Wat hebben jullie gekocht VOOR je 20 weken zwanger was?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door brabbel1988, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.156
    8.887
    113
    Ik weet het niet meer precies...maar bij de zwangerschap van J. hebben we na de twee goede echo's (met 8 weken en 12 weken) hebben we voor de 20 weken echo een kinderwagen gekocht toen die in de aanbieding was. Verder geloof ik ook het kamertje besteld, maar dat kan ook best er na geweest zijn. Kleertjes hebben we pas na de 20 weken echo gekocht.

Dit keer heb ik na de eerste goede echo (met 8 weken) een speeltje gekocht en na de goede 12 weken echo een neutraal setje, om het te vieren. Met de rest heb ik gewacht tot na de 20 weken echo (en met sommige dingen wacht ik tot na de pretecho, als het dan weer een meisje blijkt te zijn, dan koop ik wat nog nodig is). Maar nu hebben we natuurlijk ook nog heel veel van J.

2. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

3 jun 2011
    2.169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb al heel erg veel gekocht:
    kinderwagen
    kinderkamer
    badje
    tummytub
    waskussen
    hydrofiele doeken en washandjes
    babyfoon
    box
    speelkleed

Maar wij willen ook niet het geslacht weten, dus moet toch alles vrij unisex kopen :)

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Praktisch alles voor de 20 weken, iniedergeval de grote dingen. De kinderwagen pas een week in huis, die hebben we van mijn ouders gekregen.
    Vanaf 17 weken weten we het geslacht en sindsdien ook al redelijk veel kleertjes.

Ben nog bezig met een soort uitzet lijst wat ik allemaal nodig heb maar dat gaat vooral om de kleine dingen..

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Rond de kerst ben ik 15 weken, en dan is t leuk om van de familie al wat spulletjes te krijgen.
    Dan weet ik ook wat ik nog kan vragen.

Ik denk maar zo, je kan overal negatief over blijven denken,maar voor ons is die tijd voorbij.
    Ik ben EINDELIJK zwanger, en nu ik eindelijk mag/kan brainstormen over ons kindje hoort dit er ook bij.
    Stel idd dat het mis gaat, dan is dat heel erg, maar dan heb ik tenminste nog even kunnen genieten van het kopen voor ons kindje.
    Wie weet zal dat daarna nooit meer kunnen.
    Ik leef nu, en niet in de toekomst.
    Het verleden is voor ons al verdrietig genoeg geweest, dus nu is t voor ons tijd om feest te vieren.

Gelukkig is iedereen anders.....
    Bedankt voor de goede adviezen, heb mn lijstje weer aangevuld! ;)

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Voor de 20 weken amper iets, een unisex-vestje alleen eigenlijk. En nu ben ik 23 weken en heb ik een paar roze kleertjes, that's it. Dus alles moet nog ;)

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bijna alles! Wij denken er hetzelfde over als Brabbel, we bekijken het zo positief mogelijk en we waren dolgelukkig :)
    Dat gingen we dus echt niet onderdrukken tot de 20 weken echo en gelukkig was die ook goed dus mochten we lekker verder genieten.
    Ik ging er vanaf de eerste minuut eigenlijk al vanuit dat ik een geweldige zwangerschap en bevalling zou krijgen en die heb ik ook echt gehad!

Het geslacht wilden wij overigens niet weten dus daar hoefden we niet op te wachten.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Komtie he:

Kinderwagen
    Boxkleed
    Luieremmer
    Vele rompertjes
    Nog meer sokjes (hihi ze zijn zoooo schattig)
    1 shirtje (ben niet goed in neutrale kleding shoppen...)
    Voedingskussen
    Knuffeltjes (vooral gekregen)
    Hydrofiel doeken
    Hydrofiel washandjes
    Slabbetjes
    Badcapes
    Kruik
    Kruikzakken

Wij kopen elke week iets kleins (behalve dan de kinderwagen haha maar die hebben we gekregen), om zo langzaamaan alvast wat spullen te verzamelen. Het kost namelijk allemaal bij elkaar veel geld en zo kunnen we kosten een beetje spreiden.
    Doe waar je je goed bij voelt, kan geen kwaad om alvast wat kleine dingetjes te kopen. Als je iets leuks tegenkomt, waarom dan niet?

