Ik vroeg mij af wat jullie allemaal gekregen hebben voor je kindje(s) tijdens de zwangerschap/vlak na de geboorte van jullie ouders/schoonouders?
Van mijn ouders een complete kinderwagen (Quinny Buzz), kleertjes en geld voor op de spaarrekening van onze dochter. Van mijn schoonouders de maxi cosi en een baby bjorn draagzak. We zijn dus erg verwend
Van mijn ouders kregen we de complete kinderkamer en box. Van mijn opa en oma mochten we een kinderwagen en maxi Cosi uitkiezen en mijn schoonouders geven ons een complete trip trapp en de babyfoon. Wij zijn dus echt al enorm verwend, ben er super blij mee. Ow en wat ik ook echt tof vond is dat mijn moeder me mee nam om het eerste pakje voor ons kindje uit te zoeken. Vond mijn moeder trouwens ook erg leuk hoor haha.
Van mijn ouders tijdens de zwangerschap het eea aan kleertjes en erna een 'taart' van kleertjes, omslagdoek en dat soort dingen. Van mijn tijdens de zwangerschap ook het eea kleertjes en na de bevalling een kraammand. Vind dat ook voldoende.
Bij de eerste zwangerschap: Van mijn ouders kleine cadeautjes (die hebben het niet zo breed). Van mijn schoonouders kregen we 250 euro om te besteden naar eigen inzicht. Hiervan hebben we de kinderwagen (tweedehands) en later een nieuwe Maxi Cosi Tobi gekocht. Wat we deze keer krijgen, is uiteraard nog een verrassing... Dat duurt nog wel even
Van mijn ouders de babykamer bij de eerste en een heel stel kleren enzo van mijn schoonouders (schoonmoeder en stiefvader van mijn man) hebben we welgeteld 1 pakje gehad voor de geboorte en 1 pakje toen hij geboren is. Nu heeft mijn man weer contact met zijn echte vader een tijdje en die heeft deze zwangerschap ons de kinderwagen gegeven (2dehandse omdat de oude niet in mijn auto paste en ik vond het niet nodig om een hele nieuwe aante schaffen) van mijn ouders hebben we al verschillende pakjes gehad en van mijn schoonmoeder heb ik laatst een pakje mogen uitkiezen toen we wisten wat het werd
Ik ben echt ontzettend verwend tijdens de zwangerschappen van mijn ouders: kleertjes (allebei) trip trap maxi cosi gordijnen kinderkamer speelding voor in de box (nummer 2) Schoonoudes: kleertjes (bij nummer 1 en 2) kinderwagen en bij nummer 2 geld omdat we toen niets groots nodig hadden.
Tot nu toe hebben we al veel gekregen! Schoonmoeder en stiefschoonvader; Babykamer, beddengoed, badsetje en veel kleren! Vader en (stief)moeder; Maxi cosi met zak, setje kleertjes en 2 pakken newborn luiers en verzorgings spullen! En mn stf-moeder bekleed de hele wieg opnieuw voor ons! Moeder; 3 setjes kleren, speelgoed een leuk boekje en ongetwijfeld als hij geboren is, dan zal ze nog wat doen! Schoonpa; daar krijgen we een X geld bedrag van, zodat we zelf nog wat uit kunnen zoeken! Wij zijn in elk geval al errug verwent!
Van mijn ouders: Bugaboo kinderwagen met alles erop en eraan. En tussendoor nog een hoop kleding. Van schoonouders: box en kleertjes.
Van mijn schoonouders kregen we 1.000,- vrij te besteden (zijn altijd erg vrijgevig ) waar we o.a. de babykamer (tweedehands) en kinderwagen van hebben gekocht en een spaarrekening voor Dennis met daarop 100,-. Van mijn moeder (is nog maar alleen) hebben we kleertjes, boxkleed en allemaal kleine kadootjes gekregen (de box lag vol toen we thuiskwamen uit het ziekenhuis) en mijn zus had heel veel dingen voor de babykamer zelf gemaakt (bekleding wieg, aankleedkussenhoes, speeltjes etc. Errrrug verwend dus, maar onze families zijn erg klein en aan beide kanten zijn er maar 3 kleinkinderen en daar blijft het ook bij, dus misschien scheelt dat ook.
