van mijn ouders: Nieuwe kinderkamer compleet, kleding, zwangerschapskleding, ze wilde een 10 dagen pakket nog maken maar ik beviel 4 weken te vroeg dus kreeg alles los kleding voor ons kleintje en als klap op de vuurpijl de kinderstoel. ze komen nog steeds elke week met een kleinigheidje aan. Terwijl ze het helemaal niet breed hebben! schoonmoeder geld voor spaarrekening en in me zwangerschap 2 keer een pakje en nu na de bevalling ook 2 keer een pakje. ( heeft een goed inkomen) opa en oma kregen we in de zwangerschap 300 euro van om vrij te besteden. nog eens 150 euro gekregen bij de geboorte en voor over de 200 euro aan pakjes! hebben het ook niet heel breed. komen nu ook vaak met luiers of een pak met voeding aanzetten zwager en schoonzus geld zwager pakje mijn broer een gouden ring andere broertje pakjes en van hun samen allerlei speelgoed voor in de box! verder van overige familieleden nog een goud naampplaat armbandje veel kleertjes en van de rest van het kraambezoek geld zoals we gevraagd hadden. kortom onwijs verwend!!! Het is dan ook ons eerste kindje en het eerste kleinkind en het eerste achterkleinkind!!
hier van ouders de box + boxkleed en na de bevalling nog wat kleertjes en een 10dagen pakket.nu nog vaak wel wat tussendoor. van schoonouders de kinderwagen.
Van mijn ouders krijgen we 500, wat we bijleggen bij het kamertje. Verder luiertas gehad en toen ik net zwanger was een mandje met diverse kadootjes (kleertjes, knuffeltjes etc). Van mijn schoonouders krijgen we de kinderwagen, de Bugaboo. Verder heeft schoonmoeder boxkleed gemaakt en is ze van alles en nogwat aan het maken (naaien, breien etc). Nog lang niet geboren en nu al zo verwend dus!
bij onze oudste hebben we van mijn ouders de babykamer, box, maxi cosi, beddegoed, wipper en een hele hoop kleding gekregen. bij onze jongste heeft mijn moeder (mijn pa is inmiddels overleden) de bugaboo betaald. mijn schoonouders hebben voor beide kindjes een rekening geopend, en daar storten ze elke maand een vast bedrag op, want ze weten dat onze kindjes alles al hebben.
Van mijn ouders heb ik nu al gehad: 2 rompertjes 1 badcape 1 pyama en de kinderwagen mogen we nog uitzoeken Van mijn beste vriendin heb ik gekregen: 1 broekje 1 mutsje 3 rompertjes 1 knuffeltje Van mijn tante nog een knuffeltje gekregen. Van mijn ene schoonzus een muziekknuffel gekregen, van mijn andere schoonzus 2 kratten vol kleding/boxkleden/doekjes e.d. die zij gekocht/gekregen hadden maar niet gebruikt hadden bij hun 2 kindertjes. Dus alles nog nieuw! Van mijn schoonvader hoeven we niets te verwachten. Die heeft zijn andere kinderen ook niks gegeven voor/na de bevalling. Hij heeft al 3 kleinkinderen namelijk dus we kunnen met enige zekerheid zeggen dat ook wij niks zullen krijgen...
Van mijn moeder kregen we de wandelwagen (quinny buzz 3, hadden wij uitgezocht en zij betaalde 'm) en voor beide kinderen een door haar geborduurde merklap en een kraammand. Van mijn schoonouders kregen we bij de eerste de babykamer (ledikant, kast, commode) en bij de tweede een droger. Daarnaast nog veel kleinere cadeautjes, zoals kleertjes en speeltjes.
Bij de eerste; - van mijn ouders; een geldbedrag waar we de babykamer, box, maxi cosi en wasuitzet van hebben gekocht. Tussendoor nog veel kleertjes gekregen, bij haar geboorte een zilveren bestekje. Sinds de geboorte storten ze elke maand een bedrag op haar spaarrekening. - Schoonmoeder; een Easywalker kinderwagen met luiertas en voetenzak en een paar slofjes. Bij haar geboorte niets. - Schoonvader en vrouw; een geldbedrag waar we de overige grote spulletjes van hebben gekocht, o.a. babyfoon en Tripptrapp stoel. Bij haar geboorte een rompertjes en slabbetjes met haar naam en een geboortetegeltje. Bij de 2e; - van mijn ouders; een grote stapel kleertjes en schoentjes, een loopauto. Bij zijn geboorte een zilveren bestekje en een ringetje. Grote zus heeft ook een ringetje gekregen. Ook op zijn spaarrekening storten ze elke maand een bedrag. - schoonmoeder; een schildpadknuffel en Lodger wikkeldeken, bij zijn geboorte niets. - schoonvader en vrouw; 2e babyfoon en heel groot speelkleed van Kidzimpuls. Bij zijn geboorte rompertjes en shirtje met zijn naam erop en een geboortetegeltje.
Mijn ouders geven standaard: 1 pakje voor meteen, 1 pakje voor rond een jaar. Verder nog geld voor de baby en de eerste baby (en de ouders) krijgen een 10 dagen pakket van de hele familie. Schoonouders met rest van de familie een box met kleed.
Van mijn moeder hebben we heel veel kleding, slabbers, sokken etc. gekregen + badje en tummy tub. Van mijn schoonouders: Babykamer (behalve ledikant), box + boxkleed, kinderwagen incl. voetenzak, maxi cosi incl. voetenzak. We hebben wel alles zelf uitgezocht. Van mijn vriend zijn oma: Ledikantje. De kleine meid is er nog niet eens en ze is nu al zo verwent! We hebben amper de mogelijkheid gehad zelf wat te kopen hihi.