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oja, en gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    *schaam* Een week na de positieve test hebben we de kinderkamer, wandelwagen en maxicosi besteld. Op voorwaarde dat mocht het misgaan, we kosteloos kunnen annuleren. Dat wordt met 24 weken geleverd maar zit te denken om het eerder te laten leveren... :) Heb het idee dat ik over het midden niet heel mobiel meer ben. Is een voorgevoel.

We hebben al veel nieuwe spullen gekregen:
    5 flesjes
    6x(!) flesspenen
    4 rompers
    flessenborstel
    2ehands (jongens)kleertjes
    nieuwe knuffels/tutlappen
    nieuwe draagzak
    3 gewone spenen
    manicuresetje
    ledikantdeken door mams gebreid

Gekocht:
    Kamertje, wagen en maxicosi
    Maxicosihoes (voor € 2 kon ik hem niet laten liggen)
    Hydrofielluiers 3x (zelfde verhaal)
    Rompers 5x voor € 2,50
    Nog betere rompers 3x voor € 5
    2 unisex broekjes
    1 unisex vestje
    3 pakken KV luiers maat 2 (3 halen 2 betalen)
    Voor drie weken luiers maat 1 (gratis opgehaald)

Moeten nog wel een aantal duurdere dingen hebben, maar daar wachten we mee tot na de 20-weken echo (en eerst even bepalen of we het uberhaupt nodig vinden). Op 25 november hebben we geslachtsbepaling en mijn 25 december-wensenlijst staat al vol hihi.

Verder voelt het hier ook goed, dus waarom niet? Het spreiden van de kosten vind ik ook heel belangrijk, en bovendien zit ik nu nog werkloos thuis dus veel tijd om alles op het gemak uit te zoeken. Heerlijk!

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    :)Hihi het was geen aanval hoor, mijn reactie..Het was een antwoord op je vraag! En een antwoord uit ervaring.

Je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt toch, de een wacht tot het laatste en de ander gaat direct aan de shop!

Er is geen goed of fout hierin toch?

Lekker van genieten hoor..:D

Ik hoop je voorbeeld snel te volgen, ook weer zwanger te mogen worden en dat het dan es goed mag gaan!

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    We waren niet van plan om al grote dingen aan te schaffen maar er kwam een schitterend kamertje nieuw in doos op ons pad en dus de gok maar genomen.

Een aantal grote acties liepen rond onze geslachtbepaling en dat vonden we te mooi om te laten lopen. Na de echo dus de wagen en box besteld. De echoscopiste heeft hem ook goed nagekeken voor ons en dat is met de medische echo met 18 weken bevestigd. Dus erg blij want het scheelde mega veel geld.

Nu gaan we los op kleertjes en aanverwante benodigdheden.

12. Mirella241

19 jun 2011
    34
    0
    0
    Alleen een voedingskussen, voor mezelf om weer een beetje lekker te kunnen slapen. Ben normaalgesproken een buikslaper, maar dat ging vanaf week 8 al niet meer.

Alle babyspullen hebben we na week 20 aangeschaft. Dat was zo gepiept, want ik had vantevoren al wel een lijstje gemaakt met wat aan te schaffen en waar.

13. misa

misa Niet meer actief

Veel! Haha! Kinderwagen, kamer, box, veel textiel e.d.
    De echte jongensdingen natuurlijk pas na 20 weken als de aankleding van de kamer en kleding e.d.