Mijn vader wou graag de kinderwagen betalen. Wij mochten kiezen welke en hij heeft hem betaald.. Erg lief! En toen ze geboren was hebben we nog 200euro gekregen om voor haar te besteden. Daar heb ik erg veel kleertjes van gekocht
Hier ook flink verwend. Mijn ouders: Stokke kinderwagen compleet met voetenzak, parasol, luiertas, adapters en maxi-cosi. Kleertjes, fotoshoot, fotoboek van mijn leven, speelgoed, knuffels, en geregeld wat dingetjes als molton luiers, washandjes enz. Schoonouders: Budget (750) voor kinderkamer, rompertjes, knuffels, fotolijst voor het eerste jaar. Mijn Oma: Budget (500) voor kinderstoel en spaarcentje Ook enorm verwend dus!!
van mijn ouders bij de eerste, naast veel kleine dingen; een quinny buzz bij de 2e; geld bij de 3e; heeeeeeeeeeeeeel veel pakken pampers
Bij de eerste: Mijn ouders:een kinderwagen, buggy, heel veel kleertjes, knuffel (heeft m'n vader uitgezocht), uitzet (zoals hydrofiele luiers, lakentjes, etc.) Schoonouders: Knuffels (sommige 2e hands) en kleding (hiervan twijfelde we ook of het nieuw was ivm bepaalde vlekjes en plekjes) Bij de tweede: Ouders: Kleding en bijdrage voor kinderstoel Schoonouders: Kleding (dit keer zeker weten 2ehands)
Schoonmoeder: kinderwagen en maxi-cosi en nog wat kleine dingetjes, kleertjes, speelgoed etc. Schoonvader: niets. Vind dit wel een beetje vreemd. Ouders: Box, wiegje, veel kleertjes, beddengoed en na de geboorte een kraammand bomvol kleine spulletjes!
ouders: 600,- om aan een kinderwagen te besteden....we hebben de Mutsy Slider met alles erop en eraaan gekocht en hebben een klein bedrag erbij moeten leggen, slabjes, nog wat handige spulletjes en na de bevalling een cadeaumand met allerlei handige en leuke spulletjes. schoonouders: complete babykamer, klamboe (120,-), kleertjes (setje van Benneton, setje van MEXX, broekje van Ralph Lauren) speelgoed rups, boxspeeltjes, rompertjes. Na de bevalling: 300,- voor haar spaarrekening, kleertjes, speelgoed.
Bij de eerste hebben mijn ouders een deel van de babykamer gesponsord (500,=) verder kleertjes enzo. Na de geboorte een kinderbijbel en een tiendagenmand. UIteraard tussendoor ook nog wel kleine cadeautjes) Mn schoonmoeder (svader leeft helaas niet meer) heeft oa de aankoop van de 2ehands Quinny (van nicht van mn vriend) gesponsord (250,=) Bij dat pakket zat verder maxicosi, box, magnetronsterilisator, wipstoeltje en veel kleding (nicht had tweeling gekregen) Na de geboorte een mooi muziekdoosjes oa gehad. Nu bij de 2e hebben mn ouders wederom 500,= gegeven, hiervan zijn oa de geboortekaartjes betaald en de rest hebben we verdeeld over de spaarpotten. Van schoonmoeder kregen we ook geld en een leuk mandje met verzorgingsspullen.
1e, ik was toen 18 en woonde nog thuis: eigenlijk alles van mijn ouders... hoewel ik ook veel van andere mensen heb gekregen. Wel alles tweedehands (beh kleertjes). er waren toen geen schoonouders... 2e, ouders: kleertjes en speelgoed (ex) schoonouders, niks dat ik mij kan herinneren... (nr 1 en 2 hebben wel dezelfde vader) 3e, ouders: kleertjes, geboorteboompje, 10-dagendoos schoonouders: kinderwagen en een Sc-Heerenveenuitzet (gmbl maar ja, manlief is voor heerenveen...) 4e, ouders: kleertjes, geboorteboompje schoonouders: eh... en nu niks, maar we hebben immers ook alles en ze is nog niet geboren. Wat ik wel erg jammer vind is dat we de traditie niet kunnen voortzetten. Ik kreeg altijd van mijn moeder het eerste pakje voor de baby, maar mijn moeder is net overleden en ze heeft niet meer de puf gehad om iets te kopen met mij. Vlak nadat we vertelden zwanger te zijn heeft mijn moeder te horen gekregen dat ze uitbehandeld was. Dus helaas...