Pff, ik weet 't al niet eens echt meer. Wat ik me nog wel kan herinneren, bij Milan: Van mijn ouders: het complete kamertje + gordijnen + beddengoed en een box + boxkleden Van mijn schoonouders: kinderwagen, maxicosi + easybase + kinderstoel + nog heel veel andere kleinere dingen. Toen ik ies van 30 weken zwanger was zijn we met mijn schoonouders naar de prenatal gegaan om alle dingen te kopen die we nog nodig hebben en zij hebben toen alles betaald. Bij Isabelle: Mijn ouders: nieuwe kinderwagen (we hadden eerst een Quinny, maar dat vonden we niks, nu hebben we een bugaboo) en een mooie draagdoek Schoonouders: alle andere dingen die we nog nodig hadden, we hadden natuurlijk nog veel van Milan, maar sommige dingen zijn wel handig om dubbel te hebben . En natuurlijk veel roze dingen . Hier ook heel erg verwend dus!
Van mijn ouders: Kledingkast Commode Wieg met matras Laminaat Kleertjes Kledinghangertjes Badeendje Kruikenzak Spuugdoekjes Paddenstoelenpoef Paddenstoelenkapstokje Manicuresetje Borsteltje en kammetje En ik vergeet nog heel veel Maar steeds als we samen gaan shoppen, trekt mijn mams haar pinpas Voel me soms wel een beetje bezwaard, maar ja...ze is blijkbaar heel blij met haar kleinzoon op komst Gelukkig is ze verder niet bemoeierig of zo en dringt me niks op. Ze koopt alleen wat ik wil en vraagt ook gerust of ik het wel echt wil en/of echt nodig heb Van schoonvader 250 euro, waar we alvast een kinderstoel en verkleiner van hebben gekocht. En een knuffeltje en setje speelgoed voor in bad.
Jeetje wat zijn er veel meiden met gulle ouders! Lekker hoor Hier niet zo eigenlijk, toen dochterlief was geboren kwamen mn schoonouders aan met een (leuke!) gevulde kraammand met allemaal kleine cadeautjes er in en een luiertaart. Mijn ouders gaven toen niks specifiek, maar mn moeder had me tijdens mn zwangerschap al onwijs geholpen met het oppimpen van lakentjes, een dekentje gebreid enzo, en daar was ook wel geld in gaan zitten. Mijn opa en oma gaven ons 100 euro om iets concreets van te kopen, dat werd de maxi cosi. Maar verder hebben we niets 'groots' gekregen. Ergens wel jammer, maar ik kan me er niet druk om maken
Ik zit hier ook met mijn mond open mee te lezen... Jullie boffen echt meiden! Hier toch echt bijna alles zelf moeten kopen. Bij de geboorte van onze dochter kregen we wel allemaal leuke en mooie cadeautjes van ouders en schoonouders, maar eigenlijk niks groots. Ze hebben ook niet zo veel te besteden denk ik... Uiteindelijk wel nog van mijn schoonouders geld gekregen voor een kinderstoel toen ze een half jaar oud was. Bij deze zwangerschap ook nog niks... Ik heb dit keer wel wat dingetjes 'besteld' bij mijn moeder die heel goed kan haken. Ze gaat een dekentje voor de baby maken en waarschijnlijk ook de kruikezakken. Dikke kans dat ze dit uiteindelijk gewoon cadeau geeft...
Van mijn ouders bij nr. 1 een babygym en bij nr. 2 kleertjes. Van mijn schoonouders bij nr.1 een wasdroger, fietskar en 10 dagenmand met leuke cadeautjes. Bij nr.2 een babyfoon en een 10-dagenmand. Ook de oudste kreeg van hen een 10-dagenmand.
Ik zie bij Pareltje een fietskar staan. Die krijgen wij ook nog van mijn ouders Wij hebben niet heeeel veel te besteden en zij wel (gelukkig voor hen), dus ze helpen ons graag door ons bruikbare spullen te geven Ik ben me er van bewust dat wij erg gelukkig mogen zijn met zulke behulpzame ouders, die dat gelukkig op deze manier ook kunnen zijn, want niet iedereen heeft daar de middelen voor. En al hadden mijn ouders niet veel te besteden, dan was ik ook blij geweest met ieder klein dingetje dat ik kreeg En ach, zeg nou zelf, het gaat om de baby die ons leven komt verrijken, hij is het mooiste cadeau
Wij hebben van mijn ouders voor onze dochter en nu ook voor de kleine die opkomst is de kamers gekregen en heel veel kleertjes en toen onze dochter geboren was ook nog een kraammand met luiertaart en 10 cadeautjes.
Ik heb van mijn eigen ouders gouden oorbellen gekregen voor mijn dochter 24 karaat, en van mijn schoonouders hebben ze voor mijn dochter een mooi armband van 24 karaat gekocht.
Van onze ouders samen een complete bugaboo met alles erop en eraan. Van mijn ouders nog heel veel kleertjes. Mijn broer die peetoom wordt: een box met boxkleed en hij heeft de meubels voor de kinderkamer gemaakt voor alleen de materiaalprijs. Van mijn schoonouders verder niets maar een halve kinderwagen is al heel wat! Bovendien hebben we met hun niet zo'n goede band.
Ja ik hoor ook vaak en veel mensen die grote kado's krijgen voor de baby's. Hebben wij ook niet gehad. Tuurlijk zou ik dat ook fijn vinden , maar het is ook prima dat het niet zo is!