 en 68). Verder hebben we een wipstoeltje gekregen van mijn zus. Mijn neefje is nog geen jaar, maar hij heeft er bijna nooit in gelegen.
    Misschien als de kleine er is dat ik nog wat via MP koop, maar nu niet. Is idd duur, maar ja... gekozen voor een kindje en dan wil ik het beste geven. In mijn denken is dat dan dus nieuwe spullen.

3. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    puckababy piep en mini, badring, en paar kleertjes. en onze box is nu geleend van mijn broer, die zijn 2e kindje verwacht. denk dat wij via MP maar op zoek gaan naar een andere. vind MP vnl ideaal voor dingen waarvan je niet helemaal zeker bent of het wat is voor je kindje, zoals in mijn geval dus de puck en de badring!

4. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier de babykamer, de kinderwagen, de buggy, de box, best veel dus

5. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, de draagdoek vergeten! maar die kwam niet van MP maar via het D&V forum

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben van MP/2e hands:
    Badstandaard van bebejou. Heel veel kleertjes (wel goede afspraken maken met verkoper), een dekentje van Jollein (moest van mij ook weer aan de eis voldoen dat het volledig rookvrij was).
    De box met lade krijgen we gratis van mijn collega, haar gezin is compleet dus konden we zo hebben.
    Van mijn beste vriendin nog een aantal waskussenhoezen gekregen.

Voor de rest alles nieuw gekocht en gekregen. Kinderwagen (mura4) en maxi-cosi ook in de aanbieding gekocht.

7. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Wij hebben de box van marktplaats en de babykamer
    hoefden alleen een commode en een ledikant en helemaal onze smaak en ook nog in de buurt.
    Voor de rest alles nieuw gekocht kinderwagen was het duurste maar wist dat ik die ook veel zou gebruiken en wilde wel een goede, matrasje ook nieuw gekocht was duur maar dat soort dingen vind ik wel heel belangrijk.
    Voor de rest heb je veel keuze in alles, badje + toebehoren kan je ook bij de hema kopen en als je even van die kortingsstickers afwacht kan je dus ook nog met korting kopen.
    je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

wij hebben nu een duowagen gekocht via marktplaats, voor zo`n korte periode wilde ik niet al teveel geld uitgeven het is ook even afwegen hoeveel je iets gaat gebruiken en hoelang.

Maar autostoel zou ik nooit via marktplaats kopen, je weet nooit of ze hem misschien hebben laten vallen en dan is die niet veilig meer.

8. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Ik heb alleen de kleertjes van mp gekocht. Scheelt echt een hele hoop geld aangezien het allemaal merkkleertjes zijn.
    Je moet natuurlijk wel goed kijken naar de staat van de kleertjes maar over het algemeen valt dat heel erg mee, de meeste zijn niet eens gedragen.

Verder heb ik de fleece en de katoenen lodger op mp gekocht. Wou ze graag allebei hebben aangezien ik een zomer kindje krijg en nieuw was het me toch een beetje te duur.

9. peppy37

peppy37 Actief lid

12 apr 2010
    145
    0
    0
    MP: kinderkamer, kinderwagen, maxi cosi, hydroefile doeken, katoenen luiers
    geleend: box, badje met tummy tub en standaard, kruik, adaptors voor maxi cosi
    gekregen van vriendenen: wikkeldoeken, kleertjes, dekentjes, mobiel, lodger wrapper

nieuw gekocht: beddengoed, eerste pakjes, bio hydroefile luiers, kleine spulletjes

Schellt best veel geld en goed voor het milleu!

Ik vind het onzin om duizenden euro's weg te gooien aan de laatste modellen van iets wat je jaar-anderhalf jaar gebruikt. Ik gebruikt dat geld liever om iets langer thuis te kunnen blijven met mijn kind en niet over 10 weken terug te gaan werken.

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Tweedehands gekocht:
    Bugaboo frog met alle accessoires
    Kruik (z.g.a.n.)
    Badje met accessoires en standaard (voor 3 euro op rommelmarkt en in perfecte staat :D)
    Z.g.a.n. boxkleed, mobile en boxspeelding van Nijntje (even stomen en klaar!)

11. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb ook bijna alles 2e hands/ van marktplaats.

Ledikant (van broer en schoonzus)
    Commode, handgemaakt van eikenhout, 10 euro
    Koelstra kinderwagen, 65 euro
    Maxi Cosi, 35 euro
    Bad + standaard 5 euro
    Kleertjes + flink wat beddengoed, spuugdoekjes, hydrofielen enz (broer en schoonzus)
    Box 5 euro

Ik heb gordijnen zelf genaaid, evenals kruikenzakken, decoratie kinderkamer. (gordijn van nieuwe stof, de rest van oude lakentjes, en reststofjes). Voor de luiertas heb ik de paarse MvM tas gepimpt en die pas nu helemaal bij de kinderwagen!

Het enige wat ik nieuw heb gekocht is een geweven draagdoek.

Ik sluit me verder aan bij Peppy37. Ik vind het zonde om alles gloednieuw te kopen omdat dit jaar een ander kleurtje in is, of een ander modelletje uit is.
    En ik wil ook heus het beste voor mijn kindje, maar dat hoeft niet altijd in prijs te worden uitgedrukt natuurlijk :)

12. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wij hebben de box en een elec. schommelstoel via mp gekocht!
    box voor 35 euro en schommelstoeltje ook!
    beide nog z.g.a.n!
    en het badje plus standaard en luieremmer via een kennis overgenomen!
    tummy-tub heb ik van een vriendin geleend.
    haar baby is 11 maand ouder dan ons meisje en we krijgen ook heeeel veel kleertjes die haar dochter niet meer passen!
    vind het ideaal want hoe lang hebben ze mt 50/56 nou aan???

13. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    De box voor 50 euro
    Een kinderbadje met standaard 7,50
    Een standaard voor een hemeltje 7,50
    Oja, en een isofix voor 100 euro ( normaal 150 euro ofzo)

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb heel veel van mp..

De babykamer, de maxi-cosi (heb nu wel een nieuwe).. Badje+standaard.

De kinderwagen heb ik nieuw en mijn box is de box die vroeger van mijn ouders is geweest.
    Kleertjes heb ik heel veel gekregen, bijna niks hoeven kopen. Was nog maar door 1 kindje gedragen.

Aankleding zoals beddengoed, matras en ander textiel heb ik wel nieuw gekocht.

15. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wij hebben van MP
    - Ledikantje
    - Commode
    - Kast
    - Klamboe + standaard
    - Rolgordijn
    - Kinderwagen
    - Box incl. 2 boxkleden en muziekmobiel
    - Thermobadje incl standaard
    - Kruiken
    - Hydrofiele luiers + washandjes

16. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier het volgende van MP gekocht:

Meubels voor de kinderkamer (wel een nieuw matrasje)
    Box
    Wipstoeltje
    2 Kruiken

Badje + standaard overgenomen van vrienden
    En verder hebben we ook heel veel speelgoed en kleertjes gekregen van vrienden.

Wat ik kon, heb ik schoongemaakt met de stoomreiniger of gewoon gewassen in de wasmachine.

Wij vonden het zonde om alles nieuw te kopen terwijl het maar zo'n korte tijd gebruikt wordt. En als ik iets via MP koop ga ik eerst kijken zodat je weet in welke staat je iets koopt.

Deel Deze Pagina