14. Gelukkig11

Gelukkig11 Niet meer actief

Hier voor de 20 weken echo een voedingskussen voor mijzelf en toevallig liep ik (met 10 weken) tegen een Koeka uitverkoop aan. Heb mij toen wel ingehouden en voor neutrale kleur dekens en lakens gekozen. Het bizarre was dat ik heel lang met een plaatje van een roze deken in mijn handen zat, maar op 1 of andere manier voelde de kleur niet goed aan en heb ik deze weggelegd. Mijn voorgevoel bleek bij het juiste eind te hebben, wij krijgen een jongen :).

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    thermometer die bij mij in het kraampakket zat gaf 0,4/0,5 graden minder aan dan die van de etos...

16. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

18 okt 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb nog niks zelf gekocht nu, wel al een leuk pakje gekregen, unisex. Super schattig!
    Ohjawel, ik lieg! Ik heb al een hele leuke knuffel gekocht! Dat is alles ;)

Maar ik weet wel al precies wat ik voor kamertje wil en de kleur op de muur en de inrichting en en en....
    Maar nog heel even wachten. ;) Manlief zal me nog wel even tegenhouden. Die wordt nog niet warm of koud van schattig baby spul ;)

Zaterdag gaan we wel bij vrienden kijken die nog wat spulletjes hebben zoals een box, kinderwagen, maxicosi... Als het allemaal nog goed is en netjes uitziet, willen we dit wel overnemen. Scheelt toch weer. Dat zou dan het enige zijn dat we nu wel al binnen korte termijn aanschaffen.

Ik kan niet wachten om alles klaar te maken!!! Ik zou echt niet kunnen wachten tot de 20 weken echo. Wil het kamertje toch neutraal met wit en beige.

17. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Ik zit in de 20e week en wat ik tot nu toe heb gekocht:

- 9 maanden dagboek na twee positieve testen (ben ik pas gaan invullen na de eerste goede echo)
    - zacht groen setje kleding na de eerste goede echo
    - klein wit knuffeldraakje met zo'n clip, kun je aan box/kinderwagen klemmen
    - fotolijstje
    - gisteren een voedingskussen gehaald om tegenaan te liggen

... dat is het eigenlijk. :)

We hebben al wel heel veel kleertjes gekregen. Gisteren van m'n nicht en tante nog een paar schattige sokjes en een fotolijstje gekregen.

Schommelwieg en commode had ik al. Schommelwieg is waarin ik zelf heb gelegen en de commode heb ik altijd gebruikt als tutkastje, voor m'n sieraden/make-up e.d. Nu krijgt het weer de oorspronkelijke bestemming.

Mijn vriend en ik hebben bewust gewacht tot we het geslacht wisten. Afgelopen maandag hoorden we dat we een meisje krijgen. Nu gaan we zo langzamerhand wel wat spulletjes aanschaffen. Het belangrijkste eerst is de babykamer, die moeten we nog gaan afsplitsen van onze slaapkamer (grote ruimte, makkelijk op te delen). Dus eerst verbouwen/klussen en dan inrichten. :)

18. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al begonnen met wat spulletjes te kopen. Wat kleertjes in unisex kleuren en maandag ga ik voor een bedje kijken. Ik wil het liefst gewoon nu al beginnen zodat ik de kosten wat kan verspreiden over de maanden, anders is het in een keer zo veel vind ik.

19. ikkke

ikkke Bekend lid

29 mrt 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    -Zwitsal producten (zou de kleine er niet tegen kunnen kan ik het aan mijn schoonzus geven voor mijn nichtje)
    -Speentje,flessen.
    -Badset
    -Lakentje,hoeslaken,aankleedkussenhoes.
    -Hemeltje,gordijntje en lamp.
    -2 setjes kleertjes,2 mutjes.

Denk zodra we weten wat het word we wel echt gaan winkelen, vooral kleertjes heb ik dan ook erg zin in.

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Dan weet je eigenlijk nog niet welke nou goed of fout zit ;)

Deel Deze Pagina